𝕮𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 𝟓𝟑

83 2 0
                                    

Selepas ball sudah tamat, Rafael mengajak aku pergi ke bahagian deck kapal. Angin yang kuat menerbangkan tudung aku. Larut malam kelihatan indah sekali. Rafael berada di sampingku dengan tangan di pinggang. "Cantikkan malam ni?" Aku angguk lalu melentokkan kepala ke lengan Rafael.

"Kenapa ajak duduk luar?" Rafael hanya diam dan menggosok belakangku. Lain macam dia ni tapi bila je dia tak macam ni. "Next year, we will get to live in our new home. Are you excited? Aku memandangnya dengan mata yang bersinar. "Seriously? Rumah kita dah nak siap?" Rafael angguk dan mencium dahi aku.

"Yes sayang. That's what I said. I also have another surprise for you at our new home. So wait for it okay sayang?" Kepala aku diusap lembut. "Oh right I have something to show you" Rafael meleraikan pelukan dan pergi ke tempat lain. Dia nak melutut lepastu kasi bunga lagi ke apa? Aku menggeleng dan mengeluh.

Lantaklah bang nak buat apa pun. Aku bersandar ke bahagian railing. Pandangan terbentang luas. Ibu, Haniy rasa bahagia sangat-sangat sekarang ni. Papa, baikkan suami Haniy? Manis, pandai. Sebijik perangai macam papa. Mata dipejamkan dan air mata menitis keluar. Right now feel so cold without him by my side.

"Sayang" Tangan Rafael memegang pipiku supaya aku memandangnya. "Kenapa nangis nangis ni? Abang ada buat salah ke? Abang pergi kejap aje tadi. Abang tak pergi lama sangat pun kan?" Rafael mengelap air mata aku. Muka dia jelas kerisauan. "Abang buat salah apa ni sayang?"

"Dis-moi miel. Ne me fais pas m'inquiéter comme ça. Je rattraperai tout même si ce n'est pas de ma faute. (Tell me honey. Don't make me worry like this. I'll make up for everything even if it's not my fault)" Aku memeluk dia dan meletak kepala ke dada Rafael. Aku menggosok ke dada Rafael. Haruman minyak wangi Rafael menusuk ke dalam hidung.

"I love this moment. Setiap saat yang sayang luangkan dengan abang akan sayang ingat sampai bila-bila. I appreciate every moment that I'm spending with yoy right now. Grazie per avermi fatto sentire così fortunato (Thank you for making me feel so lucky)" Rafael memeluk aku dengan erat. Kami berdiri begitu buat beberepa minit.

Hanya bunyi air laut yang dapat didengari dan bunyi jantung Rafael yang berdegup perlahan. Tenang sangat. "Cerita dekat abang apa-apa je sayang. Jangan pendam" Rafael mendongak daguku untuk menatap matanya. Di bawah cahaya bulan, mata dia kelihatan sangat menarik. Is this how you come to like my eyes abang?

Dahi aku dikucup. "Maaf sebab abang tak beberapa layan sayang macam puteri sangat. It's a bit limited to do stuff around here. I know that might sound like an excuse but I'm sorry" Muka dia kelihatan sedikit tegang. Kening dia berkerut. Jari aku naik dan menyentuh kerutan di dahinya.

"Nanti abang cepat tua tahu kalau asyik berkerut aje. Sayang nak kita sama-sama menua. Bukan abang tua sorang" Aku mengurut-urut dahi dia. Rafael ketawa. Dia tiba mengeluarkan sesuatu dari poket baju dia. "Nah, hadiah untuk isteri abang" Aku mengambil satu kotak kecil yang berada di atas tangan dia.

Kotak dibuka. Satu rantai yang cantik berada di dalam kotak itu. Rantai emas yang mempunyai bunga popi sebagai charm. "Cantiknya abang! Untuk sayang ke?" Rafael angguk dan mengambil rantai itu lalu dipasangkan ke leherku. "This is a gift because you're about to be our son's mother. Suka tak rantai ni?" Aku tersenyum lebar dan angguk berkali-kali.

"Abang memang suka bagi bunga kan?" Bunga popi berkaitan dengan bunga bulan kelahiran aku. Setiap masa, mesti hadiah yang diberi Rafael ada kaitan dengan bunga. Hairan aku. "Abang akan selalu bagi bunga dekat sayang sebab abang suka tengok muka sayang setiap kali dapat bunga"

His Angel | CWhere stories live. Discover now