Pyry
Yskin hupparini hihaan ja keuhkoihin alkaa sattua niin paljon, että tekisi mieli alkaa itkemään. Viikon olen ollut kauheassa flunssassa ja eilen illalla nousi vielä korkea kuume. Istuskelen päivystyksessä isäni kanssa. Hän lähti suoraan keikalta tänne.
Isä tekee paljon töitä eri artistien kanssa ja on vielä muutamassa eri bändissä ihan virallisena jäsenenä. Isä ei ole kovin paljoa kotona mutta silloin kun hän on niin viettää aikaa minun sekä isoveljeni Robinin kanssa. Isoveljeni on kyllä täysi urpo.
Robin on aina yömyöhään jossain eikä häntä oikein kiinnosta mikään muu kuin musiikki. Veljeni tekee välillä isän bändien keikoilla valoja ja hän opiskelee konservatoriossa. Minä olen vielä peruskoulussa ja pitäisi lähteä ensi viikolla rippileirille.
Olen kuitenkin melko varma, että Robinilla on joku tyttö kierroksessa sillä hänen kaulassa on ollut pari fritsua vaikka se on yrittänyt peitellä niitä ja se olisi suuri ihme jos joku jaksaisi katsella minun urpoa ja ärsyttävää isoveljeä. Ei sitä jaksa kukaan.
Alan uudelleen yskimään hupparini hihaan sekä isä alkaa silittämään selkääni. Keuhkoihin ja kurkkuun sattuu. Tuntuu, että kuume on noussut lisää ja pian varmaan pyörryn. Oloni on kamala ja joudun täällä istuskelemaan. Huokaisen syvään.
Nojaan isän olkapäätä vasten sekä toivon, että pian pääsisin lääkärin vastaanotolle. Yhden huoneen ovi aukeaa ja lääkäri huutaa sukunimeni. Viimeinkin ja me nousemme isän kanssa ylös. Pärjäisin minä itse mutta haluan, että isä tulee mukaani.
——
Astelen huoneesta ulos isän kanssa sekä hänellä on reseptilappu kädessä. Minulla on angiina ja korkea kuume sen lisäksi. Nyt mennään apteekin kautta ja toivon, että pääsisin rippileirille. Isä tulee onneksi nyt muutamaksi päiväksi kotiin.Kävelemme isän kanssa hissejä kohti sekä yskin ja aivastan vielä perään. Meitä vastaan kävelee poika, joka ei ole kovin iloisen näköinen ja tuolla on vielä kipsikin kädessä. Poskiani alkaa punoittaa kun tuo käveli vastaan. Ehkä se johtuu kuumeesta.
Astun hissiin ja isä painaa viimeistä nappulaa, että me pääsemme parkkihalliin. Isä sipaisee hiuksiani
ja nostan katseeni häneen. Tuo hymyilee minulle ja hymyilen tietysti takaisin. "Olit tosi reipas. Moni ei olis jaksanut odottaa näin kauaa" isä sanoo.Isällä on todella pitkät vaaleat hiukset mutta hän ei pidä niitä koskaan kotona auki. Keikoilla vain sekä hänellä on vieläkin keikkavaatteet päällään sillä tuo tosiaan tuli suoraan tänne. Joulun aikana soittavat joululauluja mutta näin kesäisin muuta.
Nousen autosta ylös kun me saavuttiin kotipihaan
ja isä kantaa hesburgerin paperikassia kun minulla on apteekin pussi missä on minulle lääkkeet. Robin tulee heti kättelyssä eteisessä vastaan. "No joko ne tietää mikä ebola sulla on?" tuo nauraa.Vittu mikä urpo tuo minun isoveljeni on. "Meillä ei sairaita kiusata" isä sanoo ja laskee kätensä minun olkapäälle. Robin tuhahtaa ärsyttävästi sekä menee sitten keittiöön. Minähän sanoin, että isoveljeni on todella urpo. Ei tuon kanssa halua olla.
——
Uusi hahmo mukaan seikkailemaan!👀🤍Tämä on vasta pintaraapaisu Pyryn elämään niin mitäs mieltä olette jo nyt hänestä?😍
YOU ARE READING
Family Life (2) || Aleksi x Joel
FanfictionBändin jäähyväiskeikan suunnittelu pitää vanhemmat kiireisenä ja sen vuoksi he viettävät todella paljon aikaa studion pimeydessä. Kiireiden helpotettua elämä asettuu taas aloilleen mutta pojan suhdekiemuroista syntyy iso kohu koulussa ja poika päätt...