𝕮𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 𝟓𝟐

67 2 0
                                    

Pada pagi yang indah, dada aku terasa sempit seperti ditekan. Aku perlahan-lahan membuka mata dan melihat orang di sebelah yang sedang tidur dengan lena. "Ishh beratlah!" Tangan Rafael menghempap dadaku. Aku menolak tangan dia lalu mencubit lengannya. "Kenapa cubit abang pagi-pagi ni? Suka betul la main cubit-cubit"

Rafael mendengus dan duduk. Rambut dia yang kusut dibetulkan. Dia memandang aku dan kembali baring. "Ai bangun betulkan rambut je bang?" Dia angguk dan menyuruh aku berbaring. "Kan dah solat, so kita sambung tidur" Aku menggeleng dan turun dari katil. Tangan Rafael ditarik.

"Nope! Let's be active!" Aku bercekak pinggang. Rafael duduk dibirai katil dan menarik aku mendekati dia. "So any idea?" Dia bermain dengan perutku. "Tengok mommy awak ni, cergas semacam" Dia berbisik dan menggosok perut aku. "Dah daddy dia macam ni ha gayanya"

Rafael mendongak kepala dan merenung wajahku. "Let's go. I had founded a beautiful place to take a picture" Aku angguk dan cuba meleraikan pelukan Rafael tetapi dia tidak berganjak. "Main la dengan rambut abang dulu. Biasenye suka sangat" Bukan rambut lelaki is a mustn't touch ke? Since it portray's one handsomeness.

Selepas menyegarkan diri, aku mencapai telefon bimbit Rafael yang berada di tepi katil. "Abang, abang kasi sayang buat apa-apa aje kan?" Aku melaungkan suara supaya Rafael yang berada di dalam bilik mandi dapat dengar. "Yes my angel. Anything you want" Aku senyum sambil melihat telefonnya. "Baik la abang ni~"

Pada waktu sarapan pagi, aku tiada selera jadi aku hanya melihat Rafael makan roti bakar. "Abang tahu sayang nak. Tengok aje. Bukak mulut tu" Roti dipotong dan Rafael menyuap aku. Tiba-tiba ada lagu yang aneh keluar dari telefon Rafael. "Haaa?!" Rafael mencapai telefon itu dan mematikan panggilan.

"Kenapa ringtone abang jadi macam tu?! Sayang tukar ke?" Aku membuat muka keras dan menggeleng kepala. Ringtone dia adalah suaranya sendiri sewaktu nyanyi pada malam semalam. Menyanyi lagu yang mendayu bersama Michael. "Tipu abang tu. Berdosa tahu" Rafael menyilang tangan ke dada dan melihat aku dengan mata yang tajam.

"Ehh sayang tak cakap apa-apa pun. Jangan naik menuduh ye cik abang" Rafael menggeleng dan menukarkan ringtone telefonnya. "Alaa nape tukar. Biar je la" Aku muncung mulut lalu cuba mencapai telefon dia. Dia menyimpan telefon di dalam poket. "Nope" Potongan roti bakar disua ke dalam mulut.

"Oh right sayang. Tonight they will held a ball party. Nak?" Laju aku mengganguk. Tapi, ada baju dress ke? "Tapi sayang tak ada bajulah abang. Macam malas pulak" Aku mendagu sambil berfikir. "Don't worry about that. Consider it settled" Rafael memetik jari dan senyum. "Ha?"

Usai makan, kami pergi ke tempat yang Rafael katakan. Tempat itu berada di bahagian kapal paling atas. Di bahagian pemudi kapal. Tapi, kenapa sini? "Kenapa kita masuk tempat ni? Boleh ke?" Aku tanya Rafael yang sedang melihat setiap alat-alat untuk mengudi kapal. "Tak apa. Kawan abang yang kemudi kapal ni"

Aku angguk dan berjalan di samping Rafael. "Want to experience what it's like to control a ship?" Rafael memegang tanganku dan meletakkannya ke pemudi kapal. Dia berdiri di belakang aku lalu dagu diletakkan ke bahuku. Tangan aku menggenggam pemudi itu. Tangan Rafael turun mengusap perutku. "What if one day our future baby will be a captain?"

Aku merasa yang Rafael sedang tersenyum memikirkan masa hadapan anak kami. "Abang nak ke dia jadi captain?" Rafael mengangkat bahu. "Abang tak kesah. Asalkan kerja yang halal. I will never decide what our children wanna be in the future. It's their not ours" Aku angguk. Rafael melihat cincin kahwin kami yang berada di jari aku.

His Angel | CWhere stories live. Discover now