Her şey ona tuhaf geliyordu. Lüks aydınlatma, coşkulu dekor... misafirlere hitap ediyor. Yürüyüş kıyafetleri giymiş aileler ya da turist grupları yoktu. Etrafta sadece... yabancılar vardı. Sanki taksiden inmiş ve bambaşka bir dünyaya girmiş gibiydi.
Uzun bir aradan sonra, zamana karşı yarışıyormuş gibi mide bulandırıcı bir hisle sokağa koştu.
Ağır ağır nefes alıyor, yönünü bulmaya çalışıyordu. Etrafına baktığında... ne bir tuğla ne de bir ağaç tanıyabildi. Her şey değişmişti. Yer, insanlar... hava. Artık hiçbir şey aynı hissettirmiyordu. Tam umutsuzluğa kapılmak üzereyken... gözüne bir şey ilişti.
Nehir kıyısında dimdik duran, kendi ritminde salınan, bir zamanlar çok tanıdık olan sazlıklar vardı. Nihayet, hoş bir manzara!
Kuru çimenlerin üzerinde yürürken dudaklarını neşeli bir gülümseme süsledi. Derin bir nefes aldı ve gökyüzüne, parıldayan suya doğru baktı... kalbi durulmaya başladı. Yavaşça otelin arkasındaki patika boyunca ilerledi ve tarlayı geçti. Yerleşim bölgesine giden eski kestirme yolun hâlâ onu beklediğini görünce mutlu oldu. Adımları nihayet bölgedeki en büyük bağımsız eve ulaştığında durdu: Villa Başkanı'nın evi.
Sokağın köşesinde durdu ve eve baktı. Neyse ki hatırladığı gibiydi. Ahşap kapı... yüksek duvarlar, hepsi hâlâ aynıydı. Burası güzel anılar barındıran yerlerden biriydi. Babası arabayı evin önünde yıkardı.
Heyecanla kapı zilini çalmadan önce kendini durdurdu. Ne de olsa kapıdaki isim levhası değişmişti. Çabucak kendine geldi ve soğukkanlılığını kaybettiği için kendini azarladı.
Tabii ki, yeni sahipleri olan tek otel otel olmayacaktı! Aklından ne geçiyor!!!
Ona ulaşamamama şaşmamalı.
İçinde biriken acıyı yuttu ve etrafına bakındı. Kendine ziyaretinin amacını hatırlattı. Yavaşça uzaklaşırken bir sonraki adımda ne yapacağını düşündü.
Hye-yeon'u nerede bulabilirdi? Otele geri dönüp Jinseong Oteli günlerinden birilerini bulup bulamayacağına mı bakmalıydı? Belki de mağazalara girip Bay Jin'i sorabilirdi? Jinseong'da yaşayan herkes onu tanıyordur...
Düşüncelerinde kaybolmuşken, birinin ona seslendiğini duydu.
"Yuri? Sensin, değil mi?"
Sese doğru döndü ve gördüğü şey karşısında şaşırdı. Güneş ışığının parıltısında yüzünü seçmek zor olsa da, bu kesinlikle eski otelden Hyeon-ah Kim'di.
Hyeon-ah mutlulukla gülümsedi. "Kore'de olduğunu duydum ve ziyaret edeceğini biliyordum. Uzun zaman oldu!"
Yuri eski tanıdığının sıcak karşılaması karşısında tereddüt etti. Onu gördüğü için mutluydu ama bir şeyler ters gidiyordu.
Kore'de olduğumu nereden biliyordu?
"İçeri gel, burası benim yerim."
Hyeon-ah, Yuri'yi otelin yakınındaki küçük bir kafeye götürdü. Günün bu saatinde bile kalabalıktı, bu da işlerin iyi gittiğinin bir işaretiydi. Akşamları bir bara dönüşüyor gibi görünüyordu. Ev sahibi kahve hazırlarken Yuri de küçük kafenin etrafına bakındı.
Hyeon-ah onu hatırladığından farklıydı. Onu daha önce hiç bu kadar makyajlı görmemişti. Düz siyah saçlarının yerini güzel kahverengi, dalgalı bir saç almıştı. Önceden kısa olan tırnakları artık uzun ve manikürlüydü ve temiz kesimli bir takım elbise yerine, göğüs dekoltesini tehlikeli bir şekilde gösteren dar bir elbise giyiyordu.
"Yani artık otelde çalışmıyor musun?"
