PART 11

2.1K 83 0
                                    

HYURA mengintai dari sebalik dinding dapur apabila Airel melangkah masuk ke dalam rumah.

"Abang pergi mana tadi?" Airel menoleh memandang wajah Hyura dan kening nya terangkat.

"What you call me?" Mata Hyura terkebil kebil memandang wajah si suami.

"Apa?" Soalnya.

"Kau panggil aku abang?" Tertutup kemas mulut Hyura. Aduhmak dia terlepas cakap ke? Dia memang berniat hendak panggil Airel, abang.

"Seriously Hyura?." Gadis itu menekup muka nya dengan tapak tangan kerna malu. Merah wajahnya. Airel melepaskan ketawa nya. Hati nya tercuit!.

"Sini sembunyi dekat dada abang meh." Sengaja perkataan abang ditekankan. Tubuh kecil Hyura ditarik rapat ke dada.

"If you want to call me abang, just go on." Lagipun dia tak akan marah kalau Hyura nak panggil dia abang kerna dia kurang suka bila Hyura bahasakan awak saya.

Airel menunduk melihat Hyura yang masih malu. Jelas wajah tu berubah merah kerna dari tepi dia lihat pipi isterinya sudah berubah warna.

"Dah tak payah malu." Perlahan lahan Hyura menurunkan tangan nya .

"Tomato." Kutuk Airel dan Hyura mencebik. Dia duduk di sofa dan bersila di atas sofa itu.

"Pergi mana tadii." Soal Hyura lagi apabila dia masih belum dapat jawapan.

"Settlekan masalah sikit." Balas Airel tenang dan duduk di sebelah isterinya.

"Abang can i story?" Airel menoleh memandang wajah tu dan menganguk.

"Kenapa?"

"Masa saya dekat Italy minggu lepas, saya dapat panggilan dari Zakuan bekas lelaki saya dulu. Dia kata dia nak jumpa saya tapi dekat club. Abang pun tahu kan saya dulu ya jahil. Saya pun tak nafikan yang tu. Saya cakap dekat dia yang saya tak nak saya dah berubah." Airel menganguk kepalanya menunggu isterinya habis cerita.

"Dan dia cakap kalau saya tak jumpa dia, dia akan sebar gambar saya yang dulu dulu tu." Hyura hela nafas perlahan.

"Yang kau pergi bagi gambar dekat orang kenapa kalau dah tahu gambar kau tu boleh timbulkan nafsu laki. Ada otak fikir lah ni ikut seronok sangat." Ujar Airel. Hati Hyura mula sakit. Dia kirakan Airel akan backup dia tapi nyatanya masih salahkan dia.

"Bila dah jadi macam ni baru nak menyusahkan orang lain. Awal awal tak fikir, tahu seronok ja bila jadi macam ni baru nak gelabah."

Hyura bangun dari duduknya dan diatur langkah naik ke bilik.

"Orang cakap sikit mula la lari naik bilik. Itu ja kerja kau yang kau tahu." Hyura tarik nafas lalu hembus perlahan. Disambung langkahnya.

Nombor Zakuan di dail olehnya dan setelah jejaka itu menjawab panggilan, Hyura terus memberitahu bahawa dia akan jumpa malam ni.

Dicapai jaket nya dan diatur langkah keluar. Dia menuruni tangga dan dicapai kunci kereta serta kasut.

"Malam malam kau nak pergi mana Hyura!" Lantang suara Airel menandakan dia marah namun Hyura mengendahkan nya.

TUAN AIRELWhere stories live. Discover now