33 |

20 5 1
                                    

Tiba taman sekolah..

Para mage dan guardians sudah berdiri di tengah-tengah padang sekolah yang seluas hati yang sedia menerima cinta......(boonk)..

Empat manusia serta seekor musang kecil duduk di beg sandang zia yang baru tiba itu pun terkejut dengan keberadaan mereka. Yohan pun ada disitu bersama penyihir seire.

"Kita salah timing ni, jangan bilang ini parti lelaki kacak!!" Ana dengan takjub mengeluarkan telefon berjenama iPhone tanda bersedia nak curi-curi gambar.

"Zia! Tengok tiga orang tu, itu mage yang kita nampak haritu" esya menghala jari kearah tiga mage yang sangat ia kenali..

"Eh? Iyalah!" Zia ikut takjub.

"Handsome juga eh si rambut biru tu" irah tersengihh..

Zia menatap irah dengan muka sengaja dibuat hodoh.

'Aku kena bagitau amar sebelum irah diambil orang' ujarnya dalam hati.

Tak lama kemudian, datang pula dua manusia yang ntah siapa yang undang, kemudian mereka melambai tangan apabila pandangan mereka bertemu..

"Hoi!" Jerit amar memanggil.

Lepas aje irah beritahu iska yang mereka akan pergi kesekolah kononnya nak cari teman lelaki, tak sangka pula dia datang bawa amar sekali..

Iska dan amar menghembus nafas penat baru lepas berlari kan..

"Jangan pandang orang lain" ujar amar sambil menarik hembus nafas untuk melegakan nafasnya yang masih terengah-engah kerana penat berlari..

"Uuuuuuu....gile good" esya dan ana serentak..

"Ha? Asal pula?" Irah menyoal kehairanan. Ntah ni, mamat ni agak tiber sikit..

Amar menarik nafas panjang lalu hembus..

"Iska kata, kau nak cari byfrnd" amar mengelap peluh yang mengalir dipipi.

"Yang kau percaya sangat cakap dia tu apahal" irah.

Amar menggeleng-geleng kepalanya untuk menghilangkan peluh yang membasah dirambut. Sengaja agaknya...

Ketampanan amar menyerlah dan membuat temannya takjub, ana mengambil gambar secara senyap.

Namun tidak bagi irah. irah memandangnya dengan mata mengecil tanda tidak tertarik..

"Cehh" iska berdecih dengan muka dihadapkan ke kanan.

Amar kembali merapikan rambutnya kebelakang, namun rambutnya yang degil taknak rapi kebelakang, nak juga berjontai kehadapan..

Dia kembali menatap irah..
"Aku dengar, ada kumpulan lelaki kacak datang ke sekolah" amar menengok sekeliling, pandangannya tertuju pada kumpulan lelaki yang berpakaian asing baginya. Hm? Cosplay agaknya..

"Kau nak gi mana ni? Kenapa tak ajak?" Iska menyoal irah dengan kening dikerut..

"Aku nak gi date, dan sebab korang tak termasuk dalam senarailah" ujar irah sengaja menipu.

"Haih kau ni, betul2 lahh" iska selambah.

"Kitorang nak pergi esekai!!!" Balas esya dan ana serentak dengan penuh semangat..

"Hah?!" Jatuh rahang mereka..

Nak pergi esekai? Biar betul!
Ade ke dunia esekai?

"Korang nak ikut" kalini zia pula yang mengajukan soal..

"Kalau ada kau, aku taknak" iska sengaja lalu tersengih..

Zia mengerutkan wajah dan terukirlah wajah sedih meme seperti ditolak mentah-mentah..

Missing Elementals | The Founding Power [Repair]Where stories live. Discover now