Bölüm 12

70 3 0
                                    

Anılar olmadan, Yuri her zaman ağırlıksız bir durumda yaşadığını hissetti. Gerçek ile gerçeküstü arasındaki o ince çizgi kaybolmuş gibiydi. Ve her gün çatlaklar birer birer birikirken, çatlaklardan bir şey fırladı. Onun durumunda, kendine zarar verme ya da intihar girişimi.

Bunu iki kez yaşadıktan sonra paniğe kapılan amcası etrafı araştırdı ve onu Dr. Davis'e götürdü.

Dr. Davis, Yuri'nin psikojenik hafıza hastalığına bir isim daha ekledi. Travma sonrası stres bozukluğu (TSSB). TSSB alanında önde gelen doktorlardan biriydi.

Davis onu önce psikolojik travmayla başa çıkmaya teşvik etmişti. Bunu yapabilmek için her şeyin nereden kaynaklandığını bilmek gerekiyordu. Bunu ortaya çıkarmak için çok uğraşmış, hatta gizli hafızasını harekete geçirmek için travmatik senaryolar yaratmaya kadar gitmişti. Bu da onun otomatik savunma mekanizmasını tetikleyecek ve bu üzücü deneyimden kurtulamasa da en azından paylaşabilecekti.

Ancak tedavi sürekli bir engele takılıyordu. Yuri'nin reddi beklentilerinin ötesindeydi. Ne zaman hafızasının bir parçasını bile hatırlamaya çalışsa, şiddetli ağrı ve kusmanın ardından bayılıyordu.

Bunun üzerine Davis bir adım geri çekilerek, "Acele etmeyelim ve yavaş ilerleyelim" dedi. Ardından "Roy Jean "i tanıttı ve Yuri sanat terapisi görürken birisinin kendisine ilgi gösterdiğini söyledi.

Ünlü bir enstalasyon sanatçısı olan Roy Jean, aynı zamanda Dr. Davis'in yakın arkadaşıydı. O sıralarda Yuri'nin de ruhu aynı durumdaydı; morali bozuktu, işine uzun bir ara vermişti ve arkadaşının profesyonel bakımı altındaydı. Yuri'ye asistanlık pozisyonu teklif edildi. Bunun üzerine Yuri onun için bir öğretmen, patron ve hayırsever oldu.

İnsanlar teker teker boş sokakta belirmeye başladı. Güneş yavaş yavaş yükseliyor, gün resmen başlamıştı.

CCep telefonu çaldığında elinde bir fincan kahveyle pencereden dışarı bakıyordu. Arayan Roy'du. Bardağını masaya bırakan Yuri, şaşırmış bir şekilde aramayı yanıtladı.

"Roy? Nasılsın?"

"E-postanı aldım."

"Uyumadın mı?"

"Yağmur yüzünden uyuyamıyorum. Dün geceden beri yağmur yağıyor. Ya sen?"

"Daha yeni uyandım."

"Yeni otelde rahatsız mısın?"

"Hayır, öyle değil. Sadece kötü bir rüya gördüm."

İlk olarak Hotel Seoin'de kalmıştı. Daejin Mağazası Kore'de kaldığı süre boyunca konaklama masraflarını üstlenmeyi teklif ettiği ve rezervasyonu yaptığı için bu konuda söz hakkı yoktu. Standart değil, delüks bir oda.

İlk başta, bu beklenmedik lüks onu heyecanlandırmıştı. Ancak sevinci kısa sürdü. Daha odaya adımını atmamıştı ki Yuri başının döndüğünü hissetti; elleri ve ayakları titremeye başladı, göğsünün sıkıştığını hissetti. Panik atağa benzer bir duyguydu bu. Bir komplikasyon olmadan odadan çıkmayı başarması bir mucizeydi. Daejin Mağazasından kalışını iptal etmesini istemekten başka çaresi yoktu.

Roy'un sesi düşüncelerini yatıştırdı. Her nasılsa, ona her zaman güven veriyordu. Onu o odada mahsur kalmaktan... ölmekten kurtardığından beri, onunla arasında esrarengiz bir ilişki gelişmişti.

Roy'un o günkü yüzünü, gözlerini açtığında ona bakan gözlerini asla unutamazdı. Gözlerinde pişmanlık vardı. O günden beri Roy'un kendisine aynı duygularla baktığını defalarca görmüştü.

"Kalp oraya ne zaman ulaşacak?"

"İki gün içinde teslim edilecek."

"Anlıyorum. E-postanı kontrol ettim ve bence showroom'daki ana ışığın tonunu daha koyu hale getirmelisin uçurum hissini ortaya çıkarmak için. Etrafı daha aydınlık yapsan iyi olur."

"Evet, fikrini Daejin Mağazasına ileteceğim."

"Uzun bir aradan sonra kendi ülkene ziyaret etmek nasıl bir duygu? Davis bunun hafızanı tazelemene l yardımcı olabileceğini söyledi."

