Hogwarts Yeni Yılı

540 80 36
                                    

Harry kahvaltısını çiğneyip çayını yudumlarken fazlasıyla huzurluydu. Hogwarts'ta dördüncü yılıydı. Sınavlara az kalmış olmasının telaşı öğrenciler arasında hissediliyordu. Quidditch'e katılmaya karar veren Draco antrenmandan antrenmana koşturup duruyordu.

Neville kendi geleceğine karar vermişti. St. Mungos'ta Çocuk Şifacılığı yapmak istiyordu. Bu konuda önce Harry ve Draco ile, sonra ailesiyle konuşmuştu. Destek aldığını görünce iyice cesaretlenmiş ve şifacı olmak için gerekenleri öğrenmek üzere bina başkanı McGonnagal ile konuşmuştu.

Profesör McGonnagal ona gurur dolu gözlerle bakarak gereken her şeyi anlatmıştı. Aritmansi, Bitkibilim, KSKS, -artık- Karanlık Sanatlar, Şifacılık, Antik Rünler ve elbette İksir derslerinde en az Beklenenin Üstünde alması gerekiyordu.

Draco kendine Harry gibi bir yol çizme kararı almış ve İksir Çırağı olmak üzere çalışmalara başlamıştı. Bu yolda herkes onu da desteklemişti. Bu sayede hızla çalışmalarına devam ederken oldukça güzel ilerlemeye de başlamıştı.

Lucius, Sihir Bakanı Amelia Bones'un baş yardımcısı olmuştu.

Karanlık Sanatlar dersine Amanda Carlotte isminde bir cadı giriyordu. Bu cadı KSKS ve Karanlık Sanatlar konusunda özel eğitimliydi, ustalık sahibiydi. Çocuklar ve gençler ile iyi anlaşmasını sağlayan havalı bir yapısı vardı. Okula geldiği andan itibaren pek çok öğrencinin en sevdiği öğretmenler arasında yer yakalamıştı.

Başta tüm veliler ve bakanlıkların bazıları, Büyücülük okullarında karanlık sanatlar dersi verilmesini çok eleştirmişlerdi. Harry yaz boyunca bu konuda kaç toplantı, açıklama, basın toplantısı yaptığını saymayı bırakmıştı. Kaç tane makale yayınlandığını saymamıştı.

Bir noktadan sonra St. Mungos Sihirli Hastalıklar bölümü ile iletişime geçmişti. Büyü kaynaklarını reddetmenin sihirli çekirdekler üzerinde ölümcül risklere sebep olduğu ve en geç üç ya da dört nesil sonra büyücülük nüfusunun endişe verici seviyede azalacağını anlatan bilimsel bir makale yazılması konusunda yardım istemişti.

En sonunda herkes olmasa dahi büyük çoğunluk, bu dersi kabul edilebilir bulmuştu. Okulun açılmasının ardındaki ilk haftalar boyunca veliler sürekli öğrencilere mektup yollamış, derste ne işlediklerini sormuştu. Zavallı Profesör Carlotte uzun bir süre tüm büyücü ve cadıların göz hapsine maruz kalsa da dirayetli davranmış ve kendisine sorulan her soruyu yanıtlamış, insanların endişesini ve korkusunu dindirme konusunda o da Harry'e destek olmuştu.

Sonuç olarak Hogwarts'ta da Karanlık Sanatlar dersi olması normalleşmişti.

Grindelwald diplomatik sorunların -Fudge reddettiği için yok sayılan ama bir süre daha ertelense savaşlara sebep olabilecek sorunlar- çözümü için canla başla çalışıyordu. İlişkilerin iyi olduğu ülkelerle aralarında ise işleri resmiyete dökmek amacıyla dostluk görüşmeleri yapılıyordu.

Harry'nin aldığı raporlara ve bilgilere göre Gaunt yetimhane konusunda iyi iş çıkarmıştı. Birkaç kez sürpriz ziyaret yapma şansı yakalamıştı ve çocuklar mutlu gözüküyordu.

Onu şaşırtan şey inanılmaz derecede homurdansa ve çekilmeyecek kadar somurtup dursa da, Harry'e neredeyse hançerler fırlatan gözlerle baksa ve neredeyse her diyalogları tartışma ile sonlansa da (...) Gaunt da yetimhanede yönetici olmaktan çok memnun gözüküyordu.

St. Mungos'taki tedavisiz görülen hastaların tamamı iyileştirilmişti. Bu yüzden eskisine nazaran çok daha az taş özü çıkarma görevi vardı. Yalnızca hastanenin iksir stokları yenilenmesi gerektiğinde yani iki-üç ayda bir taşın özünü çıkartıp gönderiyordu.

Kral'ın Son VarisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin