PART 30

2K 77 1
                                    

AIREL mengatur langkah masuk ke dalam sebuah restoren dan mengatur langkah ke arah satu meja.

"Dah dapat apa aku nak?" Satu sampul ditolak ke arahnya dan dia membuka untuk melihat.

"Aku tahu kau pun akan terkejut bila dapat tahu dalang kes tikam bini kau tu." Ujar Ricky.

Menajam mata Airel ke arah gambar yang ia pegang. Urat mula muncul sekitar leher.

"Dan aku dapat tahu keluarga dia akan adakan majlis makan makan dan masa tu dia akan ada juga. Apa yang aku boleh bagitahu, kau kena ada sentiasa dengan bini kau sebab dia akan cari point masa bini kau 'bersendirian'. "Jelas Ricky dan menekan pada ayat terakhir.

"Apa lagi yang kau tahu?" Soal Airel.

"Apa yang aku tahu dia dari dulu tak suka kan isteri kau dan dia akan rampas apa yang isteri kau ada. Arti kata lain, dia dengki." Terangguk angguk kepala Airel tanda faham.

"Thanks, tentang upah aku akan transfer." Ricky mengangkat thumbs up nya. Airel bingkas bangun dan mengatur langkah keluar dari restoren tersebut.

HYURA melabuhkan punggung nya dia sofa lalu dibuka siaran tv. Pintu yang dibuka membuat kan dia menoleh.

"Abang." Airel menoleh dan mendekati ke arah isterinya. Dahi itu dikucup dan dia duduk sebelah Hyura.

"Sayang kena tahu hal ni dan sayang nak percaya atau tak itu terpulang." Dahi Hyura berkerut hairan.

"Kenapa abang?" Airel mengeluarkan sampul tadi dan gambar gambar ditarik keluar.

"Ni la dalang yang tikam sayang hari tu." Hyura menekup mulutnya.

"Dah agak dah." Wajah Hyura berubah biasa. Saja nak acah terkejut.

"Apa function sayang tekup mulut acah terkejut?" Hyura tersengih.

"Alah abang ni reaction kena ada. Lagipun dia ni dari dulu lagi tak suka kan saya. Ada ja dia nak hancurkan." Dilihat satu persatu gambar tersebut.

"Patut la sampai bagitahu abang kisah silam sayang dulu. Dengki sayang khawin dengan lelaki hensem macam abang ni kan?." Dirangkul bahu Hyura dan pinggang tu dicubit.

"Argh sayang." Terkejut Airel.

"Dan abang dapat tahu nanti mama papa nak buat majlis makan makan dan dia pun ada so sayang kena ada dengan abang selalu." Hyura menganguk kepalanya tanda patuh.

"Nak menempel dekat abang 24 jam pun boleh." Airel memicit kedua pipi isterinya. Geram dia.

"Meh meh nempel meh." Ditarik Hyura ke ketiak nya. Gadis itu meronta tidak mahu.

"Eee busuk busuk" membulat mata Airel bila Hyura berkata bergitu.

"Busuk busuk ni la port sayang nyenyak tidur malam malam." Cemberut wajah Hyura bila Airel buka aib dia.

"Tak baik la abang eee." Airel tergelak perlahan.

TUAN AIRELWhere stories live. Discover now