"Dürüst olmak gerekirse, bilmiyorum."

"Öyle mi?"

Bir süre daha konuştuktan sonra, görüşmeyi tamamlamaya çalışırken Roy aniden sordu...

"Yuri, hala o 'Adam'ı çiziyor musun?"

Nutku tutulmuştu ve aniden nefessiz kaldığını hissetti. Nefes alarak kendini toparlamaya çalıştı.

"Hayır, artık çizim yapmıyorum," dedi.

Davis'in sanat terapisi, tuhaf bir şekilde tek bir nesneye takıntılı olduğu bir resim seansını da içeriyordu. Saat kaç olursa olsun, etraftaki manzara ne olursa olsun, elleri her zaman o adamın resmini yapıyordu. Ve eğer resim yapmayı tamamen reddederek bu zorlayıcı döngüye karşı gelirse, adam onu rüyasında ziyaret ediyordu. Basitçe söylemek gerekirse, bu adamdan kaçmasının hiçbir yolu yoktu.

Telefonu kapattıktan sonra Yuri yatağa yığıldı. Sanki biri onun hayatını emmiş gibi hissediyordu. Uzun bir süre kendi ellerine bakıp durdu. Bunlar bir zamanlar başyapıtlar yaratan ellerdi. Onlar onun sihirli değneğiydi, onun emirlerini yerine getiriyor ve herkesi büyülüyorlardı. Ortaklıkları muhteşem gösteriler ortaya çıkarıyordu.

Ama şimdi, tüm bunlar başka bir hayat gibi geliyordu. Çünkü bu eller artık hiçbir şey yapamıyordu. Onlar sadece ellerdi; sihir kaybolmuş gibiydi. Kendilerini ruhsuz, ölü hissediyorlardı. Bu hale nasıl geldiğini merak etti. Lanetli olup olmadığını merak etti.

Yuri umutsuz hissederek gözlerini kapattı.

🍂

Yuri, Daejin Mağazasının planlama ekibiyle yaptığı toplantıyı bitirdiğinde öğle yemeği vakti gelmişti. Karnı acıkmıştı. Otele geri dönmeyi düşünen Yuri, yürüyen merdivenlerden aşağı indi ve basit bir yemek için mağazanın yiyecek bölümüne girdi.

Yemek alanına yaklaştığında bile, oradan yayılan lezzetli kokuyu alabiliyordu. İçeri girdiğinde onu karşılayan şey, çeşitli büfelerin sıralandığı geniş ve canlı bir alandı. Bu konsepte yabancı değildi, ancak muhteşem görünen yiyecekler gözünü korkutmuştu.

Yuri'nin etrafında dönüp durduğu yer "Seohwadang" adlı bir hamur tatlısı dükkânıydı.

Tabelayı kontrol eder etmez hafif bir şüpheye kapıldı.

Haa?! Seohwadang... bir mağazada mı?!

Seohwadang, Jinseong'daki en eski hamur tatlısı dükkânıydı. 'Dükkân' aslında ev tarzı yemeklerine ve ortamına sıcak bir dokunuş katan eski bir hanoktu. Burası aynı zamanda buharda köfte pişirmek için de popüler bir yerdi. Avlularındaki büyük asma kazanda, herkes kendi başına birkaç köfte dökebilirdi. Müşteriler kendi köftelerini yaratma fikrini sevdiler ve ün kazandıkça bu kazan bu şirin yeri sembolize etmeye başladı. Bu mekanı uzaktan tanıyan herkes kazanı bir bakışta tanıyabilirdi.

Her ne kadar hatırladığından farklı olsa da, şu anda, bu modern ortamda, kazan gerçekliğin kanıtı olarak hizmet eden tek öğeydi. Dahası, kazandan yükselen buhar ona ne yanıldığını ne de hayal gördüğünü gösteriyordu. Gerçekten de burası onun en sevdiği hamur tatlı yeriydi!
(Hanok geleneksel bir Kore evidir.)

Sipariş tezgâhının yanında duran ve çok memnun olan Yuri, lafı daha fazla uzatmadan tavuk ve frenk soğanı köftesi sipariş etti. Bunu geçmişte çok sevmişti ve tatmak için sabırsızlanıyordu. Ancak siparişi alan personel sıkıntılı görünüyordu.

"Üzgünüm, ancak sipariş ettiğiniz ürün uzun sürecek, bu yüzden neden başka bir şeyle değiştirmiyorsunuz lütfen?"

Ah, ne büyük bir hayal kırıklığı! Ama... en çok yemek istediği şey buydu!

Tam personel yeni bir parti hazırlayana kadar beklemeyi düşünürken, bir ses onu düşüncelerinden vazgeçirdi.

"Siparişimden bir porsiyon eksiltin lütfen. Karides olarak değiştireceğim."

Yuri başını kaldırdı.

Parlak kahverengi saçlı ve güzel gözlü, uzun boylu bir adam ona bakıyordu.

APOLLO'S HEART (Türkçe Novel)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin