Subuh telah pun menjelang, tepat pukul 6 Ezra terbangun dari tidurnya tatkala bunyi alarm telefon berbunyi.
"Yayah bangun, subuh japgi dah ni." Ezra menggerakkan sedikit tubuh Ayana dan tidak lama kemudian dia juga turut tersedar.
"Pukul berapa dah subuh? Huahhh." Ayana menguap besar, Ezra membuat muka.
"Tutup sikit mulut tu kang masuk setan dalam hospital ni." Ayana mencebikkan bibir.
"Pukul 6.26 subuh, aku g tandas dulu nak mandi pastu aku tolong kau." Ayana hanya mengangguk, malas menjawab dan dia kembali membaringkan badan.
Kedua kening Ayana bertaut rapat.Asal bau hanyir ni?
Namun, Ayana membuat tidak endah dengan bau itu memandangkan tempat dia sekarang ini adalah bukan hotel tetapi hospital.Tidak lama kemudian Ezra sudah selesai membersihkan diri dan siap berbaju di dalam tandas, dia mengenakan seluar slack hitam dan tshirt lengan panjangnya bersertakan tudung sarung."Your turn now.Lemme helep you." Ayana ketawa kecil.
Mereka menunaikan solat subuh bersama apabila selesai membersihkan diri.
"So...Macam mana?" Ezra mengerutkan dahi tanda tidak faham.
"Alah kau dengan Danish tu macam mana?"
"Macam mana apa? Macam itulah, kitorang bukan couple pun kau ni." Ezra mencebikkan bibir.Ayana menggelengkan kepala kepada Ezra.
"Ye ke, aku ingatkan ada apa-apa bila tengok korang berdua..Sepadan lak." Ezra menjulingkan kedua matanya ke atas.Mula dah, sesi matchmaking antara Danish dan Ezra.Sejak dari haritu lagi tak berhenti nak mengusiknya, bila diusik balik dengan bosnya itu bukan main garangnya.
Ayana dan Ethan...Awh sesuai.
"Dah-dah...hmm...Huh.." Ezra menghidu sesuatu.
"Weh kau ada tercium bau hanyir ke? Dari tadi lagi ni bau kuat." Ayana diam seketika.
"Ha ah wehh dan aku notis bau tu....." Ayana memusingkan badan dan menghadap meja berdekatan dan mereka mendiamkan diri masing-masing.
"Ada pada bunga...Wait."
"Jangan biar aku ambil, kau duduk je." Ezra menahan Ayana yang ingin bangun itu dan dia pun menuju ke meja tersebut.
"Theres a note here."
𝑬𝒗𝒆𝒏 𝒘𝒊𝒕𝒉 𝒕𝒉𝒐𝒔𝒆 𝒑𝒂𝒍𝒆 𝒇𝒂𝒄𝒆 𝒂𝒏𝒅 𝒍𝒊𝒑,
𝒀𝒐𝒖 𝒔𝒕𝒊𝒍𝒍 𝒍𝒐𝒐𝒌 𝒃𝒆𝒂𝒖𝒕𝒊𝒇𝒖𝒍,𝑰 𝒄𝒂𝒏'𝒕 𝒘𝒂𝒊𝒕 𝒕𝒐 𝒕𝒂𝒔𝒕𝒆 𝒕𝒉𝒆 𝒑𝒓𝒆𝒕𝒕𝒚 𝒑𝒊𝒏𝒌 𝒍𝒊𝒑 𝒐𝒇 𝒚𝒐𝒖𝒓𝒔 𝒔𝒐𝒐𝒏,
𝒔𝒐𝒐𝒏 𝒅𝒆𝒂𝒓.𝑻𝒉𝒊𝒔 𝒇𝒍𝒐𝒘𝒆𝒓 𝒑𝒓𝒐𝒗𝒆𝒔 𝒎𝒚 𝒍𝒐𝒗𝒆
𝒇𝒐𝒓 𝒚𝒐𝒖.-E.
"Nak bacaa." Ezra menghulurkan nota itu ke Ayana dan mendekatkan diri untuk membacanya.
𝑬𝒗𝒆𝒏 𝒘𝒊𝒕𝒉 𝒕𝒉𝒐𝒔𝒆 𝒑𝒂𝒍𝒆 𝒇𝒂𝒄𝒆 𝒂𝒏𝒅 𝒍𝒊𝒑,
𝒀𝒐𝒖 𝒔𝒕𝒊𝒍𝒍 𝒍𝒐𝒐𝒌 𝒃𝒆𝒂𝒖𝒕𝒊𝒇𝒖𝒍,𝑰 𝒄𝒂𝒏'𝒕 𝒘𝒂𝒊𝒕 𝒕𝒐 𝒕𝒂𝒔𝒕𝒆 𝒕𝒉𝒆 𝒑𝒓𝒆𝒕𝒕𝒚 𝒑𝒊𝒏𝒌 𝒍𝒊𝒑 𝒐𝒇 𝒚𝒐𝒖𝒓𝒔 𝒔𝒐𝒐𝒏,
𝒔𝒐𝒐𝒏 𝒅𝒆𝒂𝒓.𝑻𝒉𝒊𝒔 𝒇𝒍𝒐𝒘𝒆𝒓 𝒑𝒓𝒐𝒗𝒆𝒔 𝒎𝒚 𝒍𝒐𝒗𝒆
𝒇𝒐𝒓 𝒚𝒐𝒖.-E.
YOU ARE READING
Redamancy | 𝐎𝐆
Romansa[ sʟᴏᴡ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇ ] #1st 𝒔𝒆𝒓𝒊𝒆𝒔 𝒐𝒇 𝑬𝒖𝒑𝒉𝒐𝒓𝒊𝒄 𝑭𝒆̀𝒂𝒕𝒉 Sometimes, the most dangerous games are the ones played with the heart. "Take my hand." "What no." Terbuntang matanya apabila jejaka itu menyuruh berbuat demikian. "Look i'm not try...