PART 33

1.4K 54 1
                                    

HYURA tersenyum puas dengan hasil nya. Tak sabar dia nak bagi kejutan pada si suami memandangkan hari ni hari jadi jejaka itu.

"Ada apa apa lagi ke yang kurang Miss?" Soal Edrina yang menyiapkan tempat tersebut.

"Tak ada, everything puas hati. Thankyou Edrina." Gadis itu menunduk hormat dan meminta diri untuk pergi.

Hyura melihat jam nya menunjukkan pukul 7 : 45 malam. Dia mengambil keputusan untuk bersiap di sebuah butik.

Dilihat penampilan nya di cermin, cantik. Dia mengenakan dress labuh bewarna cream.

Nasib la dia bagitahu Airel bahawa dia balik lewat disebabkan kerja di office sangat banyak.

"Miss ni tudung." Hyura menoleh dan menyambut huluran Fatimah lalu mengucapkan terima kasih.

"Alright done." Terukir senyuman manis Hyura dan dia mencapai bag sandang lalu keluar dari bilik persalinan.

"Cantik nya Miss. Selamat bersweet." Usik staff disitu dan Hyura tergelak kecil.

"Saya pergi dulu." Diatur langkah keluar dari butik dan memboloskan diri ke dalam kereta.

Dia menghantar lokasi pada Airel dan memberitahu bahawa kepala nya pening dan susah hendak memandu.

"Harap abang tak mengamuk." Hyura terkekeh perlahan dan dia menunggu si suami di kerusi tersebut.

AIREL disambut oleh seseorang dan dia diarahkan untuk mengikuti pekerja itu. Dahi nya berkerut hairan bila lif tu menuju ke tingkat atas dan apa bini dia buat dalam bangunan ni?. Banyak tanda tanya dalam fikiran.

Pintu rooftop dibuka dan Airel terkejut melihat isterinya sedang menunggu di sebuah meja yang dihias bergitu cantik serta pemandangan bangunan di waktu malam.

"Apa ni?" Hyura bangun dari duduknya dan dia mendekati si suami. Kedua tangan tu digengam dan ditarik ke meja.

Airel lihat sepotong kek berbentuk tiga segi yang bertulis 'happy birthday husband' dan terdapat spaghetti serta pencuci mulut.

"Happy birthday abang dan saya minta maaf menipu awak tadi." Airel pandang wajah isterinya. Dia memeluk tubuh tu erat.

"Thankyou ingat birthday abang. Abang lupa hari ni hari jadi abang." Dicium tepi dahi isterinya.

"Duduk lah." Mereka berdua mengambil tempat masing masing. Hyura tunduk dan dihulurkan pada si suami satu paper bag.

"Hadiah untuk abang." Jejaka itu ambil dan cuba melihat isi nya. Terdapat baju, perfume dan jam yang berjenama.

Airel menundukkan wajahnya.

"Abang, kenapa ni?" Dapat Hyura lihat Airel mengesat air mata nya. Hyura bingkas bangun mendekati dan Airel memeluk pinggang si isteri. Wajah disembamkan di perut Hyura.

"Shh tak nak nangis." Diusap belakang kepala Airel. Pertama kali dia lihat suami nya menangis.

"Dah lama abang tak sambut hari jadi abang. Thankyou sayang." Bergetar suara Airel. Hyura tersenyum.

"Sama sama abang. Dah takmau nangis. Hari ni hari jadi abang so takmau nangis nangis." Airel meleraikan pelukkan nya. Merah hidung jejaka itu.

"Argh malu nya. Hilang cool abang." Hyura tergelak kecil. Aih la suami, nak juga kesahkan cool dia tu.

"Hyura minta maaf tau sebab moment malam ni semua direkodkan." Airel membulatkan mata nya. Dia menekup muka kerana malu.

"Dah dah jom makan. Hyura lapar tau tunggu abang dari tadi." Airel berdehem seketika dan membaca doa.

"Sayang, terima kasih. Abang hargai sangat." Digengam tangan isterinya yang berada di atas meja. Cincin khawin mereka tersarung cantik di jari manis Hyura. Dia mengusap perlahan.

"Sama sama. Saya nak sambut birthday abang setiap tahun!. Saya harap abang akan kekal ada dengan saya sampai bila bila." Airel ukir senyuman kacak nya dan menganguk.

"In shaa Allah sayang, only you will be my last love." Mata saling bertentangan dengan penuh kasih sayang dan cinta.

TUAN AIRELWhere stories live. Discover now