Aku mengambil keputusan untuk keluar melalui tingkap. Perlahan aku membuka tingkap sambil orang di luar jawab merapu. "Just open the door! Why are you making this hard for your own brother! I care for you all the time and this is how you payback?!"
"I love you Raf so please open the door!" Oh alangkah mereka tahu bagaimana hubungan kami, tidak akan sesekali perkataan itu keluar dari mulut dia. Aku memanjat keluar dengan berhati hati.
Terasa macam cicak pula melekat di dinding. Mujurlah bangunan ini ada sedikit tapak pemijak di dinding. Bahaya dan juga bagus. Bahaya untuk orang perompak, bagus untuk aku lari.
Thud! Pintu dibuka dengan kuat. Mereka menjolor keluar kepala dan melihat aku yang sedang berjalan di pinggiran dinding. "Stay there Rafael Karsci! Don't take a further step" Kesah pula aku!
Ada satu tingkap yang terbuka lalu aku menyelinap masuk. "I'm not a thief, I'm being chased!" Aku berkata sambil memejamkan mata supaya nyawa terselamat dan tidak melayang. Senyap sunyi.
Aku membuka mata dan melihat Helmi yang ternganga mulut. "Oh Helmi rupanya. Phew, nasib" Aku mengesat peluh yang menitik di dahi. Dia memakai tuala di pinggang, dengan rambutnya yang basah seperti baru siap mandi.
"Hey, close your mouth. Nanti lalat masuk" Laju menutup mulut dan mengunci tingkap. "Kau kena kejar dengan siapa? Kau masuk macam mana dari bilik sebelah sana ke sini?" Aku sebenarnya cicakman.
Tak akan aku nak menjawab begitu. Nanti dia ingat aku orang gila. "Hmm I have my own way" Aku menepuk bahu dia dan berjalan ke arah pintu bilik dia. Telefon di dalam kocek dibawa keluar. Nama Xachary ditekan.
"Kau dekat mana Xach? Aku dah macam cicak jalan dekat dinding. Siapa dia orang tu?" Tiada jawapan. Talian di bahagian Xachary menjadi senyap. Ai, baru haru kedua aku datang sini dah jadi macam ni. Hari-hari lain macam mana pula.
"Hey Raf! Oh thank god you're okay. Jap, kau jalan dekat dinding? How?" Suara kebingungan. Bagaimana nak jelaskan ye. "Don't you know that I can stick to wall. Now where are you and who are they!?" Aku mendesaknya.
Dia berdehem seketika. "Let just say, they know that you are my brother" Jadi, aku menjadi adik kau merupakan salah satu kesalahan. Begitu? "So what if I'm your brother? Apa kaitan dia Xach?"
"My enemies target people that are close with me. And you're here so voila. Aku dah tendang kau supaya tak payah datang tapi kau nak stay juga kan? Ha hadaplah" Dengan itu, dia mematikan panggilan.
Tak guna betul Tengku Xachary. Aku berpaling ke arah Helmi yang sudah berpakaian. Aku memandang dia dari atas sampai bawah. "Tolong aku boleh? Hehe" Aku mengoyak senyuman meminta.
"Tolong apa? Boleh tapi aku tak tahu macam mana nak tolong kau" Tak apa Helmi, yang penting kau sanggup tolong aku. Aku menarik tangan dia dan perlahan keluar dari bilik itu.
Kami berjalan ke parkir kereta bawah tanah. "Kau tolong bawa aku ke tempat selamat boleh?" Dia mengangguk. "I can but you have to stick by my side. It's dangerous for them and you too. But if you're by my side then you'll be fine"
Dangerous vibe. Okay, keep that in mind Tengku Rafael. Helmi membawa kereta ke satu tempat yang usang. Rumah besar tapi dibiarkan. Rupa seperti rumah hantu. "Ni kalau kita masuk, kena sampuk tak? Aku risau"
Dia menahan gelak. Soalan munasabah kan? Aku mengikut jejaknya dan masuk ke dalam rumah itu. Sebaik sahaja kaki melangkah masuk, kami disambut dengan suara yang kuat.
YOU ARE READING
His Angel | C
Romance𝓒𝓱𝓪𝓹𝓽𝓮𝓻 -his pov 𝕮𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 -her pov Tengku Rafael, lelaki yang akan berkahwin dengan wanita yang tidak dikenali. Berkahwin secara paksa. Sehabis boleh menolak perkahwinan itu berlaku. Tetapi, sudah ditakdirkan penjodohan mereka. Setelah...