Eduard si teď vzal slovo. "Tak se všichni hezky uklidněte a chápu jak to každý z vás myslí. S Alicí jsme o něčem takovém mluvili už dávno, bylo jasné, že dřív nebo později se rozhodnete bydlení řešit." Sid si šla stoupnout k Adamovi a moc nechápala kam tím táta směřuje. "Promiň tati ale jak to myslíš?" "Pamatuješ, že jsem prodal ten pražský byt?" "Ano vzpomínám si, ale jak to s tím souvisí?" Sid se podívala na Adama, ale ten byl stejně zmatený jako ona a děda. "No prostě jsem ty peníze investoval do bydlení ve dvoře, jak vám kousek od zoo staví to nové bydlení tak jsem z toho projektu něco koupil." "Eduard má pravdu já ani netušila jak to celé vymyslel, řekl mi to vlastně až před pár týdny a uznávám, že líp to už zařídit nešlo." "Koupil jsem jeden velký pětipokojový byt, kde je dost místa pro rodinu, pracovnu nebo i pro návštěvy. Zároveň na stejném patře hned vedle vlastním druhý dvojpokojový byt, který je přesně pro Josefa." Eduard si užíval jak na něj všichni koukají. "Než Adam, jak ho znám začne mluvit o tom, že to nepřijmete tak rovnou říkám, nehodlám o tom diskutovat. Peníze šly kompletně z prodeje toho bytu v Praze a berte to tedy jako splátku za všechno co ona udělala."
Sid šla tátu obejmout a všimla si, že Adam se taky usmívá. On byl hodně hrdý a přijmout něco takového možná není pro něj lehké, ale snad to bude v pohodě. Později měla možnost s ním mluvit chvilku o samotě. "Lásko určitě jsi v pořádku s tím jak to táta zařídil?" "Anni jsem, vím proč si děláš starosti, ale Eduard má pravdu a já to tak budu brát. Navíc si teď budeš moc vybrat vybavení bytu jaké chceš. Použijeme na to část peněz s pojistky a zbytek zůstane jako rezerva do budoucna. Taky chci zařídit byt dědovi, protože ten starý nábytek stěhovat fakt nehodlám." Sid se zasmála, protože ho chápala. Děda měl v bytě tuny knížek a knihovny už to úplně nezvládaly a byly v hrozném stavu. Alice přišla k mladým a byla ráda co zaslechla, přesně jak Eduard počítal Adam to vzal racionálně a byl šťastný, že budou se Sid a hlavně blízko dědy. "No tak co vy dva? Mimochodem Sid nechci na tebe tlačit, ale byty se budou brzo dokončovat a tak ten interiér budete muset vybrat brzo." "Dobře mami po novém roce mi s tím pomůžeš." Josef stál s Eduardem a pořád zpracovával novinky, které se stali. "Opravdu nevím co říct." "Už před půl rokem jsem počítal s věcmi do budoucna a teď se to vyplatilo. Ty si taky užiješ pohodlí nového bytu a hlavně je tam výtah." "Děkuju ti, víš Adamovi jsem to neřekl, ale ty schody už mi dávají fakt zabrat."
Vecer seděl Adam ještě v obývacím pokoji vily a užíval si vánoční atmosféru. S Annou tu i dneska přespí než budou muset zítra do práce. Děda tu taky přepspával v pokoji pro hosty, který už dřív Alice zařídila z bývalé pracovny Sidonie. Bylo úžasné kam se jeho život za ty poslední měsíce posunul. Chápal jak moc důležité teď bude dohlédnout na Annu, aby se nepřepínala a šetřila se. Eduard jim ještě teď večer ukázal plány a fotky nových bytů. Byly skvěle řešené a bude se v nich báječně žít. Hlavně bude mít dědu u sebe a to ho těšilo. To, že to Anna chápala a sama navrhovala, že nové bydlení musí být blízko k němu ho těšilo snad nejvíc. Ona mu opravdu rozuměla a chápala ho. Teď se zvedl a vydal se nahoru do jejich pokoje. Sid seděla na posteli a akorát si spletla čerstvě vysušené vlasy do copu. Byla tak moc vděčná tátovi za to co udělal, protože to opravdu bude nová budoucnost pro všechny. Nejen pro ni a Adama, ale i pro dědu a celou rodinu. Tak moc se těšila na dobu až bude s miminkem v kočárku chodit na procházky do zoo. Adam si sedl k Aničce na postel a přitáhl si jí do náručí. "Jsem rád, že jsme ještě dneska zůstali tady. Pravda je, že se do práce těším, ale nejradši bych byl pár dní rád jen s tebou." "Tak víš co, až bude v únoru klidnější období v práci tak si vezmeme pár dní volno a někam pojedeme. Třeba na Šumavu, užít si procházky ve sněhu na horách, to by mohlo být fajn."
Adam se usmál a políbil jí, tak dobře ho znala a věděla co ho potěší. "To zní jako fajn nápad, je skvělé, že bydlení bude hotové už za pár týdnů." "Pořád nechápu jak to tátu napadlo, ale i na tom jak se s ní vypořádal prostě je vidět, že je vždy o krok napřed." Adam jí musel dát za pravdu, o Sidonii Novotné už se dlouho v rodině nemluvilo ani jako o matce ani babičce. Teď podle informací žila v Brně sama a rozhodně se s ní nikdo vídat nechtěl. Eduard mu řekl, že pro jistotu jí občas nechá zkontrolovat detektivem, aby měl jen jistotu, že nic neplánuje. "Mimochodem děda se mě ptal jestli chci přesunout i hady do nového bytu, protože by si je klidně vzal k sobě." "Já ani nepočítala, že by nešli s námi. Nechci, aby jsi se jich vzdával." "Ničeho se vzdávat nemusím, mám hady v práci a vyřešíme to kompromisem. Děda si vezme dva moje hady, jeden půjde do zoo a já si doma nechám jen gekony madagaskarské." "Miluju tě Adame, jsi láska mého života a to malé je další úžasná věc v našich životech." "Aničko taky tě miluju, strašně se na miminko těším. Hlavní je, že jsme spolu a teď už je to jen náš čas na lásku." Nakonec mu Anna usnula v náručí a on věděl, že už nic a nikdo neohrozí jejich štěstí.
KONEC
ČTEŠ
Čas na lásku
Short StoryDěj se začíná odehrávat kolem 43 dílu seriálu pak už se vše vyvíjí jinak. Sid se vzpamatovává z toho, že její babička zná pravdu a zuří. Zatím chce zoo sebrat peníze a zrušit výrobu skleněných figurek. Taky chce tátu vyhodit z firmy a nutí ho i s m...