"Saya nak kena pergi outstation. Dalam seminggu macam tu. Tak apa kan?" Soal Hyura dan si suami menoleh memandang.
"Kau nak pergi mana pun kau pergilah Hyura. Aku tak kesah pun. Kau nak keluar dengan jantan jantan dekat sana nanti pun aku tak kesah tapi ingat dosa kau aku yang tanggung." Lain yang Hyura harapkan lain yang dia dapat.
"Awak boleh teman saya pergi airport esok?" Airel tergelak kecil.
"Penting ke kau sampai aku nak kena teman kau? Dah besar kan. Berdikari la." Hyura hela nafas perlahan dan menganguk. Tak ada guna dia minta tolong dari Airel.
"Tak apa lah kalau macam tu." Hyura bangun dan menuju ke bilik untuk mengemaskan pakaian nya.
Dia akan ke Airport pukul 12:30 malam sekejap lagi kerna dia akan bertolak pergi jam 1 pagi. Lagipun Airport dengan rumah mereka tidak jauh.
Setelah semua nya siap. Bagasi ditolak ke tepi dinding dan bag galas diletak tepi bagasi.
Hyura melangkah ke closet untuk bersiap terlebih dahulu. Dia akan minta tolong kawan nya untuk datang ambil dan bawa ke Airport.
HYURA membawa bag nya turun setelah Reen sampai. Hyura masuk semula ke dalam rumah dan didekati ke arah suami nya.
"Salam." Hyura capai tangan tu dan di salam walaupun Airel menarik secepat mungkin.
"Saya pergi dulu. Assalamualaikum." Ditutup pintu rumah tu lalu diatur langkah ke arah kereta sahabatnya.
Airel mendekati ke arah tingkap dan dilihat kereta tu sudah bergerak pergi. Hati nya meronta ronta menyuruh untuk ikut.
Setiba nya di airport, Reen memeluk tubuh sahabatnya dengan erat.
"Pergi elok elok tau. Jaga diri dekat sana. Kau tu dah la pergi sorang." Dileraikan pelukkan nya.
"Tak apa kau jangan la risau ya. Kau pun jaga diri dekat sini. Apa apa bagitahu aku." Reen memeluk tubuh sahabatnya sekali lagi.
"Jaga diri tau. Aku nak kena balik dah ni bye Assalamualaikum." Ujar Reen.
"Walaikumusallam." Hyura menghadiahkan senyuman buat Reen dan dia duduk di kerusi terlebih dahulu.
Airel memerhati isterinya dari jauh. Jika boleh dia ingin berlari ke arah Hyura dan peluk isterinya tapi apakan daya, ego menguasai diri.
Dengar saja announcement, Hyura bangun dari duduk nya dan dia menoleh ke arah pintu masuk. Keluhan kecil terbit dari mulut Hyura. Dia berjalan pergi.
"Jaga diri." Perlahan suara Airel memandang isterinya berjalan pergi sambil menarik bagasi.
YOU ARE READING
TUAN AIREL
RomanceTuan Airel. Jika lelaki lain bermulut manis, berbeza pula dengan dia yang bermulut puaka. Apa saja yang keluar dari mulutnya pasti terasa sehingga ke dasar hati. Dia dinikahkan dengan seorang gadis yang mampu menahan segala kata kata yang menyakitka...