"Hari ni, semua guru bermesyuarat di dewan guru sehingga waktu pulangan.... Harap semua murid beri kerjasama."
"Itu sahaja.... Uhuk!!! Harap Huk!!! Kamu beri kerjasama.... Ukhukkk!!"
Tap!
Tutup mic..Krikk......krikk......krikk......
Brakk!
*Geser pintu*"Weyyy! Korang dengar tak tadi.."
Esya dengan senyum lebar penuh makna dimata Zia."Kita bebas buat ape aje yooo!"
Jerit Esya penuh semangat.."Oh yeahhh!" Ana sambil menunjukkan simbol mk lalu oh yeah!!!.
"Panggil alan dengan kawannya!! Parti coyyy!" Ketua kelas menyuruh. Nama dia Rey.
"Panggil satu kelas aje! Sekaligus!!" Seru penolong ketua kelas.. Nama dia ialah Wina.
"As you wishh, we'll do!" Satu kelas dengan serentak..
Mereka pun menukar kedudukan meja.
Kerusi berbarisan di tengah kelas dan dipenuhi oleh manusia dari kelas sebelah dan kelas ni.
Manakala kelas pertama hanya diam tutup telinga aje lahh...
Tetapi, untung jarak kelas pertama dengan kelas kedua jauh.
Sporting itu haruss T-T.
Yohan pun ikut ke kelas kami bersama dengan alan."Ehhh! Ada alan lah, Hai alan!" Ikah melambaikan tangan kearah Alan.
"Hai ikah!" Alan melambai balek.
Ikah dan Alan pun sibuk membicarakan tentang prestasi nyanyian. Yohan yang berada di samping alan pun menegur Zia.
"Hai zia, kaki kau dah oke?" Soal Yohan sambil menggaru kepala yang tidak gatal.
"Nguehehehe! Oke aje ." Balas Zia.
"Disini dilarang dating , huh?" Ana mencelah..
"Ga dating itu mah" Esya gaya selambah.
Clap! Clap! Clap!
Bunyi tepukan.."Yeahhh! 1...2...3...START!!"
Alan."Weiyyy! Mula sudahhh!!"
Esya dengan semangat.."Here we goo!!".
Semua member serentak..Alan mula bernyanyi lagu buatannya.
"Dari langitt...... Ku membayangkan dirimu!!" Sekelas mengikuti nyanyiannya dan memberi sorakan dengan serentak.
Ruang kelas itu dipenuhi oleh nama alan.
"Hey yohan! Kau masih kena ganggu ke, oleh si keriting tu?." Esya menyoal.
"Kalau diorang kacau kau, cakap je kat kitorang" Ana sambil meminum air kotak yang dipegangnya.
"Tadi pagi, ada. Tapi untung ada cikgu disiplin yang datang" Yohan menjawap.
"Kenapa diorang ganggu kau erh?" Irah menyoal seraya menyilangkan tangan di dada.
"Mungkin sebab aku usyah awek dia kut...." Balas Yohan.
"Kau suka awek orang, apa hal? Nak cari nahas betullah kau ni.." Esya dengan mukanya sengaja dibuat garang, kedua tangannya merangkul pinggang sendiri.
Yohan terdiam, lalu menatap Zia yang ikut menyanyi dengan Ikah.
"Aku nak bagi tau Zia lah..." Irah yang berniat mau membuktikan perasaan Yohan. Lalu pergi ke tempat Zia dan Ikah berada.
"Yooo! Janganlahh!!" Yohan menghalang..
"Alah, janganlah risau... Dia tak berani tu, sebab zia suka ngan sepupu dia" Ana yang mencoba untuk menyedapkan hati Yohan, tetapi malah sebaliknya Yohan seakan-akan sedih dengan perkataannya. Yohan terdiam lagi, dan memperhatikan Zia...
YOU ARE READING
Missing Elementals | The Founding Power [Repair]
Short StoryZia merupakan seorang gadis yang bersekolah di smk pecinta alam. Dia dulunya seorang pendiam dan apa yang ingin dikatakan lain pula yang keluar dari mulutnya, malah ayatnya membuat orang yang mendengar menjadi kebingungan dan salah faham. Dia mempun...