"Boss, diorang dah tunggu dalam bilik meeting." Hyura menganguk dan segera bangun untuk ke bilik meeting.
"I am sorry because late." Diatur langkah masuk ke dalam dan dipandang wajah satu persatu lalu terhenti pada wajah si suami.
"Baiklah, meeting kali ni saya tak akan ambil masa yang lama sebab saya ada kerja sekejap lagi. So ni projek baru yang saya akan jalankan tak lama lagi." Hyura memaparkan slide dihadapan dimana plan pembangunan jambatan baharu.
"Disebabkan saya tengok dekat kawasan sini selalu sangat kesesakkan jalan lintas jadi saya putuskan untuk bina jambatan baharu." Hyura melanjutkan penerangan nya dan mereka semua terangguk angguk bersetuju.
"Jadi, ada yang nak berkerjasama dengan saya dalam menjalankan projek ni?" Dilihat ada yang mengangkat tangan tanda mahu menyertai.
"Tuan Airel?" Mereka menoleh ke arah jejaka itu.
"I am your husband sayang mestilah kena tolong." Balasnya dan Hyura mengusap belakang tengkuk yang ditutupi tudung.
"Meeting kita dah tamat dan terima kasih yang mana sudi untuk bantu saya jayakan projek kali ni." Masing masing bingkas bangun untuk keluar.
Airel masih berada di tempat nya dan memandang wajah si isteri.
"Kenapa abang?" Soal Hyura bila terpandang si suami masih berada di situ.
"Keluar lunch dengan abang jom." Airel bingkas bangun dari duduk nya.
"Tapi abang, kerja saya banyak lagi tak siap." Airel menoleh memandang dan mendekati Hyura.
"Siap tak siap kalau diri tu sakit, gastrik siapa yang nak terseksa? Abang? No. It's you!." Digengam tangan Hyura dan ditarik agar mengikuti nya.
"Abang ni, jangan la marah." Airel hela nafas perlahan .
"Abang tak marah cuma abang tak suka sayang makan tak tepati waktu. Kalau perut masuk angin, sayang yang nak sakit." Ditarik lembut pipi itu dan Hyura menunduk.
"Abang sayangkan sayang tau sebab tu abang tegas kalau melibatkan hal macam ni." Ditarik Hyura ke dada nya.
"Sorry abang."
"It's okeyh sayang not your fault. Abang minta maaf kalau cara abang buat sayang terasa." Diusap bahu isterinya dan Hyura ukir senyuman.
"Tak apa, saya faham." Walaupun cara Airel agak tegas tapi sebenarnya jejaka itu ambil berat tentang nya.
MATA dicelikkan dan mengeliat kecil, dia masih berasa mengantuk. Dilihat ke arah jam menunjukkan pukul 6:40 petang.
Dia bangun dari baringan dan mengatur langkah untuk keluar dari bilik.
Hyura mendekati Airel yang sedang duduk di sofa sambil menonton tv. Terkejut Airel apabil Hyura menghempap nya.
"Bukan tadi tengah tidur ke isteri abang ni?." Diselak rambut yang menutupi wajah.
"Hmm." Dilentokkan kepalanya di dada tegap si suami. Airel menepuk perlahan bahu itu.
Airel yang mendengar dengkuran halus tu segera menunduk memandang isterinya yang kembali terlelap.
"Lah, tidur balik." Dikucup ubun ubun Hyura dan mata memandang tv semula.
YOU ARE READING
TUAN AIREL
RomanceTuan Airel. Jika lelaki lain bermulut manis, berbeza pula dengan dia yang bermulut puaka. Apa saja yang keluar dari mulutnya pasti terasa sehingga ke dasar hati. Dia dinikahkan dengan seorang gadis yang mampu menahan segala kata kata yang menyakitka...