Mereka berdiri di tengah-tengah lingkaran bulatan yang dibuat.
Para guardian dan penyihir seire menelan satu ubat sihir yang dibuat oleh pembesar yang lainnya untuk meningkatkan kekuatan sihir..
Mereka memberi isyarat tanda bersedia melakukan penyerahan mana untuk membuka portal dunia lain.
Membuka portal didunia lain bukanlah mudah. Untuk membukanya perlu korbankan jiwa suci, namun itu terjadi ketika mereka tidak ada cara untuk membuka portal dan sekarang pula , hanya perlukan kumpulan mana dari penyihir terkuat.. tapi memerlukan sokongan dari beberapa penyihir kuat yang lainnya..
Untung ada yohan, si penyihir terkuat yang tak tersebut dalam sejarah sihir. Namun namanya tertulis didunia asalnya..
Yah! Yohan berasal dari dunia lain yang disebut dunia azeroth. Yohan hanya kebetulan membuka portal dunia lain dan bertemu dengan suatu bandar yang dipenuhi teknologi yang canggih hampir sama dengan dunia azeroth, yang dipenuhi teknologi sihir. Bandar itu ialah, bandar lamorra yang kaya dengan tanaman hijau walaupun dikelilingi teknologi canggih..
Back to the story..
"Ubat apa tu?" Zia menyoal dengan penuh curiga..
"Hm? Itu pil sihir untuk meningkatkan kekuatan sihir, ubat tu hanya boleh dimakan oleh yang kuat" terang yohan sambil mengelus kepala kei yang masih duduk di poket beg sandang zia.
"Aku ada firasat buruk, tapi mungkin hanya perasaan aku je kut" zia..
Walaupun dia cuba untuk berfikir positive terhadap penyihir itu, tapi, hatinya tidak tenang jika tidak menghalang....
'Pelik, pil tu takde aura sihir pun' ujar hatinya.
Irah menepuk bahu zia..
"Perasaan aku aje ke, penyihir takumi asyik pandang kearah sini je daritadi?" Irah berbisik untuk berhati-hati..Zia semakin cemas
"Sesuatu yang mengganggu fikiran" zia mengerutkan kening, dia mula berasa mual dengan satu aura yang mengelilingi mereka..Rasa tak asing baginya..
"Aku melakukan ini untuk menyelamatkan cucuku. Aku serahkan takdir cucuku kepada tuhan, namun hati aku masih berharap cucu kesayangan aku kembali dengan selamat." Ujar seire lalu tersenyum sedih..
"Aku harap, aku takkan sia-siakan peluang ni.. berkerjalah, yohan" tambahnya lalu mengangkat tinggi tongkat sihirnya, dan mengeluarkan satu cahaya biru dan kilatan kuning..
"Serahkan padaku" balas yohan.
"Ya, aku serah-UHUK" seire terbatuk darah..Diikuti yang lainnya...
"Semua berundur" ujar yohan.
"Lock" takumi tersenyum senis..
Satu kalimat membuat zia dan temannya kaku tidak dapat menggunakan kuasa. Apa yang terjadi?...Tapi tidak dengan yohan yang masih berdiri teguhh.
"Aku dah agak akan jadi macam ni" ujar yohan..
Takumi tersenyum..
"!!! Apa semua ni?" Euji menyoal hairan dengan apa yang terjadi.. Takumi memandang euji dengan terkejut. Bukankah semua orang dah makan pil sihir yang ditukar olehnya?
"Aku nak tingkatkan kekuatan sihirlah" takumi dengan nada kesal..
"Tingkatkan sihir dengan cara ni?! Kau dah gile ke!" Euji tidak percaya dan mula hilang kepercayaan kepada dua orang temannya itu..
.
"Jadi tujuan kau culik amar dan iska, sebab kau dah tahu perkara ni akan terjadi?" Irah menyoal yohan..
YOU ARE READING
Missing Elementals | The Founding Power [Repair]
Short StoryZia merupakan seorang gadis yang bersekolah di smk pecinta alam. Dia dulunya seorang pendiam dan apa yang ingin dikatakan lain pula yang keluar dari mulutnya, malah ayatnya membuat orang yang mendengar menjadi kebingungan dan salah faham. Dia mempun...