"Weyy!! Ada senior datang!!"Salah satu dari member kelas sebelah.
Iaitu Niya. Selaku setiausaha kelas.Rey memajangkan leher menjenguk keluar jendela.. "Alah, diorang ni lagi".
Keluh Rey seraya menghembus nafas menyampah."MANA DIA?! JAWAP!!!" Bentak salah seorang dari lima senior lelaki yang tidak teraturr cara pemakaiannya.
"Siapa yang kau cari?" Tanya salah seorang dengan tenang walaupun dibentak oleh lima senior itu. Iaitu Jeit.
"YOHAN MANA?!" Bentaknya lagi.
Zia, Ana dan Esya keluar untuk tengok apa yang terjadi. Ternyata, lima lelaki tersebut adalah orang yang membuli Yohan waktu di depan vanilla store.
"Wahh, si kimbek ni masih hidup rupanya.." Ujar Esya dengan perasaan menyampah bila tengok geng tai kucing tu. Dia mengalihkan pandangannya ketepi sambil berdecih.
"Eitss! Awek yang hari tu lah Roi" Kata salah seorang dari mereka, yang memakai necktie dikepala.
"Jodohhh ni" Seorang lagi yang memakai spekmata hitam dikepala. Memang tak teraturlah cara pemakaian diorang.
"Biar aku perkenalkan diri, saya Roi" Si rambut keriting.
"Aku pula Jess" Si kepala necktie.
"Aku Neza" Si kepala spekmata.
"Aku Joshu" Kata si sok-sok cool.
"Aku Vic" Jawap si rambut oren bermata biru gelap dengan mendatar. Anak matanya mengerling tajam kearah Zia.
Tidak lama kemudian, Irah dan Ikah pula keluar untuk menengok apa yang terjadi.
"Ada lima badut, kat sini" Ana menjeling mata. Irah mengecilkan mata.
Neza mendekati Irah sambil bergaya. "Hai cantik, will you be my girlfriend?" Soal Neza sambil membungkuk menghulur tangan alah-alah cerita historical.
"Yewww, aku dah boyf, sorry, you're not my types..." Jawap Irah, menyampah.
Jawapannya membuat si Neza marah, dia menarik kuat lengan Irah. "Kalau tak dapat dengan cara baik, dengan cara kasar pun boleh!!" Neza sambil tertawa jahat.
"Lepas!! Kalau ga, gue lapor ke boyf gue"
Irah meronta-ronta.(Katakanlah , pergi!!).
Terjahan suara itu yang muncul secara tiba-tiba.Irah tanpa ragu mengikutinya..
"PERGI!!"Dan benar juga, ada angin yang melerai lembut lengannya dari pegangan tangan Neza. Tangan Neza terbengkok dengan sendiri..
"Argggg!!! Ta-tangan akuu!!" Neza menjerit kesakitan.
Zia yang seperti telah mengetahui apa yang dia saksikan pun menarik lengan irah untuk menenangkannya. Mungkin itu ada kaitannya dengan emosinya.
Tak lama kemudian, Satu tumbukan keras seperti kepalan besi melayang ke muka Neza..
Buaghhh!!!
Tubuh Neza terhempap ke dinding akibat tumbukan seperti kepalan besi itu.
"Irah, tenangkan diri kau" Zia mengelus-elus pundak Irah. Sedangkan Irah masih terkejut dengan apa yang terjadi tadi.
"Apa yang terjadi??" Tanya mereka bertiga dengan serentak.
Zia menolah kebelakang melihat ekspresi kawan-kawannya, mereka menatap sinis kearah Zia. "Hehehe, nanti aku jelaskan"
Zia menggaru kepalanya yang tidak gatal."Berani juga kau" marah Iska.
"Bro, can you please respect my girlfrnd?" Si tinggi sambil mengkretekkan tinjunya.
YOU ARE READING
Missing Elementals | The Founding Power [Repair]
Short StoryZia merupakan seorang gadis yang bersekolah di smk pecinta alam. Dia dulunya seorang pendiam dan apa yang ingin dikatakan lain pula yang keluar dari mulutnya, malah ayatnya membuat orang yang mendengar menjadi kebingungan dan salah faham. Dia mempun...