"Kenapa perlu berdua? Sedangkan kau boleh ja ajak PA kau teman. Seronok duduk berdua?" Airel mengangkat kening nya. Hyura menunduk dan mengeleng.
"Kau tu isteri aku, aku tak nak orang buat cerita yang bini Tuan Airel tu tak pandai nak setia. Keluar dengan jantan sana sini. Dulu kau belum khawin boleh la kau keluar dengan jantan ikut suka hati. Sekarang kau bersuami Hyura, bersuami!." Tekan Airel pada akhir kata nya.
"Jadi isteri jangan murah sangat." Hyura menahan tangisan nya. Sakit dengan kata kata si suami.
"Maaf."
"Kau minta maaf kau buat lagi. Berbaloi? Tak pun. Kalau kau terus buat perangai macam ni, aku pun malu dapat bini macam kau." Airel menghambur kata kata nya.
"Awak cintakan saya tak Airel?" Jejaka itu menghela nafas nya.
"Dari awal khawin aku dah cakap, aku tak cintakan kau Hyura. Sikit pun tak!." Perit nya untuk menelan kenyataan tersebut. Jadi selama ni Airel hanya pura pura?.
"Macam mana aku bagitahu kau dulu itu lah kenyataan nya Hyura. Sekali pun kau ada cinta dekat aku, campak jauh jauh!."
"Baiklah." Hyura menunduk kepalanya. Mengalir mutiaria jernih ke pipi lalu jatuh ke atas peha nya.
"Aku tak sebaik yang kau fikir Hyura. Aku jahat! Aku bukan macam lelaki dekat luar sana yang bermulut manis. Hidup dengan aku macam duduk dalam penjara iblis." Airel mengatur langkah untuk naik ke bilik nya. Hyura melepaskan tangisan nya.
HYURA termenung seorang diri di pondok taman belakang rumah mereka. Jika hati ni boleh cabut dah lama dia cabut dan buang sejauh jauh nya.
Dia menghela nafas perlahan dan tangan naik menongkat dagu.
Mungkin benar kata Airel, dia harus campak perasaan cinta ni jauh jauh. Dia tahu, sampai bila bila pun jejaka itu tak akan sudi dengan nya.
Diatur langkah masuk ke dalam rumah dan menuju ke bilik untuk ambil laptop. Airel yang bersandar di kepala katil diendahkan saja. Dia turun semula ke bawah. Laptop diletakkan di meja makan.
Dibancuh air hot chocolate dan dia mula membuat kerja nya. Lebih baik dia sibukkan diri dengan kerja.
Airel turun untuk ke dapur dan terpandang isterinya yang sedang membuat kerja. Mug dicapai olehnya.
Hyura menghirup air coklat nya dengan mata tak lepas memandang skrin laptop.
Dia termenung memandang siling rumah dengan tangan kanan menongkat dagu.
Hyura mengesat air mata nya yang hendak mengalir. Diraup wajahnya berkali kali. Namun dia tewas juga.
Dilentokkan kepalanya di meja dan dibiarkan air mata mengalir.
Airel turun dari tangga untuk melihat isterinya. Dilihat Hyura masih fokus dengan laptop nya cuma dia meletakkan dagu nya di lengan.
YOU ARE READING
TUAN AIREL
RomanceTuan Airel. Jika lelaki lain bermulut manis, berbeza pula dengan dia yang bermulut puaka. Apa saja yang keluar dari mulutnya pasti terasa sehingga ke dasar hati. Dia dinikahkan dengan seorang gadis yang mampu menahan segala kata kata yang menyakitka...