"hah? Lawak"
Esya buat muka tidak tertarik.
Manakalah Ana dan Irah mengangguk sekali menyetujui Esya.."Alah, selepas kejadian kelmarin korang masih tak percaya ke?" Zia menyoal sambil mengjongketkan sebelah kening.
Dia mengeluarkan kotak hiasan itu dari begnya"Yo cakap apa, selepas tengok benda ni?"
Ikah menyoal dengan takjub melihat kotak tersebut."Dia kata......"
Flashback....
Zia dan Yohan duduk ditepi gudang terbiar."Kau suruh aje kawan kau ambik benda ni"
Yohan dengan selambah.Mereka membicarakan hal ini secara rahasia ditepi gudang terbiar. Sebab Zulen dan Dausen ada dirumah...
Sebelum mereka pergi, kedua dua abangnya itu menatap sinis mencurigai Yohan dan berkat ibunya, mereka berjaya pergi dari rumah..
"Mana pula diorang ni?"
Soal Zulen yang sedang mencari cari adiknya.
"Entahlah brother, biarkan aje diorang, nanti pandai-pandailah kita hajar si Yohan tu"
Dausen dengan muka tidak puas hati...Back to Zia...
"Pemilik asli barang ni, kawan-kawan aku?"
Zia menyoal.
Yohan hanya mengangguk malas."Astu, Kau suruh aje diorang taruh tangan di atas kotak ni. Dan, pandai-pandailah benda ni cari tuan dia."
Yohan dengan selambah, lalu meminum cola yang ada di tangannya."Ada juga yang begitu"
Zia sambil menatap redup barang hiasan itu.
"Aku punya takde ke"Pufffft!!
Yohan menyembur keluar minuman cola yang ada dimulutnya.
"Yewww!!"
Zia mengerutkan sebelah pipinya dan menjegil mata, mukanya yang sengaja dibuat merinding."Uhukk! Huk! Hukkk!!........."
Yohan terbatuk-batuk sambil menepuk-nepuk dadanya..
"Mungkin kau dah ambil kut.."
Yohan menjegil mata.Zia pula bermuka suram...
"Hahh tengok!! Kat tangan kau ada cincin sihirlah !!"
Yohan."Hah?? Manaa?"
Zia menengok tangannya lalu menggerakkan jari jemarinya.
Dan benar saja, perlahan cincin itu muncul di tangannya tanpa disarung olehnya.
"Wahhhh♡!! Betullahhh!!"
Zia kembali ceria.."Errr, kenapa serupa dengan aku punya?"
Yohan dengan muka penuh soal .."Apa?"
Zia tersedar...Yohan Memalingkan wajahnya..
"Nanimonai".
Yohan dengan nada sedikit mendatar.
(Tiada apa-apa)'hehh? Kenapa dia??'.
.
.
.
.
.
Back to the story.
"Itulah yang dia cakap"
Zia sambil melagukan dan menarikan jari telunjuknya.Dia tak cerita dari (aku punya tekde ke).
"Ohh... Gituuu"
Mereka berempat dengan serentak, tanda kalau mereka sudah faham."Ada juga yang begitu rupanya"
Ana mengjongketkan sebelah kening."Aku ada baca suatu bab yang..... pelik."
Ikah menyentuh dagu."Aku pun, dan informasi dalam bab tu tak lengkap!!"
Irah."Japp, aku nak ambil buku tu"
Ikah belari ke rak buku usang yang berada didalam stor buku..
Irah dan Esya mengikuti..
Sedangkan Zia tengah makan kuih hidangan dengan lahap..
Ana pula hanya terduduk santai..
"Santai bestieeh"
YOU ARE READING
Missing Elementals | The Founding Power [Repair]
Short StoryZia merupakan seorang gadis yang bersekolah di smk pecinta alam. Dia dulunya seorang pendiam dan apa yang ingin dikatakan lain pula yang keluar dari mulutnya, malah ayatnya membuat orang yang mendengar menjadi kebingungan dan salah faham. Dia mempun...