piesātinājums

4 0 0
                                    

nākamā dienā

   septiņi rītā, rasa vēl rotaļājas ar agrās saules stariem koku lapās, tā mēs katrs pa vienai vasarai. Es izlasīju nabaga Vertera beigas. Man patiesi žēl, ka laika trūkums man liedza šo prieku lasīt visu secīgi un dvēselīgā uzmanībā, kā viņš pats, ja reiz būtu šo zemi skāris, būtu vēlējies. Esmu diezgan droša, ka tev, mīļais draugs, kas manus memuārus lasi, arī Vertera domas izteiksme tīkami ietu pie sirds.
   Johans Volfgangs Gēte, "Jaunā Vertera ciešanas"
   Nezinu, vai Verters ir tipisks vācu vai kādas citas tautas tradīcijas vārds, bet daudz tādu nav manīti, un lai cik man arī tas nepatiktu, būtu neprāts tādu vārdu novēlēt savam dēlam. Varbūt, ja mans vīrs būs prasmīgs izdomāt bērniem pirmos vārdus, es varēšu piedāvāt konotatīvi piesātinātus un skaistus otros vārdus, bet ja ne, tad bērniem būs jādzīvo ar tādu pašu likteni kā man – ar otro vārdu vien, savu pirmo un galveno sūtību izskanējušu nedzirdējušiem.
   Nudien ceru, ka mana izteiksme jūs neapgrūtina, bet mana šķietamā klātbūtne ir brīvprātīga jūsu izvēle. Dažādu laikmetu literatūras tradīcija arī ir uz mani kādu iespaidu atstājusi, brīžiem vārdi virknējas citādi, brīžiem manī raisa apjukumu viegli burtu izmēri vai vārdu formu garums un izvēle. 

vēlāka dienasgrāmata | GlamorousOnde histórias criam vida. Descubra agora