𝓒𝓱𝓪𝓹𝓽𝓮𝓻 𝟐𝟒

113 3 0
                                    

Tiba di rumah, aku menampar diri banyak kali. Gila, gila, gila! Kau cakap kuat-kuat kenapa. Mestilah Haniy dengar! Andrea hanya melihat aku dari jauh.

"Daniel, kau balik-balik dari jumpa Neldea terus jadi gila. Apa yang dia buat sampai kau jadi macam ni? Tell me, I'm curious about her right now" Andrea datang dan menarik tangan aku supaya duduk di sofa.

"Don't want to" Dia menggeleng dan mengeluh. "Up to you then, but don't slap yourself like that. What if we go to our grandparents house and they see your face? What are you going to answer? Tampar diri sendiri sebabkan perempuan?"

Dia meledakkan tawa sebelum dapat jelingan maut dari aku. Banyak mulut Andrea ni. Tiba teringat tentang bunga tulip yang diberi kepada Haniy. Apa agaknya dia buat dengan bunga tu.

"Right, while you were away. Ada orang bagi surat dekat aku. He said to hand it over to you. Here" Andrea menyelup poket seluar dan mengeluarkan sepucuk surat yang sudah dilipat.

Aku membuka surat itu, tulisan yang sangat dikenali. Cara tulisan yang sama dengan surat di hotel dulu.

You seriously don't want to take my offer? They already found you. Come on, come to me. Meet me at Enchanted Hotel tonight, room number 112. 10 p.m. sharp.  Come alone okay. Don't tell anybody about this.

Aku memandang Andrea, dan dia memandang aku. "Kau cam tak muka penghantar surat ni Andrea?" Dia menggeleng. "Why? Something wrong?" Aku melihat jam di dinding, baru pukul 12 tengah hari.

Masih ada 10 jam berbaki sebelum masa ditetapkan. Patutkah aku bertemu dengan pengirim surat ini. Sedikit bahaya tapi aku kena tahu siapa dia dan perempuan tu. "Malam ni aku nak keluar, jangan ikut"

Aku bangun dan pergi keluar rumah. Cuba menenangkan fikiran. Sambil berjalan, sambil teringat akan 'Dia'. Teruk, teruk. Surat di tangan aku genggam. Patut ke aku suruh Andrea tunggu di lobi hotel itu sekira apa-apa berlaku?

Tapi, kalau orang itu tahu. Mesti akan ada masalah nanti. Aku berhenti di satu bunga yang mekar di taman. Bunga lavender. Bunga kegemaran mama waktu dulu. Dan juga nama gelaran dia.

Patut ke aku cerita dekat mama tentang perkara ini? Tak, menyusahkan mama aje nanti. "Just who are those people? Keluarga yang menjadi musuh mama...Alessandra!" Aku masuk ke dalam rumah dan pergi mencari Andrea.

"Andrea! I need you to find someone!" Aku temui dia di dapur, sedang makan aiskrim di lantai. Sudu di dalam mulut jatuh. Mulut dia ternganga. "Kau dah kenapa..." Terkejut tapi ni kan Andrea. Apa aje yang tak pelik dekat dia.

"Kau nak aku buat apa tadi?" Dia tersengeh-sengeh sebelum bangun dan menutup bekas aiskrim itu. Aku tanya orang yang betul tak ni. Arhh lantaklah. "Find about the Alessandra family. Right now"

Pergerakan dia terhenti. "Who? Alessandra? Woah Daniel, that family is a bit hard to search for. They're well hidden bro" Dulu aku suruh Michael pun dia kata susah. Sekarang pun sama juga.

"Please? I need to know my future bride" Dia memandang aku dari atas sampai bawah. "Kata nak lari dari dia? Buat apa tahu lebih-lebih?" Dia mengangkat sebelah kening.

"Ke dah jatuh cintaa? Jatuh cinta lagi~ hari-hari ku jatuh cinta~" Dia menyanyi sambil pusing mengelilingi aku. Ini kalau aku sumbat satu tiub aiskrim baru senyap agaknya.

His Angel | CWhere stories live. Discover now