"Yang?" Airel mengintai Hyura dalam bilik sama ada isterinya ada atau tidak rupanya sedang duduk di atas katil.
"Sayang." Airel naik atas katil dan duduk di sebelah Hyura.
"Nak apa?" Kening dijongketkan dari luar lagi dengar yang yang yang.
"Kenapa ni? Masam ja dari tadi. Abang ada buat salah ke?" Soal Airel apabila dari pagi tadi Hyura macam badmood ja.
"Tak ada apa lah." Balas nya dan kembali memandang tab. Terkejut Hyura bila tab nya dilindungi dengan comforter. Ditoleh memandang Airel.
"Tell me. What's wrong baby? You want cyucyu?" Mengecil mata Hyura.
"Apa? Betul la. Hyura kan baby abang." Airel mendapat jelingan tajam dari si isteri.
"Datang bulan jela." Airel menganguk kepalanya tanda faham dan dia turun dari katil lalu keluar dari bilik.
"Jangan cakap yang dia pergi ambil air kosong." Tangan naik memegang dahi. Pintu kembali dibuka dan Hyura menoleh. Terkedu dia.
"Nah." Airel meletakkan beberapa keropok di atas katil dan jejaka tu naik ke atas katil. Diselak comforter di bahagian perut lalu diletakkan hot water bag di perut isterinya.
"Bila masa abang pergi beli?" Soal Hyura dan mengambil keropok potato.
"Dah lama abang simpan dekat kabinet atas tu. Sayang ja yang tak tahu." Ujar Airel . Dilihat kemain happy isterinya dapat keropok.
"Tak bagi saya makan la tu yang sorok." Hyura mencebik.
"Bukan tak bagi sayang, tak nak la makan makanan ringan banyak sangat." Lembut Airel menegur. Risau juga kalau salah ayat, sudahla bini bendera jepun.
"Comel nya bini abang makan." Terhenti kunyahan Hyura dan dia memandang wajah si suami.
"Makan pun comel ke?" Airel menganguk.
"Sebab pipi sayang macam pau. Bila pakai tudung nampak lebihan pipi." Hyura membaling bantal ke arah Airel dan jejaka itu menyambut cekap.
"Awak jangan hina hina pipi saya eh!" Keras amaran diberi oleh Hyura.
"Tak hina sayang, bangga!" Airel tersenyum apabila Hyura menjeling nya. Lagi Hyura marah lagi dia suka usik.
"Ni makan la sayang. Makan puas puas." Hyura capai keropok yang kedua. Airel membuka telefon nya sementara menunggu si isteri habis makan.
"Abang did you love me?"tanya Hyura.
"Hah? Tak." Jawab Airel yang ralit dengan telefon nya dan dia terdiam seketika. "Apa dia sayang?" Soal Airel.
Mata cantik tu sudah pun berair. Oh shit man! Telefon dicampak ke tepi dan mendekati isterinya.
"Alolo baby abang kenapa ni? Sayang tanya apa tadi?" Diseka air mata itu.
"Abang tak sayangkan saya!" Makin lebat air mata itu. Airel garu kepala.
"I love you so much bucuk. Mana ada abang tak sayang. Abang ingatkan sayang tanya abang suka makan keropok ke tak." Diseka air mata itu.
"Abang sayang Hyura." Dipeluk isterinya dan diusap belakang tu perlahan.
"Hmm."
"Alahai sayang mood swing sungguh. Dah dah sambung makan. Ni banyak lagi ni." Airel mula memujuk. Hyura mula menyambung makan. Jejaka itu melepaskan nafas lega.
YOU ARE READING
TUAN AIREL
RomanceTuan Airel. Jika lelaki lain bermulut manis, berbeza pula dengan dia yang bermulut puaka. Apa saja yang keluar dari mulutnya pasti terasa sehingga ke dasar hati. Dia dinikahkan dengan seorang gadis yang mampu menahan segala kata kata yang menyakitka...