❦︎ 𝐶ℎ𝑎𝑝𝑖𝑡𝑟𝑒̀ 35 ❦︎

16 4 0
                                    

"But-Why?"

"Those cars won't stop chasing us if we're still in the city."

"They can still find us here."

"They can't."

"How would you know?"

"I just know...Hurry up and get out." Ethan mendengus dan keluar dari kereta itu.

Ayana masih dalam keadaan ragu-ragu.

'Ah keluar je lah!'

Klak.

Ayana terdiam, tangan ingin membuka pintu tapi kunci.

Ethan hanya menayangkan senyuman sinisnya melihat Ayana yang membebel di dalam kereta itu.

Thats enough of bullying today.

Kini Ayana sudah keluar dari kereta dengan wajah masamnya.Kemudian membontoti Ethan ke pintu masuk.

"I hate you." Gumam Ayana.

She thought i wouldn't hear that?

"Why? I'm lovely." Ayana menghadiahkan jelingan kepadanya.

Bombastic side-eye eh.

"Can you open the door now?" Ayana bertanya dengan nada yang sakit hati.

"I'm the master in this house..So shush." Ethan menjawab.

Keadaan sekeliling itu membuatkan Ayana rasa seram sejuk, ye lah hutan kan.Silence is too much for her to take.

"If we don't come inside quick, our body reacted to the night wind and make our body sick." Ucap Ayana.Mula dah merepeknya tu.

Wind enter body en?

Asal lama sangat dia nak buka pintu ni? Betul ke rumah dia ni? Kang tak pepasal kene tuduh nak menyamun rumah orang.

"Thats definately not true." Ethan ralit menekan screen di tepi tombol pintu itu.

"Of course it is, i read it on wikipedia." Gumam Ayana.

Tet.

Pintu itu telah pun terbuka.

"You read things in wikipedia? Tck tck tck tck...Dumbo." Jawab Ethan.

Ayana malas hendak berlawan mulut.Mamat ni reti pulak buka kasut bila masuk rumah.

Dia kagum dengan design banglo itu, sangat modern dan minimalistik.Cuma satu je yang kurang, ceria kot.

"....As.." Sayup sahaja suara Ethan.

Langkah Ayana terhenti tatkala mendengar kata Ethan semasa melangkah masuk.

"Does got locked up in the car isn't enough for you?" Ucap Ethan, menyebabkan Ayana tergopoh-gopoh masuk.

Ya Allah, sorry ibu Yayah masuk rumah anak teruna orang!

"Guest room is in the first floor.Make yourself at home." Ucap Ethan dengan datar dan dia menuju ke tangga untuk pergi ke biliknya.

Dalam keadaan kekok, Ayana juga menaiki tangga itu selepas Ethan sudah naik ke tingkat dua, biliknya.

Ada tiga bilik di situ dan dia mengambil bilik yang paling dekat dengan tangga itu, bilik pertama.

"Mesti Danish dengan Erfan selalu lepak sini." Gumam Ayana apabila dia nampak sejadah tergantung elok di sidaian dan Al Quran di meja solek.

Bilik itu sangat luas dan kemas sahaja rupanya, bau rumah itu sangat menyamankan.

Satu masalah,

aku nak pakai baju apa? Takkan baju kerja ni?

Redamancy | 𝐎𝐆Where stories live. Discover now