Setelah selesai menghalang para pembuli dari membuli Yohan dan membeli beberapa makanan ringan di vanilla store, Zia dan Ikah pun pergi kesekolah meninggalkan tiga orang teman mereka. Yohan terus menatap Zia dari kejauhan. Seram dohh
Ehh jangan salah faham dulu.
.
«Flashback»
"Terima kasih dan maaf sebab kasar sangat tadi" Yohan menggaru kening sambil tersengih.
"Nah gitulahh. takpe kitorang faham." Esya.
"Takpee." Ana
"Gapapa, kita ngerti" Irah sambil tersenyum nipis.
'heh?? Tadi bukan main terbeliak lagi. Entah kenapa aku rasa, aku tak berapa suka dengan dia ni.' getus hati Zia.
"Umm Zia? Aku nak cakap-"
"Ikah, jom! Nanti lambat kesekolah." Ajak Zia sejurus memotong ayat Yohan. Dia sengaja tidak mendengarkan Yohan kerana rasa tidak puas hatinya.
"Oke!♡"
Zia mengayuh basikalnya sejurus menolehh untuk memastikan Ikah tidak ketinggalan.
"Heheh, tak sabar nak belajar." Riang sahaja Ikah mengayuh basikalnya.
"Caiyo! Ikahh." Ucap Zia memberi semangat lalu tersengih, dia beralih pandang teralih kearah Yohan yang terus menatapnya dari kejauhan dengan wajah kaku. Tergelak geli hati Zia kerana tehibur dengan rieksi Yohan.
Back to the story.
Nahh begitulah ceritanya hahahah!
Mereka berdua pun tiba di gate sekolah tepat pada pukul lapan pagi. Zia terkedip-kedip setelah menyadari pagar utama sudah tutup, kemudian dia bertanya..
"Ikah, dah pukul berapa sekarang?"
"Pukul 8:30." Jawap Ikah berterus terang tanpa ada rasa cemas terpapang diwajahnya.
"WHAT?! NOooooooooooo!!!" Zia duduk memandang tanah dengan penuh dramatik dan disaksikan oleh Ikah.
"Pfft! Inilah akibat masuk campur tadi" Ikah tersengih-sengih.
Tak lama kemudian, Irah, Ana dan Esya serta Yohan berlari anak menuju kearah mereka. Mereka menghela nafas kemudian hembus.
"Gate dah tutuplah" Esya melepas keluh.
"Maaf korang, ini semua salah aku."
Tutur Yohan sambil menyalahkan diri sendiri. Ikah mengerling menatap Zia yang dah meluat tengok budak bernama Yohan tu. Entah kenapa remaja perempuan itu seperti baru betemu dengan musuh ketat dia."Ehh budak tadi lah Zia. Hai Yohan!"
Ikah menyapa remaja lelaki itu. Zia hanya berbuat muka jengkel, rimas betul dia dengan keberadaan lelaki acah-acah baik itu."Hai Ikah, kita jumpa lagi ya?" Balas Yohan sambil tersenyum tanpa menghiraukan rieksi Zia.
"Lambat pula dah, mesti kena pusing satu padang ni kan? Pastu, takleh masuk kelas maths" Ana mengeluh.
"kita panjat jom!" Cadang Zia seraya tersenyum nakal terhadap Esya, Ana, Ikah dan Irah, kecuali Yohan. 'Elok juga kalau aku panjat, tunjuk sikit jurus monyet aku ni'.
"Beuhh, lebih baik aku pusing padang" Irah sambil menggulingkan anak mata.
"Nak aku tolong?" Yohan.
"Sok baik kau. Poyohh!" Zia memeluk tubuh lalu menjeling. Menyampah betul dia dengan Yohan. Yohan menatapnya dengan kening dikerut, hairan dengan tingkah remaja perempuan itu.
YOU ARE READING
Missing Elementals | The Founding Power [Repair]
NouvellesZia merupakan seorang gadis yang bersekolah di smk pecinta alam. Dia dulunya seorang pendiam dan apa yang ingin dikatakan lain pula yang keluar dari mulutnya, malah ayatnya membuat orang yang mendengar menjadi kebingungan dan salah faham. Dia mempun...