Ayana terdengar bunyi tapak kaki berlalu melintasi biliknya, kini dia bangkit dari duduknya.
Micheal menyapanya seperti biasa semenjak dia mula masuk kembali ke tempat kerja namun tiada sudah jenaka dan pecah masuk menganggunya membuat kerja sekarang, entah sebab apa tetapi dia lebih selesa begitu.
Tiba masa untuk membuat minuman untuk tetamu Ethan yang terakhir pada hari ini, keluar dari bilik sudah nampak Micheal menuju ke biliknya dan pintu bilik Ethan bergoyang lalu tertutup rapat.
Sebaik sahaja dia ingin bangun, satu panggilan yang menyentakkan dirinya, tanpa membuang masa dia segera menjawab panggilan itu.
Kenapa dia dengar macam ada pertelingkahan mulut?
Manakala di dalam bilik Ethan, jejaka itu sedang berasa tegang tetapi tidak dapat diketahui Hayes kerana dia sangat cekap dalam menyembunyikan perasaan terhadap sesiapa.
Hayes sedang menayangkan wajah selambanya ke arah Ethan, ada sesuatu yang perlu dia beritahu kepada lelaki itu.
Sudah bertahun-tahun lamanya dia tidak bersua muka dengan budak yang bernama Ethan ini, Hayes menghilangkan diri dari khalayak ramai terutamanya dari keluarga lelaki itu sendiri atas sebab tersendiri.
"Long time no see, Northy." Sapa Hayes.Ethan sedang meneliti dirinya dengan teliti, muka datarnya hanya memandang kosong kepada Hayes.
Northy, nama panggilan Hayes untuk Ethan.The so-called-good-boy, once got bullied terribly but he still kept his stoned cold face despite on the verge of death.
"Are we having an eye contest right now?" Hayes bertanya dengan kedua keningnya terangkat.
Adakah budak ini akan biarkan dia berdiri sahaja?
"Have a...Sit." Ethan seakan-akan boleh baca fikiran Hayes oleh itu dia melabuhkan punggung ke sofa yang tidak jauh darinya, Ethan juga melabuhkan punggung pada sofa dihadapannya.
"Congratulations for your success in life and company...You've made this far." Ucap Hayes dengan anggukan berkali-kali, cuba untuk meredakan suasana tegang antaranya dan Ethan.
Pencapaian seorang lelaki bernama Ethan memang tidak mengejutkan dirinya berbanding orang sekeliling, dia tahu sejauh mana Ethan mampu mencapai goalnya.
Everything that happened in his life is like a doll, got told to do things he will do it, sacrificing his passion and other things too.Always keep the 'good boy' image.
Their job is to ruin his reputation and image as a good boy by bullying him when they were all still kids.Isn't too much pressure can make a person lose their shit? He himself did and everybody else too but Ethan right here, no.
Walaupun dia tua beberapa tahun dari Ethan, ketinggian mereka telah sama berbanding dulu di mana Ethan lagi rendah darinya.Badan Ethan yang sasa itu menampakkan lagi yang jejaka itu sudah dewasa.
Jejaka itu membesar dengan karisma sejak dari dulu, mempunyai aura tersendiri dan bakat yang semua orang dengkikan tetapi bukan dia.Kesian? Ya perasaan itu memang dia rasa terhadap musibah yang menimpa keluarga Ethan.
Kebangkitan Ethan cukup membuktikan dia tidak perlu memerlukan pertolongan dari sesiapa pun.
However, he is just a human with...Weakness aren't he?
And the boy who carried his last name like a burden.
"What do you came here for? To kill me?" Tanya Ethan dengan nada yang dingin, sekejap-sekejap memandang ke arah pintu.Hayes hanya ketawa dengan sinis, perli ka tu?
Tolong fokus pada kertas kerja sahaja,
Jangan masu-
Ketukan Ayana berjaya membantutkan percakapan Hayes, perhatiannya kini pada Ayana yang sedang meletakkan minuman untuk mereka.Mata tidak lari dari memandang wanita itu tanpa berkelip.
YOU ARE READING
Redamancy | 𝐎𝐆
Romance[ sʟᴏᴡ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇ ] #1st 𝒔𝒆𝒓𝒊𝒆𝒔 𝒐𝒇 𝑬𝒖𝒑𝒉𝒐𝒓𝒊𝒄 𝑭𝒆̀𝒂𝒕𝒉 Sometimes, the most dangerous games are the ones played with the heart. "Take my hand." "What no." Terbuntang matanya apabila jejaka itu menyuruh berbuat demikian. "Look i'm not try...