"Hey Iris, its been a while since we graduated in collage." Sapa Cady dengan nada yang riang manakala Stephanie hanya menghadap telefonnya tanpa menegur Iris apatah lagi memandangnya.
"Hm yeah, how are you guys been doing?" Dalam keadaan tidak ikhlas Iris bertanya. Mujur Cady tidak perasan dengan intonasinya yang tidak berminat untuk berinteraksi dengan mereka.
Sorang berpura-pura sorang ketara memang sepadan ah jadi bestaik.
"Im furthering my studies in fashion nearby university... What about you? How is Flint?" Tanya Cady sambil melihat pemergian Flint bersama dengan seorang lelaki dia tidak kenal.
Mungkin kawan.
"He is fine." Angguk Iris.
Okay keadaan menjadi awkward sekarang. Somebody help me.
"Who is he? Behind Stephanie I meant." Tanya Iris sambil menyuakan bibirnya ke arah jejaka tinggi lampai itu. Dahlah mask muka creepy, langsung tak kena dengan tema malam ni.
Seram siot, pakaian jelas nampak segak dah tapi sampai ke pelitup muka tu....Is a big no. Rupa macam nak bunuh orang aje.
"He's our bodyguard and his name is-"
"Joshua... And he is my bodyguard. " Pintas Stephanie dengan wajah yang tidak mesra. Iris hanya memandang kosong ke arah Staphanie tiada sebarang respon yang keluar.
Manakala 'Joshua' hanya menjulingkan kedua mata keatas dengan jengkel.
Just when will this be over?
Makin sombong minah ni.
Biarlah nak terasa buat apa? Buang masa aje.
"Ahh i see, excuse me... I'll see you guys around." Pamit Iris sebelum dia pergi. Nak menempel dengan abang sendiri.
"Why are you like this?" Tanya Cady dengan hairan. Takkanlah dengan Iris pun dia rasa tak puas hati. Dengan semua orang dia tak puas hati.
"You acting like this to everyone." Sambung Cady dengan nada jengkel.
Mungkin dengan aku pun macam tu juga.
"I just don't like her thats all and i have an R.B.F, can't blame me for it though...Anyway, Joshua hold my purse." Jejaka yang bernama 'Joshua' itu masih sibuk memandang ke satu sudut sehingga dia cuba untuk mengikut pandangannya. Namun gagal.
Siapa pulak dia tengok tu?
Joshua sedar sahaja yang dia telah dipanggil tapi malas hendak melayan. Dari tadi dengan perangai menggeletis asal nampak lelaki kaya aje terus jadi lintah.
Dua-dua pun sama patut berkawan pun.
Tanpa banyak cakap dia terus memegang purse milik Stephanie dan menjauhkan dirinya sedikit dari dua orang itu.
Joshua kembali memandang susuk tubuh yang kini sedang dihampiri oleh seseorang.
Matanya juga memerhati setiap sudut dan mula senyum dengan sinis.
'Pukul 9, 6, 3...Tsk...Sekuriti yang lemah mudah betul untuk orang tembak dari atas.
Nak menghendap pun tak reti. Bodoh.
Tanpa semena-mena, 'Joshua' menghampiri anak-anak buah milik siapa dia masih belum dapat kenalpasti, meninggalkan Stephanie begitu sahaja tetapi perempuan itu juga buta untuk sedar ketiadaannya.
Ini lagi memudahkan kerjanya.
" Ayana-" Belum sempat Julian untuk berkata apa-apa dia telah dilanggar oleh seorang lelaki yang bertopeng. Kesakitan di belah bahunya masih belum sembuh yang dia pasti akan lebam esok hari tapi pantas sahaja dia menahan.
YOU ARE READING
Redamancy | 𝐎𝐆
Romance[ sʟᴏᴡ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇ ] #1st 𝒔𝒆𝒓𝒊𝒆𝒔 𝒐𝒇 𝑬𝒖𝒑𝒉𝒐𝒓𝒊𝒄 𝑭𝒆̀𝒂𝒕𝒉 Sometimes, the most dangerous games are the ones played with the heart. "Take my hand." "What no." Terbuntang matanya apabila jejaka itu menyuruh berbuat demikian. "Look i'm not try...