𝕮𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 𝟑𝟖

74 1 0
                                    

Setelah bendera dijatuhkan, bermacam bunyi sorakan yang aku dengar. Tapi yang di sebelah paling kuat sekali. "Perlahan-lahan sayang! Kita baru hidup berdua tak lama sayang! SLOW DOWN HONEY!" Telinga tiba jadi pekak jap. Semakin kuat aku menekan pedal minyak.

"Ala abang, sikit baru ni!" Rafael memegang tali pinggang dengan kuat. Aku tak tahula jampi serapah apa dia baca sepanjang aku bawa kereta. Aku memandang cermin dan melihat beberapa kereta yang amat rapat. "Hold tight my hubby"

Aku guna jalan lain daripada peta tapi masih jarak yang sama. "Sayang, I love you tahu" Suara Rafael seperti sudah pasrah. Baru sikit, sabar sabar. Sewaktu lalui laluan yang ada lencongan, tangan Rafael memegang peha aku. "I regret making you race"

Aku melihat muka Rafael secara sekilas dan tergelak. "Kenapa pucat muka tu bang? Ahaha!" Mata Rafael memandang aku dengan tajam walaupun sesaat. "Don't ask the obvious sayang. Abang rasa, waktu abang lumba pun tak adalah bahaya macam ni" Aku menggenggam tangan dia.

"Well, thanks for letting me drive. A bit relief" Aku melepaskan tangan dia. Tumpuan di jalan raya. Semakin hampir ke garis penamat, semakin bahagia rasanya. Tiba-tiba, ada kereta yang memotong laju dan tingkap dia dibuka. Jari tengah dibagi. "Gila orang tu kasi jari fuck kat sayang"

Betul, gila gila. Tapi mencabar aku. Aku menekan pedal minyak dan bermain stereng. Selepas memotong, Rafael menjelirkan lidah dan akhirnya tiba di garisan penamat. Aku keluar dari kereta dan Rafael seperti menahan muntah. "Eh, okay tak awak ni?" Dia tidak mengangkat kepala tapi memberi ibu jari.

Boleh percaya tak ni? Bantai ajelah. Sewaktu kereta lain tiba, aku melihat kereta yang memotong tadi. Hmm kejap. Macam kenal? Lelaki itu tanggalkan cermin hitamnya "Ehh Azriel! Bila kau balik?" Dia tersenyum dan jalan ke arah aku. "Surprise, surprise princess!"

Rafael tiba melingkar pinggang aku. Bukan tadi nak muntah ke cik abang? "Siapa dia ni sayang?" Azriel tersengeh. "So this is your panther princess. Not much I guess" Rafael mengecilkan mata dia dan memandang tajam Azriel. Dah macam nak tembus dia pandang.

"We used to be real close in Belgium. Sooo close, right Nel?" Azriel mengeyit mata. Oh tempah maut kau Azriel. Semakin kuat pelukan di pinggang aku. Tangan diletakkan ke pipi Rafael. "Lepas, abang" Aku cakap perlahan supaya dia sahaja yang boleh dengar.

Dia tunduk sedikit untuk memandang aku dengan mata yang tidak boleh di tafsir. "I'll be going first Nel. See you again princess. Oh also, for that finger. Meant to show it others. For you, I actually was about to show a heart finger. Sorry princess" Azriel senyum dan melambai pergi.

"Dia dah pergi, abang jealous lagi ke?" Aku hanya melihat Azriel pergi. Pelukan masih belum dileraikan dan dia letak dagu atas kepala aku. "Princess ye laki tu panggil sayang. Sweet sangat" Mata Rafael masih tertumpu pada Azriel yang sudah hilang jejaknya.

"Alololo, pandai suami saya ni cemburu buta tu" Aku melepaskan tangan dia dan berpusing pandang dia. Kepala didongakkan sedikit. "We're nothing in the past and also, it's all in past abang. Sekarang ni, hati saya untuk abang sorang aje. Tak ada nama lain dalam hati Neldea Haniya selain nama Tengku Rafael" Aku mengoyakkan senyuman.

