Bölüm 17

48 3 0
                                    

"Yine bütün gece resim mi yaptın?"

Oda keten tohumu ve terpen yağı kokusuyla doluydu. Bitmemiş tuval ve boyama aletleri odanın her yerindeydi. Başının döndüğünü hisseden Hye-yeon, biraz temiz hava almak için aceleyle pencereyi açtı.

Kanepeye yığılmış, saçları kuş yuvası gibi, sersemlemiş gözlerini aniden bastıran güneş ışığına dikmiş olan Yuri'nin darmadağınık hali görülmeye değerdi.

"Şu an saat kaç?"

"Saat dokuz."

"Biraz daha uyumak istiyorum. Sadece iki saat uyudum."

"Hayır, senden bir iyilik isteyeceğim."

"Bir iyilik mi? Yine mi otel meselesi?"

Yuri düz bir şekilde cevap verince Hye-yeon garip bir şekilde gülümsedi.

Hye-yeon üniversiteden mezun olduktan sonra babasının otelinde çalışmaya başlamıştı. Bu, Başkan Myung-je Jin'in alışverişkolik, işsiz kızının her türlü girişimini engellemek için yaptığı bir önleyici saldırıydı. Babası onu ne kadar sevse de bu yönünden o kadar nefret ediyordu ki, içtenlikle çalışmazsa tüm kartlarını askıya almakla bile tehdit etmişti. Böylece, bu alışveriş bağımlısı, zalim patronu yatıştırmak için her sabah özenle kendini işe sürüklerdi.

Ancak, çok çalışmak zorunda kalsa da, bu onu 'iyi olmayan' yollara devam etmekten alıkoymadı. Babası bir seyahate çıkar çıkmaz, hapisten kaçıyordu. Ve böyle durumlarda, babasının gözleri her yerde olduğu için Yuri'nin bir hile yapmasına ihtiyacı vardı.

"Evet. Babam bir iş gezisinde ve üç gün içinde dönecek. Lütfen beni üç gün idare edin. Erkek arkadaşımla Japonya'ya gitmeye karar verdim."

"Erkek arkadaş mı? Bir süre önce ayrıldığınızı duydum. Onunla tekrar birlikte olmaya mı başladın?"

"Sen neden bahsediyorsun? Bu yepyeni! Bu sefer gerçekten güzel bir tane buldum. Yani, lütfen... son kez benim yerime geçebilir misin?"

Yuri'nin hiç umursamadan battaniyenin altına gömüldüğünü görünce paniğe kapılan Hye-yeon, "Saatlik ücreti iki katına... hayır, üç katına çıkaracağım," dedi çaresizlik içinde.

Acınası ses uykusuz kulaklara ulaştığında, battaniye gönüllü olarak çekildi. Para olsun ya da olmasın, Hye-yeon asla reddedilemezdi.

Ortaokula başladığında, Yuri'nin Seul'de iş yapamayan babası memleketi Jinseong Şehrine dönmüş ve Başkan Myung-je Jin'in şoförü olarak işe başlamıştır. Bunun üzerine Yuri, Seul'deki sanat okuluna gitmeden önce beş yıl boyunca başkanın evinde yaşamıştı.

Hye-yeon ve Yuri arkadaş olmalarına rağmen, aralarında büyük bir sosyal ayrım vardı. Ancak bu, birbirlerine yardım etmelerini ve en önemlisi birbirlerine güvenmelerini engellemiyordu. Birbirlerinin dolabında saklı olan tüm iskeletleri biliyorlardı ve hatta bazılarının oraya yerleştirilmesine yardım etmişlerdi.

"Yurtdışında eğitim alma şansını kaybettiğini söyledin ama o zaman neden çizim yapmak için bu kadar çaba harcıyorsun?"

"Öylece bırakamam. Başka bir şans arayacağım."

"Baban fırsatı kaybettiğin konusunda başka bir şey söylemedi mi?"

"Yeterince iyi olmadığım için böyle olduğunu düşünüyor. Ona detayları anlatmadım. Yani sen de bunu bir sır olarak sakla."

"Profesörün sana pervasızca 'şeker baba-bebek' ilişkisi teklif ettiğini ona nasıl söyleyebilirim? Merak etme."

Hye-yeon daha sonra narin parmaklarını kullanarak dayanışmasını ifade etmek için ağzını fermuarlama hareketi yaptı.

🍂

Banyoya girdikten sonra Yuri ellerini soğuk suya daldırdı. Elleri karıncalanana kadar onları orada tuttu. Dönüşümlü olarak ellerine ve aynada kendine baktı. Bu kadar kısa sürede her şeyini kaybedeceğini düşünmemişti. Yılların emeği bir anda yok olmuştu.

İlkokuldan liseye kadar sanat yarışmalarında büyük ödülü ve birinciliği hiç kaçırmayan en iyi dereceye sahip bir öğrenciydi. Gittiği üniversite de Kore'nin en tanınmış sanat okuluydu, yeteneği burada fark edildi ve başarılı oldu. O gün onu atölyesine çağıran profesörün absürt talepleri olmasaydı, yurtdışında eğitim alma ve sergi açma şansı kazanan tek öğrenci olacaktı.

Ne istediğini bilmeyecek kadar genç ya da saf değildi. Sanat alanında bu çok yaygındı. Yine de Yuri, vücudunu elleyen profesörün nahoş dokunuşlarına dayanamadı. Onu gördüğü anda tiksinerek ofisinden hışımla çıkmıştı.

Ancak teklifi reddetmenin bedeli beklenenden daha ağır oldu. Yuri'nin aday gösterildiği sergi iptal edildi ve yurtdışında eğitim alma fırsatı da onunla birlikte gitti. Profesör bu alanda en yüksek otoriteye sahip olduğundan, Yuri'yi yerle bir etmek ve hayallerini ve özlemlerini gömmek çocuk oyuncağıydı.

Yuri boşuna şikayet etmiş ve protesto etmişti. Onu destekleyecek ya da daha kötüsü iddialarını dinleyecek kimse yoktu. Kendisini destekleyecek herhangi bir kanıtı yoktu ve karşı tarafın yüce statüsü göz önüne alındığında, rahatsız edilecek kadar önemsizdi. Sapık profesör ona gelecekte kariyerini mahvedeceğini bile söylemişti.

Sonunda, mezuniyetten önce bir sömestr tatili yapmak zorunda kaldı. Yine de profesörü ziyaret edip ona yalvarmak niyetinde değildi. Ne şansını bu şekilde elde etmek ne de ona boyun eğdirme zevkini tattırmak istiyordu.

Yuri aynadaki solgun yüzüne gülümsemeye çalıştı. Hayat onu bir köşeye itmişti, kaçmak için tırmanması ya da altına girmesi gerekse de bunu yapacaktı.

Oy vermeyi unutmayın🌺

APOLLO'S HEART (Türkçe Novel)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin