PART 26

1.8K 63 0
                                    

REEN dan Hyura berjalan di sekitar pantai. Tak ramai orang di waktu itu kerna cuaca agak sedikit panas.

"Hyura, aku teringin nak menyelam dalam laut tapi aku takut kalau jumpa shark." Hyura tergelak apabila melihat wajah cuak Reen.

"Aku rasa kan kalau Shark nampak kau pun dia lari." Cemberut wajah Reen mendengar kata kata Hyura.

"Tapi kan-HYURA!" jerit Reen bila ada seorang lelaki bertopeng datang menikam perut sahabatnya.

"Argh Reen." Reen menyambut tubuh sahabatnya dan dilihat lelaki tu berlari pergi.

"Woi! Tak guna kau !" Hyura menahan sakit di perutnya.

"Sabar Hyura. Aku call ambulans." Dibiarkan Hyura baring di peha nya.

"Sakit Reen." Hyura mula teringatkan suami nya. Reen sedaya upaya menepuk pipi Hyura agar tidak menutup mata.

AIREL memegang dada nya yang tiba tiba mengepam laju.

"Hyura." Entah kenapa dia dapat rasakan ada sesuatu yang terjadi pada isterinya nya.

Diambil telefon nya dan didail nombor Hyura tapi tidak dapat. Airel mula berasa tak sedap hati. Tak pernah dia rasa risau macam ni.

Seketika telefon nya berdering dan pantas dia menjawab.

"Airel, bini kau kena tikam." Tercungap cungap nafas Reen dan Airel tergamam. Seluruh wajahnya bagaikan pucat dan darah di dalam tubuh nya seakan kering!.

"Dia dekat mana sekarang?." Setelah Reen memberitahu Hospital yang ditempatkan oleh Hyura, dia bergegas keluar dari office.

"Henry follow me now!" Henry yang tidak tahu apa apa segera mengejar langkah besar boss nya.

Henry yang berada di seat sebelah mengucap panjang bila Airel memotong saja kereta yang menghalangi jalan nya.

"Bawa bersabar Airel. Kang tak pasal pasal kita pula masuk hospital." Henry memegang seat nya.

Setibanya di hospital, Airel terus memarkirkan kereta apabila nampak kotak parking yang kosong. Henry keluar dari kereta dan terduduk tepi longkang.

Airel pula sudah berlari masuk ke dalam hospital. Dicari sosok tubuh Reen dan dilihat sahabat isterinya sedang menunggu di kerusi.

"Apa jadi Reen? Macam mana Hyura boleh kena tikam?" Soal Airel setelah berdiri depan Reen. Gadis itu bangun dari duduknya.

"Masa tu kitorang tengah jalan jalan dekat pantai sambil sembang. Bila aku toleh tengok dia tiba tiba ada laki ni bertopeng datang tikam Hyura lepastu dia lari macam tu ja." Jelas Reen menceritakan apa yang jadi. Airel meraup kasar wajahnya.

"Asal bro? Soal Henry yang baru masuk.

"Ada laki tikam Hyura." Henry berkerut dahi. Mesti ada motif, tak akan la saja saja nak tikam.

"Ahli keluarga Hyura Zayana?" Airel menunjukkan diri nya.

"Saya suami dia." Doktor menganguk.

"Luka tikaman tak terlalu dalam dan alhamdulillah bahagian dalam dia masih dalam keadaan yang elok dan luka kami telah jahit cuma buat masa sekarang, pesakit belum sedarkan diri lagi." Mereka menganguk faham dan mengucapkan terima kasih.

"Aku nak masuk." Airel mengatur langkah masuk ke dalam wad tersebut. Pucat saja wajah isterinya.

TUAN AIRELWhere stories live. Discover now