❦︎ 𝐶ℎ𝑎𝑝𝑖𝑡𝑟𝑒̀ 32 ❦︎

19 4 0
                                    

Dalam beberapa minit sahaja lagi mesyuarat akan bermula jadi dia harus bersiap sedia dan bangkit dari duduknya untuk ke bilik mesyuarat.Dia lebih selesa menjadi orang pertama tunggu di bilik itu daripada menjadi orang terakhir masuk.Pelipis diurut perlahan dengan jari, terasa kepala sakit berdenyut.

Kurang rehat dan tidur.

Insomnia? Tidak, dia bukan dikategori itu.Macam mana nak tidur kalau setiap kali dia ingin  lelapkan mata hanya mimpi ngeri sahaja menjadi peneman malam.

Its better not to sleep at all then.

Sakit kepala dibiar berdenyut lalu dia keluar dari biliknya dan terserempak dengan Ayana yang juga bersedia dengan bahannya ditangan.

Here comes the awkward tension.

Mereka berjalan mengiringi antara satu sama lain.Ethan memikirkan topik apa yang dia ingin kata dan Ayana juga begitu.

"So...How's your sleep last night?" Ayana bertanya untuk memecahkan kesunyian itu.

Dia juga sudah agak yang Ethan memang tidak akan tidur tetapi dia lebih rela bertanya soalan remeh dari mendiamkan diri.

"When i sneezed, my eyes closed." Jawab Ethan, datar sahaja nadanya, langsung fokus dengan langkahnya tanpa memandang Ayana.

am i right?

"Where were you last night?"

"Here." Ethan jawab kemudian membuka pintu itu dan menahan ia untuk memberi laluan Ayana masuk ke dalam bilik itu.Hanya mereka berdua sahaja di dalam itu waktu ini, namun dia berasa selesa.

Ethan mengambil tempat duduknya begitu juga Ayana, tidak lama itu satu persatu wajah pekerja-pekerja Ethan masuk dan dia pasti mereka itulah managers yang akan membentang.

Masing-masing menyapa bos mereka dengan hormat kemudian memgambil tempat duduk masing-masing.

Ya Allah semua lelaki!

Tiada seorang pun perempuan di dalam bilik itu dan ia membuatkan Ayana sangat tidak selesa dengan keadaan seperti ini.Namun, dia harus berlaku profesional dan cuba mengawal raut wajah itu sebaik mungkin.Sudahlah di sebelahnya ini lelaki yang dia tidak kenal, dalam syarikat itu bukan semua dia kenal atau berurusan jadi kekok bila bersua dengan mereka.

Sepanjang sesi mesyuarat berjalan Ethan perasan bahawa salah satu pekerjanya itu tidak berhenti memandang Ayana di sisinya itu dan apabila dia menjeling sekilas ke arahnya nampak bahawa wanita itu tidak selesa dengan pandangan pekerja itu.

There is a sweats in her hands,

clearly uncomfortable with the situation shes in.

Namun Ethan hanya diamkan sahaja tapi pada masa yang sama dia mengetap rahangnya dengan kuat dan tangan digempal.

Raut wajahnya yang kelihatan dingin itu bertambah dingin.Serta-merta mereka berasa gerun dengan tiba-tiba, seram sejuk dengan pandangan Ethan sekarang.Ayana menelan air liur melihat wajah itu, rasa tidak selesa sebentar tadi hilang tatkala memandang Ethan.

Aku perlu bagitahu dia...Taip atau tulis? Alah lantak ah, dia faham atau tak code ni tu masalah dia.

Tangan mencapai ipad dan mula menulis sesuatu menggunakan pen ipad itu, mukanya serius sahaja.Dia tahu ada sesuatu yang tidak kena dengan pekerja Ethan yang satu itu, lelaki itu adalah orang terakhir yang memasuki bilik itu.

Ethan masih menayangkan wajah bekunya, lebih kepada mengawal riak dan pandangan agar tidak ketara yang dia juga memerhati Ayana yang sibuk dengan ipad itu.

Siap sahaja dia menulis disuakan ipad itu kepada Ethan.
Muka jejaka itu berubah sedikit namun sempat dia mengawalnya, tergamam pun ada.

𝑯  𝑹𝒁𝑽  𝒁  𝑭𝑻𝑴  𝑯𝑴  𝑮𝑯𝑹  𝑩𝑵𝒁𝑺.

Redamancy | 𝐎𝐆Where stories live. Discover now