𝓒𝓱𝓪𝓹𝓽𝓮𝓻 𝟓𝟗

155 1 0
                                    

"...abang...bangun tau. Sayang tunggu.." Suara Haniy yang makin lama makin hilang. Tangan aku cuba menggapai tuan punya suara. Ada satu tangan kasar yang memegang tanganku. Tak akanlah tangan Haniy macam ni? Perlahan-lahan mata dibuka. "Hai abang" Michael meletakkan tangan aku ke pipi dia. "Ee geli!"

Aku merentap tangan dari genggamannya. Kepala aku rasa berdenyut-denyut. Tangan disuntik jarum. "Haniy mana Michael?? Aku nak jumpa dia" Michael mengeluh dan menggeleng kepala. "Dia..dia.." Aku menggenggam bahu Michael dengan kuat. "Dia apa Michael!! Kau cakap sekarang!" Seraya itu, pintu wad aku terbuka.

"Looking for me?" Aku senyum melihat Haniy tetapi baju yang dipakai, baju hospital berwarna pink. Dia masuk ke dalam bilik sambil menarik satu katil kecil. Michael keluar dari bilik dan biarkan aku bersama Haniy berdua. "Kenapa pakai baju tu?" Haniy senyum sebelum mencapai bayi yang berada dalam katil kecil itu. Bayi yang mempunyai rambut perang gelap dan mata yang kehijauan.

"Tengok Raden, ni daddy Raden. Handsome kan" Bayi itu kelihatan sangat kecil dalam pelukan Haniy. Haniy duduk di birai katil dan menghulurkan aku bayi itu. "Ni Raden, our healthy son" Tengku Haikal Raden Bin Tengku Rafael. Air mata menitis saat mencium insan yang digelar anak aku. Kepala yang lembut itu dicium dengan manja. Tangan kecil dipegang dan dicium.

"Siapa yang tolong azankan?" Haniy hanya senyum dan berbaring di atas katil. "Papa. Siapa suruh abang koma lama sangat. Kalau tidak boleh sayang tarik rambut abang. Ni, kepala Leo yang nak dekat botak" Dia ketawa selepas melihat reaksi wajahku. "Berapa lama abang koma?" "Almost a week? You don't know how worried was I when I was about to go into labor"

"Sayang ingat abang tak akan bangun dah. Takut sangat tau" Aku senyum dan menarik kepala Haniy supaya rapat ke dada. "Macam tu la perasaan abang waktu sayang pengsan dulu. But aren't you supposed to be into labor a few weeks more?" Kalau tak silap aku la. "Terpaksa, doktor takut apa-apa jadi kat baby. Nasib Raden ni kuat. Kan anak mommy"

Haniy memegang tangan Raden dan ditelek. "Comelkan Raden? Tak percaya macam mana dia boleh jadi comel macam ni. Geram tengok pipi montel ni ha!" Aku angguk lalu menkucup dahi Haniy. "I'm real thankful that you also make it with our son. My angel is also strong and a cute one" Haniy ketawa sebelum mengambil kembali Raden.

"Abang sambung la rehat. Haniy ada dekat bilik sebelah aje. Rehat banyak-banyak tau" Dia berjalan keluar bilik dan melambai tangan. Rasa hangat yang berada di dalam tanganku hilang. "I can't believe we make it out alive.." Muka diraup. Mata melihat keluar tingkap. Burung berkicauan dan langit kelihatan cerah.

Terlalu tenang. "Masuk Max, no need to sneak peak from the outside" Max membuka pintu dan masuk dengan kepala ditundukkan. "I'm sorry for making such a big mistake. I'm incompetent. I'm sorry Devil, please punish me accordingly" Aku menggeleng dan menghela nafas. Bakul yang berisi buah yang dia bawa diletakkan atas meja.

"Don't lower your head. Look into my eyes" Max mengangkat kepala dan muka dia sudah berlebam. Kesan ditumbuk berada di sana sini. "Just where did you hear about this?" Max ragu-ragu untuk menjawab. Dia menarik nafas dalam-dalam. "Andrea's kid. But your penthouse had also been ambushed! So it either your house or when you're outside"

Andrea...Andrea! Tangan dihentak ke meja. Pasu bunga yang berada di atas meja di campak ke lantai. "Find Andrea Karsci right now! I don't care if his father hide him or what but search for him! Search for him by any means!" Max tunduk sebelum keluar bilik. "Just what the fuck is wrong with him?!" Haniy tiba-tiba membuka pintu dan menjeguk ke dalam.

His Angel | CWhere stories live. Discover now