Sebelum tu...
Zie/ author tak seberapa pandai nak explain cara bertarung..
Jadi kemungkinan ada kesalahan dan membuat para pembaca kebingungan....But don't worry... Thor akan berusaha belajar bahasa dari citer lain....heheheh😆....
.
.
.
.
.
.
.
.
Dyrus sepintas lalu menatap tajam kearah zia, kemudian mengernyitkan kening.
Malam itu adalah malam bulan sihir. Dimana para penyihir akan menjadi kuat sehingga tidak dapat mengendalikan kekuatan mereka.
Dia hendak menyuruh penyihir itu pulang dan berehat. Namun sebuah perasaan yang janggal terjentik dihatinya apabila melihat keberadaan zia.
Jika dilihat dengan teliti, warna mata biru yang indah seperti berlian itu bahkan tidak dapat disembunyikan dengan sihir.
Kalau begitu, ikah yang mempunyai mata pencari pun pasti sudah menyadarinya sejak awal mereka bertemu. Tapi tidak seperti ahli sihir yang lain itu, yang berjaya mengelabui mata kasar dyrus.
Dyrus mengeluarkan kuasa asalnya iaitu kuasa penyerapan lalu menghilangkan sihir yang cuba menutup penampilan asal zia dengan menyerap mana sihirnya.
Hanya terlihat sesaat lalu kembali ke bentuk sebelumnya. Sihir cleo sangat sukar untuk dihilangkan, hanya saja tubuh zia yang sangat lemah itu membuat cleo tidak meletakkan sihir terkuatnya.
"Apa semua ini yang mulia" cleo refleks melindungi zia dengan mendorongnya kebelakang.
"Oho? Apa semua ini?" Dyrus tersenyum senis.
Cleo meneguk liur. Yohan dengan cepat menghumban cincin sihir kearah ikah. Ikah menyambut cincin itu.
Cincin itu mengeluarkan serihan apabila disarungkan dijari telunjuk ikah tanda dia telah menemukan tuannya.
Dyrus menoleh memandang ikah dengan pandangan tajam seperti sebilah pedang siap menusuk perutnya.
"Jadi ini rancangan kau, ya?"
Ikah menelan air liur, sebelah mata dyrus yang hitam itu mula terasa sakitnya. Urat berwarna kehitaman muncul dipipi dan rahangnya.
"Uh...arggggh!!" Dyrus meremas rambutnya lalu menutupi wajah menggunakan topi jubahnya.
Ikah mengambil kesempatan itu untuk lari kebelakang cleo dan zia. dengan kuat tangannya mencengkam lengan zia. Ikah ingin menolong dyrus yang sedang kesakitan itu, tapi dalam situasi sekarang, perasaan takutnya melebihi rasa simpatinya.
"Kutukanmu akan sembuh kalau-"
"Jangan kau coba mengatakan hal itu. Kakakku sudah- AAAARRHHH!" Marah dyrus memotong ayat yohan. Urat hitam bertukar menjadi merah.
Buruk juga keadaan dyrus saat ini. Oleh kerana jeritannya, dua iblis iblis peliharaan dyrus dan satu siluman naga hitam keluar tanpa dipanggil oleh tuannya.
Dunia menjadi gelap..
Esya, ana, zia, ikah, irah dan yohan ikut hilang dilahap kegelapan.
.
.
Povv..
Ceplass..
Keempat-empat manusia itu temasuk kedalam dunia yang sepi dan luas, namun, kawasan itu seperti sudah dibanjiri darah dan ada juga tengkorak yang bertimbun ditengah tengah tempat itu.
YOU ARE READING
Missing Elementals | The Founding Power [Repair]
Short StoryZia merupakan seorang gadis yang bersekolah di smk pecinta alam. Dia dulunya seorang pendiam dan apa yang ingin dikatakan lain pula yang keluar dari mulutnya, malah ayatnya membuat orang yang mendengar menjadi kebingungan dan salah faham. Dia mempun...