PART 21

1.9K 68 0
                                    

"Hyura." Panggil Airel dan gadis itu menoleh memandang nya. Dia mengatur langkah mendekati ke arah si suami.

"Ada event malam ni." Diserahkan kad itu. Dilihat event tu harus berpasangan.

"Abang nak pergi?" Dilihat Airel angkat bahu nya.

"Saya okey ja kalau nak pergi." Diserah semula kad itu dan Airel meletakkan kad tersebut di atas meja.

"Saya nak sambung masak." Dipandang pemergian isterinya sehingga hilang dari pandangan.

Airel mengetuk jari nya di dagu. Bosan tak tahu nak buat apa. Dia bingkas bangun dan mengatur langkah untuk menuju ke dapur.

"Bah!."

"Argh! Astaghfirullah abang." Airel hanya menayang wajah tidak bersalah dan buah epal yang telah dibasuh tu di ambil digigit.

Dia bersandar di meja sambil berpeluk tubuh mengigit buah epal.

"Abang nak pergi event tu pukul berapa?" Soal Hyura tanpa menoleh ke belakang.

"Lapan." Jawab Airel.

Hyura membasuh tangan nya dan dipercik ke arah Airel.

"Woi! Basah muka aku." Hyura terkekeh melihat suami nya. Merah padam wajah Airel.

Airel membasuh tangan nya dan memeluk Hyura dari belakang. Menunduk gadis itu mengelak dari Airel.

"Taknakkk." Ditutup muka nya dengan tapak tangan.

"Sini!" Airel mengengam kedua tangan Hyura dan disapu wajah tu dengan tangan yang masih basah.

"Eish." Mencebik mulut Hyura. Dijeling ke arah si suami. Airel hanya beriak selamba dan meneguk air kosong.

Hyura menghidangkan di atas meja dan tersenyum puas dengan hasil masakkan nya.

Dia menoleh ke belakang untuk ambil pinggan dan cawan. Airel yang hendak ke sinki tu hampir terlanggar dengan isterinya.

"Jom makan." Mereka berdua duduk di tempat masing masing dan mula menjamah selera.

TUAN AIRELWhere stories live. Discover now