❦︎ 𝐶ℎ𝑎𝑝𝑖𝑡𝑟𝑒̀ 30 ❦︎

23 5 0
                                    

I asked where are you taking us? Cause this isn't my way home." Ayana bertanya dengan wajah yang hairan.Ethan seperti tersedar.

Why am i taking her to the grocery store?

Betul memang dia berniat ingin membeli barangan dapur dan stok sneknya tapi entah kenapa dia membawanya ke sana.Sepatutnya dia hantar wanita itu ke rumah Erfan.Jalan yang dituju adalah jalan ke rumahnya sehala dengan kedai biasa dia beli barang.

"Oh you want to do grocery shopping?" Ayana bertanya apabila mereka semakin dekat dengan pasar raya itu.

"Looks like it...You wouldn't mind don't you?" Ethan bertanya dengan nada yang datar.

"Yeah.."

"Is the 'yeah' meaning you mind or don't mind? Ms we need proper words." Ayana membuat muka namun Ethan tidak nampak kerana sibuk memarkirkan kenderaannya itu.

"I.don't.mind.Mr.Bradbury." Ethan menjeling sekilas Ayana yang menekan ayatnya itu.

"Its Ethan."

"That would be rude for me to call you that." Gumam Ayana.

"We're not in the office." Ethan menjawab dengan nada yang datar.

"Whatever you say."

Kini mereka sudah keluar dan memasuki pasar raya itu.Ethan menuju ke troli dan menolaknya.

"So, what do you want to buy first?" Ayana bertanya sambil memegang sisi troli yang ditolak perlahan oleh Ethan.Ye lah kang laju-laju ada yang jatuh, siapa yang kene dukung nanti? Dahlah budak ni berat.

Berat sangat.

Ethan tidak membalas pertanyaan Ayana dan dia membawa mereka ke bahagian frozen food.Semua bahan yang perlu dia restock ada di dalam otaknya.

"Pepperoni huh? I suppose you making your own pizza." Ayana berkata melihat Ethan yang sedang mengambil peperoni di freezer itu.

"Hmm...Many things can be cook with this.Pepperoni is the best topping for pizza." Ethan menjawab tanpa memandang Ayana.

"Pineapple is the best topping, no joke." Ayana menjawab, pepperoni ni kalau makan banyak jadi pedas so dislike dislike.

"I disagree...Pineapple is pineapple and did not go well with pizza." Ethan membalas.

"N-"

"Take the frozen mixed fruit over there.Thank you." Cantas Ethan.Ayana membebel sendirian tetapi tangan mengambil jua beg plastik yang mengandungi campuran buah beku.

Ni kalau buat smoothie ni agh sedap.

Banana smoothie!!

"Take frozen banana too..." Sambung Ethan apabila Ayana sudah meletakkan beg plastik itu ke dalam troli.

"Why didn't you tell me sooner." Ayana memasamkan muka.Dahlah jauh dari troli mereka dan Ethan being Ethan tidak sesekali mendekatkan troli itu.Mata masih sibuk memilih frozen fillet fish,salmon dan banyak lagi.

Harganya jangan cakaplah.

"Lets go." Ethan menolak troli itu ke peti berdekatan dan mengambil mozzarella cheese dan cheddar cheese manakala Ayana hanya mengikutnya.

Sekarang mereka sudah berada di bahagian makanan kering.

"Why don't you take Nutella instead of peanut butter?"

"I don't like sweet things...I prefer salty."

"Oh yeah like your personality. " Gumam Ayana, Ethan yang menolak troli itu tergamam.

Redamancy | 𝐎𝐆Where stories live. Discover now