❦︎ 𝐶ℎ𝑎𝑝𝑖𝑡𝑟𝑒̀ 39 ❦︎

14 4 0
                                    

"Say it again but slower."

".....I don't get it??" Ayana mengerutkan mukanya.

"Its a pink panther." Ethan menekan ayat terakhir itu agar Ayana faham, muka wanita itu serupa faham.

"Okayy? But he is a lion." Kini Ethan pula yang mengerutkan muka, bangkit dari baringanya dan duduk menghadap Ayana.

"Syirah, he is a panther."

"Is that kind of a lion?"

"Its a freaking panther." Kelihatan Ethan sedang menahan perasaan geramnya.

"Hold up let me search." Ayana mengeluarkan telefonnya kemudian melayari google, dengan fokus melihat telefon Ethan hanya memerhati Ayana.

"They're not pink." Ayana berkata.

"And you think lions are?" Ethan berkata dengan nada yang geram.Rasa nak tolak je member jatuh dari bumbung tu, rupa dahlah macam telur bulat semacam.

Ayana hanya membuat muka, pandang sahaja Ethan dia nampak yang jejaka itu sedang menguap kecil.

Serupa budak kecil sahaja lagaknya itu menguap sambil menggosok sebelah mata perlahan.

"Why don't we go inside?" Ethan mengangguk lalu bangun dari duduknya begitu juga Ayana.

"See you again blazing ball of gas." Ucap Ayana pada diri sendiri melambai ke arah langit itu.Ethan yang sedang menahan pintu itu memerhati perlakuan Ayana dan dia juga melambai semasa Ayana masih menghadap ke luar lalu menutupnya apabila kedua mereka sudah masuk.

Masing-masing masuk ke dalam bilik ofis Ethan semula.Ethan laju sahaja jalan menuju ke sofa panjang itu kemudian membaringkan diri.

Ayana kembali mendekati rak-rak dipenuhi buku.

"If you want to read just take it." Gumamnya sambil menutup mata dengan lengannya.Ayana menayangkan senyuman teruja.

"Thanks." Buku Harry Potter and The Curse Child diambil lalu melabuhkan punggung di kerusi kerja Ethan, memandang jejaka itu membaringkan diri di sofa itu.

Ethan dengar kerusinya itu berbunyi tanda Ayana mengambil tempat duduknya.Biarlah kalau dia nak baca pun, dari tadi duk memerhati nama buku di setiap rak.Nak baca tapi tak cakap pun.

Takkanlah nak suh duduk atas dia pulak kan?

Ayana sekejap membaca buku lalu memandang Ethan yang masih terbaring itu sekilas.Wanita itu membuat demikian berkali-kali laku menggigit bibir.

Nak kacau ke tak eh? Ada buku depan mata dah ni kenapa masih nak pandang dia?

"Are you sleeping?" Ayana berkata, Ethan menarik nafas panjang lalu dihembuskan.

"No, I'm training to die." Gumam Ethan dengan malas.Ayana membuat muka.

Lah tak tidur lagi mamat ni.

"Just sleep, Ethan...I'll..I'll fight off the bad dreams that wants to come and get you." Ayana berkata sambil membaca helaian buku itu.

Ethan mengangkat wajahnya dan memandang Ayana tapi kerusinya itu menghadap tingkap, wanita itu sempat memusingkan kerusinya.

Sementara itu Ayana hanya memandang kosong jendela itu dibawahnya ada beberapa frame gambar di atas meja panjang lebarnya cuma saiz sedarhana.

Kini buku di tangan sudah bertutup dan diletakkan di pahanya.

Satu demi satu frame gambar kecil itu ditilik, satu senyuman manis terbit di bibir.

Tangan mencapai frame gambar yang mempunyai lengkap satu keluarga di dalamnya.

Dua pasangan itu tampak bahagia dengan senyuman mereka, suami isteri itu sangat sepadan bagai pinang dibelah dua.

Redamancy | 𝐎𝐆Where stories live. Discover now