"Bu doğru. Yeni sahipleri geldiğinde evi temizlediler. Önce beni ön bürodan mutfağa, sonra da çamaşır odasına taşıdılar. Bununla başa çıkamadım. Müdür hâlâ dayanıyor ama." Konuşurken elinde iki fincan kahveyle Yuri'nin karşısına oturdu ve ağzında bir sigara yaktı.
Yuri'nin yüzündeki şaşkınlığı görünce sanki kendini açıklıyormuş gibi şöyle dedi: "Ah, bu mu? Burayı açtığımda başladım."
Açıklanamayan bir nedenden dolayı duman Yuri'nin kalp atışlarını hızlandırdı. Yine de toplayabildiği en sakin sesle, "İşler nasıl?" diye sordu.
"Otelden ilk ayrıldığımda karnımı doyurmak için ne yapmam gerektiği konusunda kararsızdım. Ama bu işte gerçekten iyi olduğum ortaya çıktı. Ben de otelde çok şey öğrendim. İlk başta oldukça zordu ama çok şükür şimdi durum stabil. Hatta müdavimlerim bile var. Nasılsın?"
"Amerika'da amcamla yaşıyordum."
"Peki bugünlerde ne yapıyorsunuz? Hala resim mi yapıyorsun?"
"Evet, hâlâ sanat sektöründe çalışıyorum. İş için Kore'deyim."
"Yani Amerika'ya geri mi dönüyorsun?"
"Üç gün içinde ayrılıyorum. Jinseong'a sadece işlerin nasıl olduğunu görmek için geldim, ama..."
Hoşbeşle gizlenen keşif görevini tamamlamanın zamanı gelmişti. Yuri derin bir nefes aldı ve tüm numaraları bir kenara bıraktı.
"Ülkede olduğumu nereden bildin?"
Hyeon-ah ağzının bir köşesini hafifçe kaldırdı ve sigarasını söndürdü.
"Bir adam beni görmeye geldi... Elinde yeni çekilmiş bir fotoğrafın vardı." Cevabında açık sözlüydü.
"Ne fotoğrafı?"
"CCTV görüntülerinden alınmış gibi görünüyordu. Saçlarını at kuyruğu yapmışsın ve trençkot giymişsin." Hyeon-ah konuşurken tezgâha doğru yürüdü ve bir şey getirdi. Siyah kağıda basılmış altın renkli bir kartvizitti.
<Jin-wook Jeong, Başkan, J Consulting>
Yuri bu adamı ya da şirketi daha önce hiç duymamıştı.
"Onu tanımıyorum."
"Anlamıştım. Bir tür danışman olduğunu iddia ediyordu ama çok şüphe çekiciydi. Elli yaşlarındaydı, gözleri inanılmaz derecede keskin bakıyordu. Tahminimce eski bir polis ya da asker."
Yıllarını otel resepsiyonunda geçirmiş olan Hyeon-ah'nın insanlar hakkında keskin bir görüşü vardı. Bir bakışta onları bir kitap gibi okuyabiliyordu. Bu beceri şimdi olduğu gibi o zaman da misafirlerle ilgilenirken çok işe yarıyordu.
Yuri kartı dikkatle inceledi. İsmi ve diğer detayları tekrar tekrar okudu. İçini kemiren bir his vardı ama ne olduğunu anlayamıyordu.
Onun endişelerini hisseden arkadaşı onu rahatlatmaya karar verdi.
"Merak etme. Benim de içimde iyi bir his yoktu, bu yüzden ona sadece seni tanımadığımı söyledim."
"Kartı alabilir miyim?"
"Evet, devam et. Aslında ilk başta ilgilendiği sen değildin. İlk başta ölü kız Hye-yeon'u sordu."
Fincan Yuri'nin elinden kayıp yere düşmüştü. Kısa bir an için porselenin keskin kırılışı kafenin neşesini bozdu. Yine de, kesintinin kaynağı her şeyden habersizdi.
Onu kim suçlayabilir ki?
Yerde yarattığı enkazın hâlâ farkında olmayan, telaşlı ve solgun Yuri, "Hye... Hye-yeon... öldü mü?" diye sordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
APOLLO'S HEART (Türkçe Novel)
RomanceUYARI SMUT SAHNELER VARDIR. 👁👄👁 Kalabalık lobide, yıllar önce öldüğüne inandığı kadın gözlerinin önünde belirdi. Yine de, bir kez daha, yüzler denizinde onu kaybetti. "Aradığınız Jin Hye-Yeon kim?" Tae-Jun cevap vermek yerine puro kutusundan bir...