22.

188 22 10
                                    

Hanna

Istun vanhempieni keittiössä ja juttelen äidin kanssa kun odottelemme, että Aleksi tulisi myös tänne. Alex on ulkona hyppimässä trampoliinilla ja aikoo tänään kuulemma oppia tekemään tuplavoltin.

Toivon, että poika ei satuta itseänsä kun harjoittelee. Kerran häneltä murtui kaksi sormea kun toinen käsi jäi jalan alle ja sormet vääntyivät. Alex on tyypillinen hurjapää ja aina saa pelätä hänen puolesta.

Hän harrastaa karatea ja käy myös parkour-kerhossa vaikka minä yritin ehdottaa jotain rauhallisempaa ja ei niin tapaturma-altista harrastusta mutta hän pitää molemmista ja annoin hänen itse valita.

Alexin isosisko Ada puolestaan harrastaa jo kuudetta vuotta taitoluistelua. Aiemmin hän kävi voimistelu ja uintikerhossa mutta ne eivät olleet mieluisia. Ada on kuin tehty taitoluistelijaksi ja on siinä hyvä.

Lasken käden vatsalleni ja silitän hellästi. Tästä kyllä taitaa tulla nyrkkeilijä tai jalkapalloilija. Jonathan ja hänen isoveljensä Oliver pelasivat jalkapalloa mutta vain toinen teki sitä ammatikseen.

Nappaan puhelimen keittiönpöydältä käteeni ja alan lukemaan tyttäreltäni tullutta viestiä. Ada lähti eilen parhaan ystävänsä sekä hänen vanhempiensa kanssa mökille. Kuulemma tytöillä on hauskaa.

Myöhemmin kesällä meillä on rippijuhlat aivan kuin pikkuveljeni pojalla on. Vilkaisen kelloa ja Aleksi on myöhässä vaikka me sovittu mitään tarkalleen mutta pappi tulee tunnin päästä käymään.

Tarkoitus olisi keskustella papin kanssa hautajaisista kun ne ovat kahden viikon kuluttua. Äiti on herännyt jo aikaisin aamulla ja leiponut sitä varten pullaa sekä tehnyt nyt jo ruoan valmiiksi uuniin.

——
Viimeinkin kuulemme kun auto ajaa pihaan ja nyt se on varmasti Aleksi. Hetken kuluttua tuo pikkuveljeni ilmaantuu meidän seuraan keittiöön. Alex tulee kans sisälle ja äiti nostaa lasagnen pöytään.

Annan poikani lautaselle ruokaa sekä myös salaattia sillä hän ei kauheasti kasviksia syö. Olen kuulemma itse ollut nuorena samanlainen. Vähän pitää kuiteski syödä myös kasviksia. Ne ovat terveellisiä.

"Äiti, ei noin paljoo salaattia" Alex sanoo heti mutta ei ala sen enempää vängätä vastaan kun hän tietää et kaikkea pitää maistaa. Äiti istutuu Aleksin viereen ja pörröttää tuon mustaa hiuspehkoa.

Alex söi nopeasti ruoan ja lähti sitten olohuoneeseen kun me muut jäimme vielä syömään. Äiti kertoo kun hän oli eilen ollut pihasaunalla ja tuntenut kuinka isi olisi ollut läsnä. Hänellä taitaa olla ikävä.

Minullakin on ikävä isää mutta äiti on ollut nuoresta asti isän kanssa yhdessä ja mennyt naimisiin. Saanut kaksi tai oikeastaan kolme lasta mutta me ei tiedetä, että missä se kolmas asuu tai onko elossa.

Aleksi nojautuu nojautuu tuolissaan taakse päin kun hän sai syötyä. Tuo röyhtäisee ja mutisee kuinka hän on täynnä. Itsekin olen täynnä mutta en käyttäydy ja elehdi kun mikäkin pikku possu.

——
Kävelen olohuoneeseen kun pappi viimeinkin lähti ja pääsee hetkeksi huilaamaan. Aleksi makoilee sohvan toisessa kulmassa ja näyttää nukkuvan tai sitten hän vain lepuuttaa silmiänsä. En tiedä.

Alex lueskelee mimun ja Aleksin mummon vanhassa keinutuolissa Harry Potter kirjaa. Kasvoin noiden ja monen muun kirjan parissa mutta tuo oli suosikki ja näköjään myös minun rakkaan poikani.

"Kiva, että Alex on löytänyt sun vanhat kirjat" äitini sanoo kun hän tulee myös olohuoneeseen. Hän istuu sohvalle ja vilkaisee Aleksia. Alex kääntää sivua sekä naurahtaa itsekseen kirjan kohtaukselle.

"Mikä kirja sulla on meneillään?" äiti kysyy mutta ei tuo lukutoukka taida kuulla sitä. Tuuppaan jalallani poikaani ja tuo nostaa katseen kirjasta. "Mitä?" Alex kysyy ihmeissään ja katsoo kysyvästi minua.

Nyökkään päälläni äitiä kohti. "Että mitä kirjaa nyt luet?" äiti kysyy huvittuneena. "Puoliverinen prinssi" Alex vastaa ja jatkaa sitten kirjan lukemista. Minä ja äiti vain naurahdamme tuolle pojalle.

"Mihin tupaan kuuluitkaan?" äiti kysyy minulta kun ei ilmeisesti enää muistanut sitä. "Korpinkynsi oon" vastaan. "Aivan, niinhän se olikin. Mihin tupaan sä Alex kuulut?" äiti kysyy lukutoukalta.

"Rohkelikko" Alex vastaa hetken miettimisen jälkeen ja jatkaa taas lukemista. "Mä oon kanssa rohkelikko mut ehkä vähän kans Puuskupuh" pikkuveljeni vain mutisee sohvalta ja pitää silmiään kiinni.

"Hannan kanssa tehtiin joskus tupatesti ja äiti taisi olla Puuskupuh" äiti sanoo mietteliäänä ja minä vain nyökyttelen päätäni. Äiti ottaa sohvapöydältä tämän päivän sanomalehden ja alkaa lukemaan.

——
Muita Potterhead?😍⚡️

Mikä on sun lempi kirja ja elokuva?🖤 Entäs mihin tupaan sä kuulut?🐍🦁🦅🦡

Family Life (2) || Aleksi x JoelDove le storie prendono vita. Scoprilo ora