𝕮𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 𝟒𝟓

71 2 0
                                    

Selepas kejadian semalam, aku dan Rafael hanya berada di dalam hotel. "Saya mintak maaf. Sebabkan saya, kita tak boleh jalan-jalan macam apa yang abang dah rancang" Aku bersandar ke bahu Rafael. Dia menggeleng dan mengusap rambutku.

"Tak pergi mana-mana pun tak apa honey. As long as I am with you, everywhere is fine" Dia menkucup dahi aku dan berbisik. "Duduk macam ni lagi best kan? Boleh tengok view tinggi-tinggi" Dia menoleh kepala aku untuk melihat ke tingkap besar di hadapan. Bangunan pencakar langit dan salji yang turun. "I like seeing this view"

Aku merapatkan badan ke Rafael. Tangan dia diambil dan digenggam. "Then, do yoy want to live here for the rest of your life sayang? Abang tak kesah" Aku menggeleng berkali-kali. Memang seronok tinggal di negara orang dengan pandangan yang menarik. Tetapi, pemandangan di pantai akan masih menjadi nombor satu dalam hati. "Pantai. Sayang suka rumah yang ada pemandangan pantai"

"Kalau macam tu, abang kena buat rumah dekat pantailah ni. Nanti abang cari pantai lepastu abang beli okay?" Aku memukul lembut dada Rafael yang katang itu. "Tak payahlah sampai beli pantai. Melebih la abang ni" Dia ketawa. "Asalkan isteri abang bahagia" Aku mengeluh. Susahlah Tengku Rafael ni, semua benda dia nak beli.

"Abang rasa duit boleh beli kebahagiaan ke?" Dia angguk dan menelek tangan aku. "Kalau abang kata ye? Sebab kalau tiada duit, kita tak boleh pergi jalan-jalan macam ni. Abang rasa duit boleh beli dan juga tak boleh beli kebahagiaan. Sebab abang boleh bahagia dengan duit, boleh buat macam-macam dan beli apa-apa pun. Tapi kadang, kita tak boleh beli kebahagiaan untuk bersama dengan seseorang"

"Contohnya, abang tak boleh bayar mama dan ayah untuk berbahagia waktu dulu. Duit banyak mana pun, abang tak boleh bayar ayah untuk setia dengan mama. Tapi nasiblah sekarang ayah dah berbaik dengan mama. Dan abang rasa, kalau guna duit pun abang tak boleh beli cinta sayang kan? Sebab cinta sayang terlalu mahal. Tiada mata wang yang boleh digunakan"

Aku setuju dengan pernyataan dia dan angguk. Tetapi, mengapa sesetengah manusia kata duit tidak boleh membeli kebahagiaan? Tapi, mengapa ada yang kata boleh? Arghh, benda tak payah nak serabut kan kepalalah yang kau fikir Neldea Haniya! Aku bangun lalu berdiri di hadapan cermin. Aku melihat cincin permata yang Rafael hadiahkan di jari. "Pandai abang ye letak gps dalam cincin ni"

"Suami sayang ni kan. Of course I'm smart" Tiba ada sepasang tangan melikar ke pinggang aku. "And one day, I'll also wish that our children will be as smart as I am" Dia menkucup pipiku. Loceng bilik berbunyi. Aku dan Rafael menoleh ke arah pintu. "Pergi pakai tudung. Abang pergi tengok" Pelukan dileraikan. Aku bergegas mencapai shawl.

"Kenapa Michael?" Aku mendengar perbualan Rafael dan Michael. "Jomlah keluar. Tak akan la kau orang nak memeruk aje dalam bilik ni?" Aku jalan mendekati Rafael yang sedang menghalang Michael dari masuk ke dalam bilik. "Kan kan Haniy?" Dahi Michael dilastik. Agak kuat bunyi dia. "Sakit woi!" Michael menapak kebelakang sambil menyentuh dahinya.

"Kau tengok laki kau ni Neldea!" Rafael menjeling Michael dan bercekak pinggang. "Jangan layan orang sewel macam ni sayang. Dah jom masuk" Rafael berpusing dan menolak aku masuk sebelum pintu ditutup. Tetapi tangan Michael lebih pantas menahan pintu dari tertutup rapat. "Come on Tengku. Don't be too scared. It's probably fine by now" Aku memandang Michael yang sedang mengeyit mata.

Oh, I understand what you mean! "Jomla abang, sayang pun bosann" Aku menarik tangan Rafael dan menggoyangnya. Aku berbisik ke telinga dia dengan suara yang sengaja dilunakkan. "Jomlah abang, pleasee" Mata bulat dengan muka meminta simpati. Dia menarik pinggang aku. "Don't test me sayang" Dia mendengus sebelum menoleh ke arah Michael.

His Angel | CWhere stories live. Discover now