"Zia, kau dapat apa?"
Irah menyoal..Semua pandangan tertuju kearah zia.
Zia menengok sekeliling. Lalu menghala jari ke dirinya.
"Aku?""Tak, bukan...."
Esya berjegil mata..Terkebil-kebil mata melihat wajah serius mereka.
"Ke-kenapa ni?"
Zia menyoal.."Kau dapat ape?"
Irah menyoal sekali lagi..Zia terpinga...
"Aku dapat cincin"
Zia menjawap dengan singkat sambil mengerutkan kening.."Bagi kitorang tengok"
Ana..Zia menunjukkan tangan lalu menggerakkan jari jemarinya..
Dan benar juga, muncul cincin yang berwarna ungu mix hitam di tangannya.."Ni bukan cincin yang hari tu"
Esya menyimpulkan."Aku tak ambil bahagian koranglah"
Zia dengan kesal."Cer tengok tangan kau"
Irah menyuruh ikah.
Manelah tahu kan...Ikah pun menurutinya..
Dia menggerakkan jari jemarinya sama seperti yang dilakukan zia tadi. Tapi tak muncul pun cincin tu.."Mungkin sebab aku kaya kut"
Ikah dengan wajah polosnya.Tiga manusia itu menepuk dahi..
Tak lama kemudian, zia pula yang bersuara."Kau tak payah nak fikirkan benda tu, dah tersarung pun kat tangan kau"
Ujar zia dengan selambah."Hah?"
"Upgrade sonoh!!"
Zia seperti menghalau keempat empat manusia itu, lalu dengan selambah menggoyangkan tangannya."Huh??"
"Upgrade??"
Keempat empat manusia itu semakin ternganga kehairanan dengan tingkah zia."Yelahhh!! Korang dah kenapa buat muka b*d*h.... Tak tau maksud upgrade ke?"
Zia memandang keempat empat manusia itu dengan mata mengecil.Mereka hanya mengangkat bahu..
Mata zia terbutang.
What!? Siyes lah diorang tak tau maksud upgrade??."Maksud upgrade tu ialah naik taraf"
Zia tapi tidak melihat kearah mereka."Tau"
Mata zia terbutang menatap empat manusia itu.Semakin lama tengok diorang ni, lama-lama aku yang gila karang.....
"Kau fikir kitorang ni b*d*h sangat ke?"
Irah menyoal sambil kening dijongket.Zia hanya menggaru pipi yang tidak gatal sambil tersengih.
"Yang kitorang tak faham ni, apa maksud kau dengan upgrade??".
Ana menyoal dengan mata mengecil melihat zia."Errrr, itu....."
Zia yang masih ragu-ragu dengan apa yang ingin dia sampaikan. Maklumlah, takut tersilap kata...Tatapan mereka tidak lari dari terus menatap zia dengan mata yang mengecil penuh curiga itu.
"Hmmmmmmmmm""Uh... Aku tak tau apa-apa lah!!"
Zia meninggikan suara."Lahhhh....Tadi beria cakap upgrade lah, naik taraf lah...Cih"
Esya menggulingkan anak matanya."Yo kata, setiap kuasa elem mesti pernah jumpa benda yang lain dari yang lain, tapi tak semualah.."
Zia mengexplain dengan selambah."Elem?? Elemental ke?"
Irah mula tertarik dengan apa yang dikatakan oleh zia."Heh! Pandai pun"
Zia menjeling halus.
YOU ARE READING
Missing Elementals | The Founding Power [Repair]
Historia CortaZia merupakan seorang gadis yang bersekolah di smk pecinta alam. Dia dulunya seorang pendiam dan apa yang ingin dikatakan lain pula yang keluar dari mulutnya, malah ayatnya membuat orang yang mendengar menjadi kebingungan dan salah faham. Dia mempun...