❦︎ 𝐶ℎ𝑎𝑝𝑖𝑡𝑟𝑒̀ 43 ❦︎

17 4 0
                                    

"250 dolars only."

"WHAT?!"

"FOR FULL HOUSE?!"

"Jangan jeritlah korang dua Allahu." Erfan berkata dengan nada geram.

"Kenapa murah betul?" Ayana masih tidak percaya begitu juga Ezra.

"Macam tak selamat je tempat tu." Sambung Ezra, Erfan menjulingkan kedua mata ke atas.

"Korang tak tengok lagi dah judge macam-macam..."

"Dahtu kenapa murah sangat?" Ezra masih bertanya, kebas di paha sudah tidak di endahkan.

"Dah tuan rumah suruh bayar itu je."

"Deposite semua tu?" Ayana bertanya.

"Takde deposite." Erfan ingin ketawa melihat kedua-dua wanita itu.Macam beruk pun ada.

Eh, bukan macam tapi memang pun.

"Taknaklah Yayah gitu, agreement dengan surat tandatangan bagai takde." Mulut Erfan terlopong dan Ezra angguk setuju.

"Average rent paling kurang pun 2,500 dollars...Kau ni long buat palatau je." Sokong Ezra, Erfan hanya menjeling Ezra.Mulalah sesi jeling-menjeling antara mereka.

Bahaya weh kang ada orang masuk senang-senang.Scammer ke.

"Lah kenapa pulak? Tengok je dulu please? Tuan rumah ni baik dengan along sebab tu dia bagi harga gitu and lagi satu surat tandatangan tu ada jangan risau deposit je tak payah." Erfan masih memujuk Ayana.

"Okaylah macamtu, Yayah bersiap jap."

"Kejap eh, aku nak berak ni."

"Alahh aku nak kencing." Ezra mendengus geram.Ini bukan kali pertama ya, beribu kali dah.

Asal dia nak pergi tandas mulalah orang tu gatal nak masuk dulu jugak.

"Aku cop dulu, so aku berak kat dalam." Ezra menjawab tidak mahu kalah.

"Alahhh." Suara Ayana meleret.Erfan menggelengkan kepalanya, ada je bende nak digaduhkan.

"Takde-takde, kau kencing di tandas luar tu." Ezra berkeras lalu menutup pintu, Ayana masih geram dia membuka pintu laju-laju masuk ke dalam bilik ingin tukar baju.

"WOI TUTUP PINTU!" Jerkah Ezra tatkala dia baru sahaja melucutkan seluar, Ayana membuka pintu, nasib baik Erfan sibuk dengan telefonnya.

"Bongok ah kau ni." Erfan dengar ayat terakhir sebelum senyap, hanya Ayana yang ketawa berabis.

Siap sahaja bersiap mereka turun ke tingkat kereta.Lalu Erfan memandu menuju ke tempat itu.

Pemanduan tidaklah lama sangat bererti tidak jauh manapun dari rumah Erfan.

Memang tak rasa jauh sebab mamat tu bawa laju-laju macam nak jumpa tuhan cepat-cepat.Sempat berlumba dengan orang sebelah semasa menunggu lampu trafik itu bertukar hijau.

Akibat jeritan dan bebelan Ezra, Erfan hilang fokus dan dia akhirnya kalah, Ezra mengeluh dengan sikap kebudak-budakkan Erfan itu lalu membelanjakan mereka ais krim di kedai sewaktu dalam perjalanan.

Redamancy | 𝐎𝐆Where stories live. Discover now