"Oh also, I win! Yeayy!" Aku memeluk Rafael dan menjongket supaya tangan boleh dirangkul ke leher dia. "Yes, you win honey. Congratulation" Dahi aku dikucup. "Apa yang sayang nak? Abang beli sekarang juga" Dia menarik tangan aku untuk pergi ke satu bangku kayu. Aku melabuhkan punggung dan buat gaya-gaya berfikir.

"Hmm nak apa lagi kalau saya dah ada abang? What do you think I should buy darling?" Rafael meletakkan jari telunjuk ke dagu. "Kalau macam tu, abang beli taman bunga nak? Ke taman rama-rama?" Taman rama-rama? Menarik, menarik.

"Or maybe, a museum filled with drawings of you?" Aku berfikir sejenak. Semua yang dia cakap tu menarik tapi tak ke berlebihan sangat? Menang lumba aje. Nantilah tuntut haidah tu.  "Saya fikir nanti boleh?" Dia angguk dan memegang tangan aku. "It's fun right? But it's also dangerous. Just like you, loveable but dangerous"

Kata dekat orang. Dia pun dua kali sepuluh aje. "Aren't you the same abang?" Dia tergelak, kepala dilentokkan ke bahu aku. "But I'm dangerously sexy" Bibir bawah digigit dan memandang aku. Okay boleh setuju dengan kenyataan tu. "And I'm also all yours. Exclusively yours" Dia mencium tangan aku berkali-kali.

"I love you honey"

☾ ✵ ☽

Beberapa hari berlalu, aku sekarang berada di hospital walaupun jam menunjukkan pukul 10:30 malam. Aku terpaksa balik lewat kerana hospital kekurangan pekerja. Rafael memesan banyak perkara dan dia ingin mengambil aku sewaktu pulang nanti. Tapi, balik pun tak tahu lagi bila.

Aku mengeluh dan memejamkan mata seminit dua. Lepas buka mata, ada secawan air diletakkan atas meja. Aisaar juga tiba ada di kerusi dia. "Minum tu. Kena ada banyak tenaga sebab kita short handed ni" Aku memegang cawan air yang hangat itu. Si Aisaar ni, tak ada orang yang nak tunggu dia balik ke?

Waktu orang tanya siapa volunteer untuk balik lewat, dia orang yang pertama angkat tangan. Aku ni, kena paksa dengan dialah! Aku tiba teringat apa yang Noah pernah katakan. Should I be warry of him or not? Aku membuang fikiran itu dan meneguk air yang suam-suam itu.

"Aisaar, awak tak kahwin lagi ke?" Dia geleng kepala dan meletakkan cawan yang dipegang. "Kenapa? Nak cuba goda saya ke?" Oh gila. Baru kahwin dah nak fikir pasal curang pula. Menyesal pula tanya. Aku terdiam. Dia meledakkan tawa dan datang ke arah aku. Eh, eh. Nak buat apa ni?!

Dia meletakkan tangan ke meja dan tunduk sedikit. Mendekatkan jarak antara kami. Aku kebelakang dan tangan naik ke badan. "Eh, eh Aisaar. Awak nak buat apa ni?" Tangan dia tiba mencapai sesuatu di atas kepala aku. "Lipas" Aku terus bangun dan menggeleng kepala sekiranya ada lagi. "Ehh ada lagi tak atas kepala saya?"

Aku dengan lipas memang tak ngam. Kalau cicak okay lagi, tapi lipas. Aku sanggup pindah rumah kalau ada banyak sangat lipas. "Nope, just one. Saya lepaskan okay?" Eh terbang nanti! Aku menolak tangan dia yang sedang menghulurkan lipas tu. "Buang kat luar la!" Aku bergegas keluar bilik itu dan lari ke tempat lain.

"Cute... Tak sangka kau ada side yang comel juga. It's a shame that you're married to someone else" Lipas dilepaskan dan Aisaar mengelap tangan dia menggunakan tisu basah. "Tapi kenapalah Tengku Rafael tu yang jadi suami kau? Apa yang hebat sangat kat dia tu. Just a son of one hell of an old man"

"Neldea Haniya, Madam Han. It's fascinating how you could have two name and different identity. Your actions also doesn't clash at all. No one could suspect a thing. You should be with me Neldea. I will treat you right"

His Angel | CWhere stories live. Discover now