AIREL sedang elok membuat kerja nya dan mata nya focus memandang komputer di depan nya.
"Bro." tegur Henry dan Airel angkat muka memandang dengan kening berkerut dan apabila Henry mendekati dia mengusap hidungnya.
"kau lunch dengan bini kau ke hari ni?" Airel menganguk kepalanya.
"kau pakai perfume apa ni? busuk betul." kata nya sambil mengusap hidungnya berkali kali. Henry sudah pun pelik dan dia mencium badan nya.
"busuk apa nya wangi ja. aku punya la beli perfume beratus harga nya kau kata busuk? kau tukar hidung ke apa?" pelik Henry melihat sahabat nya ini. sebelum ni elok saja dia pakai perfume yang sama.
"busuk sial. bau macam loji sampah!" Bagai terasa hendak muntah Airel dibuat nya dan dia menekup mulut dan hidungnya.
"apa kejadah kau ni? sebelum ni elok ja aku pakai." Berkerut dahi Henry dan Airel bingkas bangun berlari keluar dengan muka yang merah terasa hendak muntah. he need his wife!.
Henry mengaru belakang kepala nya. pelik melihat tingkah laku sahabat nya yang tiba tiba saja tu.
"dia buat operation tukar hidung ke?" Henry bersoal seorang diri.
Airel yang berlari keluar dari office nya untuk ke tandas bertembung dengan Hyura yang mahu ke office nya untuk ajak lunch.
"eh abang? kenapa ni?" soal Hyura dan Airel yang melihat nya segera memeluk tubuh kecil tu menyorok wajah nya di tudung Hyura bahagian leher.
"hm wangi." kata nya dan berasa tenang. Hyura terkebil kebil dengan suami nya. dia mengusap belakang tubuh itu perlahan.
"abang okay tak ni?" soal nya dan Airel angguk sambil mencium cium bau isterinya di bahagian leher.
"wangi nya sayang. rasa tenang" dia mencium cium pipi gebu itu. Hyura yang melihat sudah berasa hairan.
"sayang sorang ja wangi. orang lain busuk." Kata nya dan Hyura tergelak kecil dengan perangai aneh suami nya ini.
"kenapa abang tiba tiba ja ni?" soal nya.
"tak tahu. abang rasa nak muntah bila dekat dengan orang lain. bau busuk sangat tak tahu perfume apa diorang pakai. bau tahi." Airel mengeratkan pelukkan nya dan wajah disembamkan di ceruk leher Hyura yang bertudung.
"tak apa sekarang ni jom kita pergi makan dulu okay? mungkin perut abang kosong tu yang buat abang rasa nak muntah." Hyura mengusap rambut si suami dengan lembut. Airel menganguk kepala nya.
"sayang jangan pergi jauh jauh tau." kata nya seakan tidak mahu Hyura berjauhan dengan diri nya kerna isteri nya la penenang untuk dia.
"ya abang, saya tak berjauhan dengan abang pun. jom kita pergi makan dulu." digengam jari jemari suami nya dan mengatur langkah untuk pergi ke makan terlebih dahulu. kadang kadang Airel akan mencium pipi nya untuk mencium bau si isteri.
YOU ARE READING
TUAN AIREL
RomanceTuan Airel. Jika lelaki lain bermulut manis, berbeza pula dengan dia yang bermulut puaka. Apa saja yang keluar dari mulutnya pasti terasa sehingga ke dasar hati. Dia dinikahkan dengan seorang gadis yang mampu menahan segala kata kata yang menyakitka...