AIREL mengetuk meja dengan jari telunjuk nya sambil menunggu kedatangan seseorang.
"You sorry i lambat." Airel menganguk kepalanya dan dipandang Fadhira sehingga dia duduk.
"I dah ceraikan bini I." Bersinar mata Fadhira apabila rancangan nya berjaya. Hati nya bersorak gembira.
"Kenapa you? Bini you buat apa sampai dia minta cerai?" Fadhira pura pura simpati.
"Sebab dia curang belakang I. Dia tidur dengan jantan mana entah." Fadhira menayangkan riak terkejut. Airel mengeluh perlahan.
"Tapi itulah." Airel pandang wajah Fadhira. Api yang membara cuba dikawal sebaik mungkin
"Apa yang i cakap tadi semua menipu." Fadhira berkerut dahi tanda tidak faham apa yang Airel hendak sampaikan.
"Apa maksud you?." Airel mengusap leher nya yang terasa lenguh.
"Aku tak ceraikan bini aku pun. Kau perdajalkan aku eh betina! Kau yang masukkan ubat dalam air aku dan kau arahkan orang untuk tangkap gambar kita dua dalam bilik dan kau kata aku yang rogol kau? Sial!" Jerkah Airel kuat di dalam cafe itu memandangkan tiada orang kerna awal awal lagi dia sudah arahkan pada staff situ untuk kosong kan cafe.
Terhinjut bahu Fadhira kerna kali pertama dia dijerkah oleh Airel.
"Gamak you tengking I sebab perempuan kampung tu!" Airel menghentak meja nya kuat.
"Woi! Perempuan kampung kau kata bini aku?. Kau ingat aku kemaruk dengan kau ke Dhira? Aku acah baik pun sebab nak balas dendam apa kau buat dekat aku dulu tapi tak sangka kau bagi something yang aku sendiri tak sangka." Leher Dhira dicengkam kuat olehnya.
"I tak sangka you perangai macam ni. Baran tak tentu pasal!" Airel tarik senyuman sinis nya.
"Itu pun kau masih tergedik gedik lagi nak dekat aku. Aku baru tunjuk belang sikit kau dah getar." Airel bangun berdiri tegak.
"Gambar yang bini aku dapat tu dari kau kan Dhira?" Wajah Tuan Airel cukup ketat memandang tepat ke arah Fadhira.
"Yes memang dari I sebab I nak you dengan dia bercerai supaya you khawin dengan I !" Kata Dhira dan Airel tergelak kecil namun lebih kepada sinis.
"Yang kau gilakan aku sangat kenapa Dhira? Kau ingat aku greenflag macam laki laki yang kau keluar selama ni? Aku lebih kejam Dhira. Silap hari bulan kau nikah dengan aku esok nya kau dah minta cerai!." Terserlah gigi taring Airel bila dia menarik senyuman sinis.
"I am warning you Fadhira. Don't disturb my wife again or you will die in my hand." Sejurus berkata bergitu, dia mengorak langkah keluar dari cafe tersebut.
YOU ARE READING
TUAN AIREL
RomanceTuan Airel. Jika lelaki lain bermulut manis, berbeza pula dengan dia yang bermulut puaka. Apa saja yang keluar dari mulutnya pasti terasa sehingga ke dasar hati. Dia dinikahkan dengan seorang gadis yang mampu menahan segala kata kata yang menyakitka...