𝕮𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 𝟐𝟖

109 2 0
                                    

"Han, sped up!" Motosikal Leo memecut dan memotong aku. "Sbrigati, Han!" Jeritan Raymond yang menunggang Leonce menaikkan adrenaline rush aku. Aku toleh ke belakang sedikit dan ada beberapa buah kereta yang sedang laju mengekori.

Aku makin memulas minyak, bunyi ekzos motor r1 memecahkan kesunyian jalan yang sunyi itu. Bang! Bunyi pistol yang ditembak. Tembakan secara rawak. "Aish, gilolah sekni!" Aku masuk ke lorong lain, berpecah dengan Leonce dan Raymond.

"Stop right there Nel!" Suara yang garau memanggil aku dengan kuat. Nel dan Madam H. Antara nama yang terkenal dalam kelap kongsi gelap. Nama gelaran aku. Aku melencong ke sana ke sini.

Tanpa hala tuju. "Han, Han. Where are you?" Suara Leonce yang keluar dari pemasang telinga aku. "Tak tahu Leo!" Aku cuba untuk menoleh kebelakang tapi bunyi pistol yang kuat menahan pergerakanku. Jadi, macam mana semua ini terjadi? Mari kita putar kembali.

Hari kedua date aku dan Rafael berjalan lancar. Pergi main ice skating, museum. Bergambar banyak-banyak. Aku juga pergi ke santuari rama-rama. Pelbagai jenis rama-rama. Sangat menarik.

Tetapi tiba waktu malam, ada seseorang makhluk Allah yang buat perangai.

"Han, Leo! Help me!" Telefon aku yang baru sahaja diangkat sudah memekitkan telinga. "Ish dah kenapa kau ni Ray? Sakit telinga aku" Aku sedang menonton televisyen dan makan buah anggur.

Leonce pula sedang mencuci pinggan di dapur. "Aku kalah judi! Kena kejar weh!" Jarang sekali untuk dengar Raymond cakap bahasa Melayu. Tapi, siapa bagi dia keluar main judi ni? Aku mengerling Leonce yang mengangkat kedua belah bahu.

"Tak nak, siapa suruh buat hal" Aku mematikan panggilan. Leonce berhenti menyuci pinggan dan jalan ke arahku. Televisyen di tutup. "Come on Han. If he's dead then we couldn't stay in this house anymore. Biar dia kena pukul sekali dua dulu baru bawa balik"

Aku mengeluh dan menyiapkan diri. Kunci motosikal di capai. Aku menyarung helmet hitam ke kepala dan menghidupkan enjin. Leonce juga sama. "Han, pakai ni. Biarkan ear bud tu selalu on. Senang nak komunikasi"

Leonce mencapak satu kotak hitam yang mempunyai pemasang telinga. Ada rama-rama yang tiba berhinggap ke bahu aku. Lokasi Raymond sudah diketahui. Sampai sahaja di sana, muka dia dah berlebam. Nasib tak teruk. Tapi kalau teruk sikit lagi pun tak apa.

"Hurry up, get on!" Leonce memarahi dia dan mengetuk kepalanya. Raymond mendengus kesakitan. "That hurts! I hate you Leo!" Cakap aje benci, naik juga motor Leonce. Propa betul.

Dan sekarang, habis imbas kembali! Yeayy! Tapi, aku nak pergi mana ye. Aku ternampak lampu yang berwarna hijau. Warna seperti mata Rafael. Hmm? Aku ikut cahaya lampu itu dan orang yang ekori sudah hilang.

Aku memarkir motosikal di perhentian bas setelah lampu itu hilang. "Rafael, show yourself. Mana awak menyorok?" Suasan hanya diam. Tiada sebarang bunyi.

"La mia pantera, where are you" Bunyi tapak kaki yang sedang jalan ke arah aku. Aku melabuhkan punggung di kerusi perhentai bas tersebut. Helmet dibuka dan kepala memandang tanah. Tiba bunyi tapak kaki itu berhenti tepat di hadapan.

Aku memandang kasut yang dipakai. Kasut kulit berwarna hitam. Perlahan kepala memandang ke atas. Tak pandang pun dah tahu siapa di hadapan aku ni. Tengku Rafael, sedang berdiri dan memandang aku dengan muka yang tenang.

His Angel | CWhere stories live. Discover now