Bölüm 21

57 4 1
                                    

Sabah güneşinin altın ışınları sakin nehri parlatırken, uzun sazlıklar hafif esintiyle dans ediyordu.

Basit bir kot pantolon ve spor ayakkabı giymiş bir halde orada duruyordu; güneş ışınları gözlerini okşarken bile dudaklarını mütevazı bir gülümseme süslüyordu.

Üniforması olmadan onu tanıması biraz zamanını aldı. İşe gidiyor olması gerektiğini düşündü.

"Yine karşılaştık!"

"Ah, merhaba!"

Gelenin Tae-jun olduğunu görünce bir adım geri çekildi. Belli ki onu burada beklemiyordu, o kadar yer varken. Önceki günün aksine samimi görünüyordu, bu yüzden merakını gidermeye karar verdi.

(Yuri) "Ne yapıyorsunuz burada? Yanlış yola mı saptınız?"

(Tae-jun) "Hayır. Kontrol etmem gereken bir şey var."

"Kontrol etmek mi...? Neden?"

Onun sorusunu açıkça geçiştirdi ve onun yerine kendi sorusunu sordu. "Burası çok mu derin?"

Tae-jun az önce üzerine basmaya çalıştığı yeri işaret etti. İlk bakışta kara mı yoksa su mu olduğunu anlamak zordu. Yalnızca bu araziye aşina olanlar kolayca tanımlayabilirdi.

"Sazlıklarla kaplı olduğu için kara mı su mu olduğunu anlayamayan pek çok insan var. Aslında çok derin bir nokta, yani sıkışırsanız çıkamazsınız."

Ciddiyeti vurgulamak için 'Kazaya Yatkın Bölge' tabelasını işaret etti.

"Burayı iyi biliyor musun?"

"Buraya yakın oturuyorum."

Düşündüm de, Başkan Jin'in evi buraya yakın mıydı? Bakışlarını durduğu yerin yakınındaki nehre doğru çevirdi.

"Peki, size bir şey sorabilir miyim? İki yıl önce burada meydana gelen kazadan haberiniz var mı?"

"İki yıl önce..."

Hatırlamaya çalışıyormuş gibi kaşlarını çattı, sonra birden aklına bir şey gelmiş gibi gözleri parladı.

"Şuradaki villada yaşayan başkandan mı bahsediyorsunuz?" diye sordu. "O aslında bir başkan değil ama şuradaki villada yaşayan kişi. Neden sordunuz?" Kadın temkinli bir tavırla adama baktı.

Sigarasını yaktı ve ona doğru baktı.

"O benim babam."

Gözleri kalbinde hissettiği şoku ele veriyordu. Bu adam, karşılaştıklarından beri ona ardı ardına darbeler indiriyordu. Kendini toparlamak için bir an durdu ve samimi olmayı tercih etti.

"Buradaki insanlar ona her zaman 'Villa Başkanı' derler. Onu sık sık burada balık tutarken görürdüm. Babanız mıydı? Düşündüm de, birbirinize çok benziyorsunuz."

"Gerçekten mi? Hep burada mı balık tutardı?"

"Evet, haftada iki ya da üç kez buraya gelirdi."

Hafif rüzgâr sigara dumanını hafifçe taşıyarak bir yerlere götürüyordu. Haftada iki ya da üç kez.

"Öyle olsaydı, bu araziye aşina olurdu."

"Ha?" Onun sözleri karşısında kafası karışmış görünüyordu.

Belki de sigara dumanındandı ama kadın kaşlarını çattı ve canlı gözlerini kıstı. İpucuyu alan Tae-jun sigarasını göle attı. Küçük dalgalanmalar yaratmasını izledi.

"Yanlışlıkla dengesini kaybetmiş olamaz."

🍂

Bu bir intihardı! Babam kendi başına nehre atladı.

Onayını almıştı.

Tae-jun arkasını döndü ve arkasında şaşkın bir kadın bırakarak uzaklaştı.

Otele döndüğünde, tek başına, kendine bir kadeh alkol doldurdu. Boş bakışları içsel düşüncelerini yansıtmayı reddediyordu.

Ne bekliyordu ki? Babasının kendini öldürmemesini mi?

