𝕮𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 𝟑𝟕

88 1 0
                                    

Aku terpinga-pinga dengan ayat Rafael terakhir. Dia gelak dan memegang tangan aku. "Abang cakap, you are mine, and mine only. I will never leave you. Ever" Aku tersenyum. Terasa bahang muka. Tangan aku yang ada dalam genggamannya dikucup buat seketika.

"Abang memang suka cium tapak tangan saya eh?" Rafael angguk dan bermain dengan jari jemariku. Dia meneliti satu persatu cincin yang ada dijari aku dan inai yang masih ada. "Sebab tangan inilah tangan yang abang tak akan pernah lepas. Walau apa pun. Tapi hati abang pedih, tengok tangan yang ada parut ni"

Dia mencium setiap tempat yang ada kesan parut. Kebanyakkannya dari bekas pisau atau luka kecil. Aku cepat menarik tanganku. "Abang, kita kan dekat luar ni. Behave" Aku mengalih pandangan kerana dia asyik renung aje mata aku. Jantung aku turun naik, turun naik dari tadi.

"I'm back with you guys food!" Light datang dengan membawa dua pinggan makanan. Rafael menempah lasagna manakala aku pula pasta. "Well, enjoy your lunch. You're looking a bit softer now Han. That's a great change" Light senyum sebelum pergi ke tempat memasak di belakang.

"Ni mesti sebab sayang kahwin dengan abang jadi lembut kan. Banggalah!" Rafael senyum lebar sambil mensua makanan ke dalam mulut. Aku mengerling mata. "Ha tengok tu. Mata tu" Rafael bermasam muka selepas melihat mata aku. Kadang, macam budak-budak perangai dia ni. Tak percaya dia ni The Devil.

"Kenapa dengan mata saya? Abang nak buat apa? Hmm darling?" Aku mendagu sambil memikirkan apa yang Rafael akan lakukan. "I will just keep staring into them and get lost in it" Dia kenyit mata dan menolak pinggan aku sedikit dekat. "Makan, nanti sejuk tak sedap"

Seketika kemudian, ada seorang perempuan datang ke arah kami. "Tengku, long time no see!" Dia memeluk Rafael dari belakang dan mencium pipi dia. Garfu yang ada di tanganku terjatuh. Mata Rafael membulat dan badan dia kejung. "Shit, who?!" Rafael memusingkan kepala untuk melihat perempuan itu.

"It's me, Bella! Don't tell you've forgotten about me already? I'm a bit sad" Perempuan itu buat muka yang sedih. Mata dia buat sesaat mengerling aku dengan rasa yang tidak puas hati. "Bella? What are you doing here? I thought you're in London?" Siapa pula perempuan ni? Aku melihat Rafael sedang mesra berbual dengan Cik Bella tu.

"Siapa ni abang?" Borak punya borak sampai lupa aku ye. Issabella memandang aku dan senyum. "Oh me? I'm his childhood friends. Issabella Whitlock and who might you be?" Oh childhood friends. "Well, I am his wife. Neldea Haniya. Nice meeting you" Aku membalas senyuman plastik dia tu. Didn't expect that there would be a third person.

Dia salin memandang aku dan Rafael. "Isn't it this girl the one that gave you a panther dolly? Wow, didn't know that you guys get married already" Dia tahu pasal aku? Aku memandang Rafael yang hanya mendiamkan diri. "I'm sorry but we are trying to enjoy our lunch. So can you please go somewhere else?"

Issabella hanya angguk dan meletakkan tangan dia ke bahu Rafael. "I'll be seeing you again Tengku. Bye, bye!" Jari dia berlari di atas bahu Rafael sebelum dia pergi. Aku merenung Rafael sambil mencebikkan bibir. "Siapa perempuan tu? Siap pegang abang gitu-gitu bagai" Tangan di silang ke dada.

"Kawan lama abang. Sayang jealous ke?" Aku gelak halus. "Don't ask the obvious abang" Aku bangun dan mencapai beg tangan sebelum melangkah keluar kedai Light. Hilang selera pula. Tangan aku ditarik dari belakang. "Sayang, janganlah pergi. Abang tak suka dia pun sayang. Tak ada perasaan dekat perempuan lain"

Tubuhku ditarik dan dipeluk erat. "Trust me. If I ever cheat on you, just hit me everywhere. IF only" Dia berbisik di telinga aku, belakangku digosok lembut. Tiba, telefon dia berdering. Rafael hiraukannya walaupun telefon berdering dua tiga kali. "Rafael, just pick up the phone"

His Angel | CWhere stories live. Discover now