Haditudósítások

13 3 0
                                    

Luther fortyogó gondolatok által gyötörve ült dolgozószobájában a felbecsülhetetlen értékű mahagóni asztal mellett. Az is kiválóan mutatta, mennyire más ez a reggel, hogy most épp semmi kedve nem volt feldobni lábát az asztalra. Inkább csak könyökölt, tenyerén támasztva kopasz fejét, másik kezével meg-megdörzsölte az ideges kialvatlanság miatt a szeme alatti sötétebb bőrt. Előtte az asztalon szétnyitott újságok feküdtek. Azokat olvasgatta, amíg le nem gyűrte a düh és a stressz miatti szaggató fejfájás.

Egyre csak terjed a mágus betegség, hirdette az egyik cikk címe a maga szögletes betűivel. Ebben az irományban bekeretezett néhány szót, aláhúzott pár mondatot, mi sem mutatta hát jobban, hogy foglalkozott vele.

📰📰📰📰📰
Egyre csak terjed a mágus betegség
A mágus szóvivő elmondása szerint a Mágia Fő Szigetén egy egész kórházat alakítanak át a betegek fogadására, ellátására, és a gyógymód kifejlesztésére

Az eltelt hetekben több cikkünk is foglalkozott már a pár hónapja megjelent mágus betegséggel. Eleinte a Mágikus Egészségügyi hatóság nem foglalkozott vele, nem tartották komoly fenyegetésnek a járványt. Sőt kifejezetten állították, hogy nem kell komolyabb terjedéstől tartani, és a mágus ellátás sincs veszélyben.
Az eltelt idő alatt viszont drasztikusan megváltozott a megbetegedések száma, most már tagadható tovább, hogy nem elszigetelt esetekről van szó. Csak kontinens szerte több száz feljegyzett esetet tartanak számon. Hivatalos megerősítést nem kaptunk az értesüléseinkre, miszerint jóval súlyosabb a helyzet a Szigeteken, ahol nemcsak felnőtt mágusokat súlyt a járvány, hanem gyerekeket és újszülötteket is.
Keveset tudunk a betegség tüneteiről. Az eddig megerősített információk alapján a felnőtt mágus elkezd zavartan viselkedni, alkalmatlanná válik a képességei használatára. Később ez az állapot rosszabbodik, a betegség második fázisát láz és tudatvesztés kíséri. A harmadik, vagyis végső stádium teljes önkívülettel jár, aminek során fekélyek jelennek meg a beteg testén, amik borzalmas fájdalmakkal kísérve hólyagokká alakulnak. Idővel ezek kifakadnak, és ragacsos, nyálkás, gennyszerű váladék kíséretében a mágia távozik a testből. A beteg ezt nem éli túl.
A felállított orvoskülönítmény még mindig nem tudja, hogy valóban járványról van-e szó, vagy belterjesség miatti hanyatlás okozta betegségről. Azt is képtelenek voltak megállapítani, hogy ha járvánnyal állnak szemben, akkor hogyan fertőz.
Neve elhallgatását kérő forrásunk szerint a Szigeteken kifejezetten súlyos a helyzet. Ott a megbetegedők szinte egytől-egyig újszülöttek. A halálozási arányuk pedig szinte száz százalék. Amíg a felnőtt betegek egyharmada felgyógyul még a második stádium előtt – a középső szakaszból is van már feljegyzett gyógyulás –, addig a gyermekek esélye a túlélésre szinte egyenlő a nullával.
Egyelőre csak feltételezések vannak a járvány gazdasági következményeiről, viszont mégis botorság lenne szemet hunyni a tények felett. A Szigeteken az első két gyermek kötelezően beszolgáltatandó, így minden család hozzájárul a kereskedelem és a mágusellátás gördülékeny fenntartásához. Csakhogy mi történik akkor, ha a beszolgáltatott gyermekek jelentős százaléka elvész a megbetegedések miatt?
Ez súlyos lépéseket követel majd a Szigetek vezetésétől. Dönthetnek úgy, hogy növelik a beszolgáltatandó gyermekek számát, hogy a kereskedelem és a Szigetek bevétele változatlan maradjon. Természetesen egy ilyen súlyos döntés hatalmas elégedetlenséget szít majd a lakosok körében.
A másik megoldás az, hogy nem változtatnak semmit a beszolgáltatáson, hanem elfogadják, hogy a családok esetleg csak egy gyermeket, vagy rosszabb esetben egyetlen egyet sem tudnak a kereskedelem számára bocsátani. Az Új Kontinensen már most érezhetőek járvány finansziális hatásai. (...)
📰📰📰📰📰

Luthert ez a hír kevéssé aggasztotta abban a pillanatban. Az utóbbi időben épp elmondhatatlanul gyűlölte a mágusokat. Nem tudta őket egy szemernyit sem sajnálni erősen kétes helyzetük miatt. Sőt ezt a járványt valami egészen morbid sors irónia-elégtételként értékelte. Nem meglepő hát, hogy akkor épp az előtte heverő másik cikk aggasztotta jobban.

Három Lépés I. - A történelem határánWhere stories live. Discover now