SYURINA mendengus geram apabila dia tidak ada peluang hendak bersua muka dengan Hyura secara bersendirian.
Dia memaniskan wajahnya dan berpura pura tenang. Dia mendekati ke arah pasangan itu.
"Hyura, dah lama aku tak jumpa kau. Jom la kita pergi borak dekat taman sana." Ajak Syurina dan Hyura dapat rasakan gengaman tangan Airel pada nya semakin erat.
"Aku tak izinkan." Datar suara Airel dan memandang kosong ke arah wajah Syurina.
"Alah abang Airel. Syu nak sembang dengan Hyura ja bukan nya buat apa apa." Syurina masih lagi mencuba nasib.
"Kau nak aku cakap bahasa apa supaya kau faham yang aku tak izinkan. Hyura isteri aku jadi dia perlu ikut cakap aku." Mata Airel mencerlung tajam.
"Kenapa kecoh kecoh ni Airel?" Soal mama Syurina, Syira.
"Tak ada la ma, syu nak ajak Hyura pergi taman ja pun itu pun abang Airel nak mengamuk." Adu Syurina.
"Kan Syu nak sembang dengan Hyura ja Airel tak akan itu pun kamu tak bagi?." Airel menolak lidah nya ke tepi dinding mulutnya.
"Sekarang ni siapa suami siapa isteri? Saya suami dia kan. Jadi saya berhak atas dia. Aunty tak payah lah masuk campur ya. Hal apa sangat yang Syu nak sembang? Saya ada dekat sini saya boleh dengar juga. Bagitahu la." Syurina mengepal penumbuk nya dan dikemam bibir.
"Atau kau nak aku yang bagitahu?" Senyuman sinis Airel mula terukir di bibir. Hyura hanya lebih suka mendiamkan diri saja.
"B..bagitahu apa?" Soal Syurina.
"Tentang perangai buruk kau." Jantung Syurina mula mengepam laju. Aunty Syira mengerutkan dahi.
"Kamu jangan macam macam Airel. Perangai buruk apa yang kamu nak reka cerita ni?" Ujar aunty Syira.
"Oh ini bukan rekaan tapi ni realiti. Kalau aunty nak tahu anak aunty ni dah upah orang untuk bunuh isteri saya. Perut ni dah kena tikam disebabkan anak aunty ni. Bukan tu ja, masa awal saya nikah dengan Hyura, dia yang terhegeh hegeh datang cerita kisah silam bini saya." Syurina mula tidak senang duduk.
"Tak percaya? Shah!" Mereka menoleh ke arah orang yang sedang minta untuk dilepaskan. Shah menolak jejaka itu sehingga terduduk di tanah
"Kau kenal dia ni Syu?" Airel jongket keningnya dan Syurina mengeleng kepalanya.
"Bro, bagitahu aku hal yang sebenar . Kalau kau bagi kerjasama mungkin kau akan hidup lebih lama. Choose." Airel pandang lelaki yang digari kedua tangan nya di belakang dan menunduk.
"Syu upah aku untuk bunuh Hyura." Lancar pemuda itu memberitahu hal yang sebenar.
"So Syu? Kau nak sembunyikan apa lagi? Depan diorang semua dah terbukti perangai buruk kau!." Rahang Airel bergerak gerak.
"Memang! Memang aku nak bunuh Hyura. Dari dulu aku bencikan dia!" Aunty Syira melempang pipi anak nya.
"Mama tak sangka yang Syu ada niat nak jadi pembunuh!." Syurina memegang pipi nya yang ditampar oleh si ibu.
"Sebab itu la saya tak izinkan isteri saya ni berdua dengan dia sebab saya dah tahu taktik sampah dia untuk bunuh isteri saya."
"Dan saya ni bukan lelaki baik yang akan bagi peluang kali dua." Dua anggota polis datang untuk menangkap Syurina untuk dibawa ke balai.
YOU ARE READING
TUAN AIREL
RomanceTuan Airel. Jika lelaki lain bermulut manis, berbeza pula dengan dia yang bermulut puaka. Apa saja yang keluar dari mulutnya pasti terasa sehingga ke dasar hati. Dia dinikahkan dengan seorang gadis yang mampu menahan segala kata kata yang menyakitka...