Now..
Setelah sekian lama aku dan kawan-kawan aku tinggal kat dunia Azeroth, akhirnya, perjuangan kami tak sia-sia!
Hiks!
"Kau dah kenapa tu Zia?" Esya.
Terus aku buat-buat batuk sebelum memandang sahabat aku, Esya.
"Alah, warna rambut aku makin lusuh lah" Irah mengeluh mendapatkan jelingan Ikah.
Aku pun nak juga dai rambut. Tapi tak tau macam mana cara dia..
"Aku ingat nak ajak Zia pergi warnakan rambut. Agaknya warna apa yang sesuai eh?" Ujar Ikah.
"Saya rasa warna yang sesuai dengan warna mata Zia adalah putih, biru mudah atau kuning terang" saran Lizz.
Esya dan Ana mula teruja. Ni mesti diorang nak tentukan warna rambut ni.
"Ha eloklah tu, tengok penampilan Zia ni macam burung gagak je aku tengok. Boleh tak betulkan sikit pony kau tu?" Irah memerlih dan mendapatkan jelingan aku.
Yep! Aku ngaku penampilan aku macam gagak. Rambut hitam, panjang pula tu. Tambahan lagi baju uniform sekolah ni hitam putih, nampak macam zaman p-ramlie je.
"Hello. Warna mata gagak, merah oke, bukan biru" Esya memihak kepadaku.
"Biru pun adalh!"
"Gagak siapa pula yang bermata biru ni"
"Gagak penyihir"
"Bukan unggu ke" ikah menyampuk.
"Diam"
"Oke, aku diam hehe"
Haaaa malah bahas gagak pula doh.
Tapi kalau aku ingat-ingat.. Aqua dari anime yang bertajuk 'Oshi no ko' warna mata dia biru. Tapi rambut dia kuning, nampak pelik..
Kuning muda oke kut-
"Zia memang kembar gagak pun"
Terus aku tersentak apabila mendengar namaku tercemar dengan perkataan 'gagak'.
"E-eh-"
"Haha dia sorang je yang lain dari yang lain" Esya
"Mata macam berlian"
"Tapi kau warna pink Irah" Ikah menyampuk lagi.
"Kau pula kelabu"
"Tapi kau pink" Ana.
"Kau pula warna hijau, macam warna otak kau" Esya.
"Dah tu, kau pula otak kuning? Sekurang-kurangnya Zia warna biru laut. Lah engkau? Kuning?" Bidas Ana sambil membuat muka menyindir. Keningnya dijungkit.
"Mirip siapa lah itu" tambahnya dengan muka dihadapkan kekiri sebelum keluh dihembus.
"Aih kau ni, nak gaduh ke?" Esya menarik depan baju Ana. Ana buat muka tak bersalah.
"Kuasa solar kau tu boleh ke lawan kuasa balak aku"
"Kita gaduh pedang"
"Adehh? Pedang? Kacang je tu"
"Aihhh, kau fikir pedang tu kacang ke?"
"Bongok ke apa kau ni?"
Dah mula dahh. Pertunjukan sirkus pergaduhan antara Esya dan Ana akan dimulai. Mesti best hehe.
"Dahlah otak kuning" Ana mengerling memandang tepi.
"Aih kau ni"
Tak sampai lima saat, diorang ketawa balik. Aku dah agak..
YOU ARE READING
Missing Elementals | The Founding Power [Repair]
Short StoryZia merupakan seorang gadis yang bersekolah di smk pecinta alam. Dia dulunya seorang pendiam dan apa yang ingin dikatakan lain pula yang keluar dari mulutnya, malah ayatnya membuat orang yang mendengar menjadi kebingungan dan salah faham. Dia mempun...