19. Tak ta sedla

207 7 3
                                    

Sid si užívala klidný večer s Adamem, protože on vařil a ona ho teď pozorovala. Věděla od něj, že Vojta byl odpoledne za Kájou a řešili Viky. Paní ředitelka se večer chystala do baru a bylo jasné, že to možná nedopadne dobře, protože Viky dneska měla zpívat. Ona sama zatím do baru ještě nešla ani v době, kdy věděla že tam nebude, prostě to nedokázala klukům říct. Pořád jí teď trápilo jak to vezmou, u Vojty si byla jistá, že bude na její straně, ale Marek to byla velká neznámá. Teď si s tím hlavu, ale odmítla dělat a přešla k Adamovi, aby ho mohla obejmout. Adam si všiml, že ho Anna sleduje, ale zároveň jí něco trochu trápí. Když k němu došla tak se chvilku objímali. "Přemýšlíš o tom jak to kluci vezmou?" "Vlastně ano, ale nechci se tím moc trápit. Chci si užít hezký večer s tebou." Adam se na ní usmál a políbil jí. Dřív si nedovedl představit, že by mohl takhle trávit večery, ale teď si to opravdu užíval. Tolik se toho stalo a on si pořád uvědomoval, že tohle není samozřejmost. Snad večer v baru dopadne tak nějak rozumně, ale trochu se toho bál. Podle Aleny byla Viky na facku se svým chováním a možná to tak opravdu dopadne.

Vojta byl večer v baru a nevěděl co má čekat. Markovi ještě pořád neřekl co s Kájou ví a ani se na to nechystal. On byl totiž úplně zaslepený a Viky se pořád zastával a ještě jí omlouval, že jí určitě něco musela Anna udělat. Teď sem taky přišel Břéťa a Danuše Křížová, sedli si blízko k baru a bylo jasné, že chtějí probírat Viky a soudce. Při objednávce mu to Břéťa potvrdil. "Vojto, už je tady Viky? Chtěli jsme s ní mluvit o Petrovi a Danuše taky říká, že už se pár dní chová dost divně." "Ještě tu není, přijde tak za půl hodiny a ona se tak chová i tady. Je hnusná na nás, na zákazníky a myslím, že máme velký problém." "Počkejte Vojto jak velký problém? Ona je teď vážně divná a utrhuje se i na mě a na Ilonku." "Mezi Viky a její spolubydlící se něco stalo, nevíme co. Marek si myslí, že jí Anna něco udělala, ale dneska máma řekla Káje, že to Viky naopak něco udělala Anně. Navíc to prý řekla tónem ze kterého jí šel mráz po zádech." "Marek tohle všechno ví, nebo jsi mu to ještě neřekl." "Neví, on stojí za Viky a nechce vidět co se děje. Máma tu dneska bude tak se jí chci napřímo zeptat." Danuše se po něm už jen podívala, když zmizel za barem a začala mít divné tušení.

Marie došla s Karlem do baru a pořád nevěděla co má dělat. Bylo jí jasné, že Vojta se bude ptát, ale Marek byl pořád asi pevně na straně Viky. Než odešli z domu svěřila se Karlovi s tím co se vlastně stalo a on byl v úplném šoku. Teď si sedli kousek od baru, kde měli rezervaci a taky viděla jak se na ní Vojta kouká. Pak se během chvilky objevila viky a sedla si na bar, než půjde zpívat. Doslova se jí vařila krev žilách a jen to, že jí Karel držel za ruku jí bránilo ve výbuchu. Slyšela totiž jak si Viky povídá s Markem, že už má s Kamilem všechno vyřešené a už bude všechno v pohodě. "Karle promiň, ale já to tady asi nevydržím." "Úplně tě chápu, co kdybychom šli radši domů a něco si objednali?" Marie se na něj usmála a zvedli se k odchodu, protože na tohle opravdu neměla žaludek. Všimla si jak se po ní podívala maminka soudce Kříže. Břéťa sledoval co se v baru děje a všiml si, že rodiče kluků se chvilku po příchodu Viky zvedají k odchodu. Marek sledoval jak se rodiče zvedli a zřejmě se chystají odejít což vůbec nechápal. Teď mu Viky řekla, že vyřešila všechny problémy s Kamilem a chtěl vědět podrobnosti. "Mami vy už jdete pryč, vždyť jste si chtěli dát večeři." "Marku nech je, myslím si, že k večeři musí mít člověk chuť a dobrou společnost."

Marek se nechápavě podíval po Vojtovi a nechápal o co jde, jenže v následující chvíli to zjistil, protože Viky oslovila mámu. "Paní Roklová to je škoda že už jdete, dneska budu zpívat." "Přesně tak, budeš zpívat a to by mi tak akorát zničilo veškerou chuť k jídlu. Jsi naprosto odporná lidská bytost a očividně se vůbec nestydíš za to co jsi udělala." "Co tím jako myslíte, nic o tom čím si procházím nevíte." "Omyl holčičko já vím úplně všechno a ber na vědomí, že máš zakázáno chodit do mojí zoologické zahrady, zkusíš to a ochranka tě vyvede." Břéťa naprosto šokovaně sledoval co se děje a i Danuše byla úplně zmatená, protože začalo vycházet na povrch co se v posledních dnech asi dělo. "Něco takového nemůžete udělat" "To tedy můžu, jak tu jen můžeš sedět a předstírat jak tvoje problémy zmizely. Nechat si zaplatit za to, že spolubydlící vyhodíš na ulici, sebrala jsi jí všechny věci a vyměnila zámky, ona pak chudák musela spát na zemi v přípravně. Jsi mi naprosto odporná." "Co si to sakra dovlujete nevíte to celé a chováte se jako kráva." Než stihl kdokoliv něco dalšího udělat, nebo říct tak Marii definitivně došla trpělivost a vrazila Viky pořádnou facku. Vojta sledoval celou výměnu názorů mezi mámou a Viky a chtělo se mu zvracet, tak tohle se stalo. Ta odporná mrcha, zradila Annu a tvářila se jako neviňátko. Marek, Danuše i Břéťa byli v úplném šoku, nakonec se vzpamatoval jako první Břéťa. "Tak ta sedla a očividně byla zcela oprávněná."

Čas na lásku Kde žijí příběhy. Začni objevovat