Kendini küçümseyerek gülümsedi.

Böyle bir senaryoyu hiç düşünmemiş değildi. Zihninin derinliklerinde, babasının ani ölümünü her düşündüğünde, bir parçası bunun intihar olduğunu ilan etmişti. Ama şimdi elinde kanıt olduğu için bunu kabul etmek garip geliyordu. Böyle olmamalıydı, babası olarak bilinen adamla arasına uzun zaman mesafe koymuştu. Ama yine de...

Şu anda babasıyla ilgili her şey onu hissizleştiriyordu... Boş göğsüne bir şey çarptı ve içinden geçti. Sızlayan bir acı kabardı ve kalbini sıktı. Derin nefesler aldı, umutsuzca içinde şiddetle dalgalanan bir şeyi sakinleştirmeye çalıştı.

Gece geldi ama ancak iki şişe sert likör ortadan kaybolduktan sonra. Asık suratlı bir sessizliğin örttüğü karanlık bir geceydi. Uykusuz bir gece olması kaderinde vardı.

Ertesi sabah erkenden çıkış yapıyordu. Arkasında bir gölge fark etti. Arkasını döndüğünde Hye-yeon Jin ile karşılaştı.

"Sakıncası yoksa bana yarım saat ayırabilir misin?" Gözlerinde reddetmeyi zorlaştıran bir tür pırıltı vardı.

Ne yapmak istiyor? Adam sadece kadının neyin peşinde olduğunu merak ederek ona bakıyordu. Gözleri tetikteydi. Ama sadece 30 dakika... Otuz dakikada ne yapılabilir ki?

"Neler oluyor?" Hâlâ rıza göstermekte tereddüt ediyordu.

"Bir dakikalığına gitmeni istediğim bir yer var."

Otelden çıktıklarında, kadının dünkü sazlık alana doğru yürüdüğünü fark etti. Şaşırmıştı.

Neden tekrar buraya geldiler?

Dün geceden beri henüz sakinleşmemişti ki, her adımın kamışta yarattığı ses kalbinde yeniden bir kargaşaya neden oldu.

"Nereye gidiyoruz?" Daha fazla dayanamadı.

"Göreceksin."

Kendisine önderlik eden kadının arkasından bakarken sinirlerini yatıştırmak için sigarasını yaktı. İkisi de konuşmadı, otelden uzaklaştıkça uzaklaştılar, ta ki kadının durduğu bir noktaya gelene kadar.

Burası sazlıklardan arındırılmış boş bir araziydi. Etraftaki hurda ve çöp yığınlarına bakılırsa burası bir geri dönüşüm çöplüğü olabilirdi.

Bu çöplükte ne işimiz var?

Kadın delirmiş olmalıydı ve adam da büyülenmiş bir halde onu takip ettiği için aptaldı. Ama kadına baktığında ayık görünüyordu.

Taejun'un dalgın bakışları yavaşça iki çöp yığınının arasında oturan yaşlı bir adam buldu. Taktığı şapka... Yanılıyor olamazdı kulak kapakları olan kareli avcı şapkası babasınınkiydi!

Şaşıran Tae-jun bilinçsizce adama yaklaştı. “Sen… o şapka…”

Adam şaşkınlıkla Tae-jun'a baktı. Diğerinin söylediklerinden tek bir kelime bile anlamıyor gibiydi. Ancak kadın iletişim kurmak için işaret dilini kullandığında adamın işitme engelli olduğunu anladı.

İkili uzun süre konuştu. Adamın hayal kırıklığı giderek doruğa ulaşıyordu. Artık canına tak ettiğinde araya girdi.

"Kim bu adam?"

"Biz ona Bay Shin diyoruz ve burada yaşayıp atık kağıt ve çöp topluyor, önünüzdeki sazlıkları temizliyor ve sık sık otelden hurda ya da geri dönüşüm malzemesi alıyor. Kazanın olduğu gün de oraya doğru gidiyordu."

"O zaman bu adam..."

"Evet, bu adam tanık." Kadın onun yerine düşüncelerini tamamladı.

O günkü kazayı görmüş mü? Tae-jun'un çenesi sertleşti.

APOLLO'S HEART (Türkçe Novel)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin