55 [PROSES PEMBUATAN S2]

27 5 1
                                    

Seminggu selepas Zia dan kawan-kawannya kembali ke dunia manusia. Bandar lamorra.

Maryana Helen yang merupakan pengetua Smk Pencinta Alam mengumumkan pembukaan hari persekolahan setelah Dyrus berjanji tidak akan mengganggu dunia manusia lagi. Semua murid yang turut terlibat dalam kejadian pula disarankan untuk berehat jika masih terkejut dengan kejadian, uh.. kecuali Zia, Esya, Ana, Irah dan Ikah. Mereka pun menjalani hari persekolahan dengan baik.

Seperti biasa, Zia dan Ikah menaiki basikal ketika hendak pergi ke sekolah manakala Esya dan Ana berjalan kaki, nak asah stamina lah katakan. Irah pula naik kereta bersama Iska dan Amar.

'bengak lah Iska ni. Asal dia pi ajak Amar pula?'

Irah diam seribu bahasa, maupun seribu kata untuk saat ini. Amar tersipu-sipu sambil menggaru leher.

"Oh ya? Yohan tak ikut kita kedunia manusia ke?" Soal Iska untuk memecahkan suasana yang hening.

"Ha'ahlahhh, kesian girlfrnd dia jalan sendiri" Amar memandang Iska anak matanya ditepi.

"Asal?"

"Eeehhh?" Amar menyengekan kepala bersama senyuman.

"Damatte yo" urat geram terukir didahi Iska.

"Sekarang ni.. dia mesti tengah cari buku kat tokoh komik" ujar Irah sambil menongkatkan siku ke jendela kereta. Iska dan Amar tercengang.

'Zia dan Ikah mesti kat kedai buku sekarang.. agaknya Esya dan Ana?'

.

.

.

"Yoss, dah siap!"

Esya menghilangkan debu ditangan selepas selesai melakukan sesuatu.

"Korang nak buat apa kat kitorang ni?"

Esya dan Ana hanya menjawap dengan tawaan jahil. Tiga budak lelaki yang lebih muda dari mereka diikat di pohon yang tingginya kira-kira 30m/98 kaki. Pokok sakura yang terletak dibelakang sekolah.

"Anggap aje ni challenge for beginners " Ana

"Latihan apa yang sesuai lepas ni eeeehhh" Esya menyentuh dagu.

"Macam mana kalau suruh diorang panjat pokok!.. berguna juga nak asah stamina diorang ni" Ana memperkecilkan suara diayat terakhir.

"Dulu kita tak pernah pula berlatih memanjat. Takpe ke?" Esya juga ikut mengecilkan suara.

"Takpe, kut? Hehehe" Esya memandang Ana dengan mata mengecil.

Puk!

"Adeh!"

"Banyaklah kau punya takpe. Sakit anak orang nanti"

"Esya chan!!~" jerit tiga budak lelaki itu kerana terharu dengan ayat yang dilontarkan oleh Esya.

×××

Zrrrr..

BRAKK!

"Macam biasa, diorang dah datang!" Ucap Niya yang merupakan setiausaha kelas dengan bersemangat.

"SELAMAT PAGI SEMUAAAA!" Esya melangkah masuk kedalam kelas.

"Oh yeaaah!" Ana membuat simbol mk.

"Esya dan Ana chaaannnn! Kawai!" Jerit peminat setia mereka.

Esya dan Ana dikelilingi aura yang germilang, serta cahaya pagi memancar kearah mereka. Namun suasana yang germilang itu hancur apabila melihat keberadaan cikgu Velic. Cikgu Velic duduk diatas meja guru.

Missing Elementals | The Founding Power [Repair]Where stories live. Discover now